Mr Bin Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Witam! To mój pierwszy post na tym forum. udało mi sie bardzo okazyjnie nabyć a4 b6 2.0 alt z urwanym paskiem rozrządu. Poczytałem troche o tym silniku i wiem ze jest on problematyczny. Robił ktoś swap na 1.8 20v 125km? Dużo róznią się te silniki od siebie? W sensie czujnikami, mocowaniami itp. Jak by wyglądała sprawa z ECU? Zastanawiam się co bardziej jest opłacalne. Robić ten silnik czy kupic 1.8. Jestem mechanikiem w Niemczech. Jednak raczej mam stycznosc z Francuską motoryzacja. Dlatego tez kieruje do was forumowicze te pytania.
jacek70 Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 1.8 jest z b5 i do b6 raczej nie podejdzie z racji na mocowania. Proponuje robić swap na.1.8t wyjdziesz na tym o w niebo lepiej a i pomoc fachową uzyskasz ko wielu tak robiło.
Mr Bin Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 wiem ze 1.8 jest z b5. 2.0 alt jest tez w passatach b5 przecież. Pytanie było o to czy ktos ma pojecie czym różnią sie te silniki itp. swap na 1.8t to bezsens. lepiej zrobic to, sprzedać i kupic 1.8t. Tu musisz zrobic wydech, cały przod zmienic, połosie, pewnie skrzynie, dolot ogarnac. najlepiej drugie miec na przekładke. 1.8 zwykły jest bardzo podobny do 2.0 alt i dlatego wpadł mi na mysl taki pomysł. jednak widze ze nikt tu nie tworzył takiego cuda.
Sulfur Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 (edytowane) 2.0 ALT nie jest przypadkiem praktycznie powiększonym 1.8? Jedyne co w alcie jest problematyczne to wariator, i że spala cośtam oleju. Więcej mi na myśl nie przychodzi, na pewno w trasie jest super (mi 2 dni temu spalił 6.6l/100 w trasie). Jeżeli nie masz pewności w jakim stanie jest ten silnik (ALT jest w cholerę delikatny, raz zakatowany będzie problematyczny i pewnie będzie pił dużo oliwy), ja bym zrobił i sprzedał. Ogólnie silnik fajny, ale na pewno nie dla kogoś kto chcę ciskać do odcinki i szpanować mocą na światłach. Raczej jest to jednostka do spokojnej jazdy. EDIT: Swap bym olał. Primo mało kto potem kupi samochód po swapie, dwa za dużo zabawy i za dużo kosztów. Edytowane 16 Września 2017 przez Sulfur
Mr Bin Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Auto ma przejechane 175tys i oryginalny rozrząd. zjadło pasek, stanęła pompa wody. Dziś przod rozebrałem, założę nowy rozrząd i sprawdzę kompresje. Autko ma latać głównie trasę z pod granicy Szwajcarsko - Francuskiej do Polski. Własnie czytałem ze dość oszczędny motor to jest. Kupiłem auto za 800e z pełnym bakiem i drugim oryginalnym kompletem felg z oponami zimowymi. Pokuszę się o remont. Wstępnie liczę koszty na jakies 500e robiąc głowice w Pl. Bo tutaj to za samo planowanie 200e biorą. Dlatego też przyszedł mi do głowy pomysł na swap, ale masz racje ze pozniej będzie problem ze sprzedaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się