kodibest Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam, Na początku chciałbym przeprosić jeżeli umieściłem wątek w z złym dziale ale jestem nowy a poza tym mój problem jest taki ze sam nie wiem gdzie go umieścić:/ A więc chodzi o to że w trakcie jazdy samochód po prostu gaśnie... Nie wygląda to tak ze zaczyna go dusić czy cos tego typu... wyglada to bardziej na odcięcie dopływu paliwa. Najpierw (2-3 razy) po tym jak zgasł zjechałem na pobocze odpaliłem na nowo i pojechałem dalej ale następne przypadki były juz takie że rozrusznik kręcił ale auto nie paliło... odpalało np po 4 dniach tak jakby nigdy nic:/ Miałem problemy z nieoryginalnym kluczykiem i tym że czasem musiałem kilka razy przekręcać zanim zgasła dioda od immo. myślałem że to to jest powodem ale auto było w serwisie problemu z zczytywaniem kodu z kluczyka juz nie ma ale auto znowu zgasło... :/ tyle ze odpaliło ponownie po zjechaniu na bok. Nie wiem co to może być i boje sie ze sytuacja sie powtórzy i znowu będę wracał do domu na holu... :/
Sztomel Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 chwilowy brak zasilania sterownika silnika spowodowany przez wygrzane luty płytki drukowanej przekaźnika zasilającego ECU (przekaźnik 109 u mnie w Golfie IV, nie wiem czy w B5 ma on taki sam numer), wystarczy wyjąć przekaźnik i zdjąć z niego plastikową obudowę a następnie poprawić w nim lutownicą luty, doraźnie jeśli Ciebie lub kogoś innego taki problem spotka na trasie gdzie nie ma możliwości przelutowania przekaźnika można użyć kawałka przewodu i połaczyć nim na "krótko" elektrozawór N109 z biegunem dodatnim akumulatora; Uwaga ! silnika, z podpiętym na krótko N109, który nie jest wyposażony w klapę gaszącą nie wyłączymy przekręcając kluczyk w stacyjce, trzeba wtedy odpiąć kabel albo od N109 albo od plusa akumulatora (w zależności jak będzie wygodniej), widocznym efektem kiedy sterownik silnika po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon nie ma zasilania jest brak zaświecenia się nawet na sekundę kontrolki świec żarowych i wtedy silnika nie uruchomimy, dodać jeszcze trzeba, że przy podłaczonym na krótko N109 silnik będzie pracował i jechał ale nie odczujemy normalnego przyspieszenia po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu w podłogę gdyż będzie on wtedy pracował w trybie awaryjnym i wrażenie będzie takie, że jedziemy SDI a nie TDI. Aby nie odpowiadać na kolejne pytanie z serii "gdzie jest N109" oraz "gdzie jest klapa gasząca" wklejam fotki z ich umiejscowieniem :
kodibest Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2009 Dziękuje bardzo za pomoc:) już się denerwowałem bo auto jest w warsztacie i tam tez nie mogli sobie z tym poradzic:/ wreszcie dostałem jakieś konkretne informacje:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się