Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6, problem z komputerem


Engineer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

w ten weekend miałem dziwny problem. Otóż rano chciałem odpalić auto i na wyświetlaczu pojawił się błąd hamulców - "Brakes!". Stwierdziłem, że przejadę kawałek i to sprawdzę. Po kilkudziesięciu metrach samochód zgasł. Kolejne próby odpalenia kończyły się niepowodzeniem. Był zapłon, ale samochód gasł parę sekund po nim. Dodatkowo wyświetlacz był martwy, nic się nie wyświetlało - zegar, przebieg, info o zasięgu itd. Postanowiłem zrestartować komputer. Odłączyłem akumlator i podłączyłem go ponownie po kilkunastu minutach. Samochód zadziałał i działa dalej. Jednak w trakcie jazdy wczoraj zgasły wyświetlacze od przebiegu i godziny, centralny z zasięgiem, i stacją radiową działał. Po jakimś czasie włączyły się i działały normalnie, ale trzeba było ustawić na nowo datę i godzinę (tak jakby komputer sam się zrestartował). Po chwili oba wyświetlacze pokazywały tylko połowę daty i połowę przebiegu (dosłownie numery przecięte poziomo na pół). Po kolejnej chwili zgasły zupełnie, a po jakimś czasie zaczęły działać ponownie. Wszystko działo się podczas jazdy.

Czymś co łączy wszystkie te problemy to woda. Otóż pierwszy problem pojawił się po dojść obfitej ulewie. Problemy podczas jazdy pojawiały się również podczas deszczu.

Czy ktoś miał coś podobnego? Ktoś wie co mogłoby to być? Gdzie szukać rozwiązania? Czy jakieś przewody mogą być zniszczone, przegniłe? Czy gdzieś może być wilgoć i czy ona może powodować te niestabilności?

Obecnie samochód działa, więc chciałbym zadziałać prewencyjnie. Czy jest coś co mógłbym sprawdzić, wymienić, naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij licznik i szukaj za nim wody,to samo pod maską w puszce ECU. Miałem identyczny problem i to immobiliser w liczniku odcina zapłon . Nie udało mi się jednak znaleźć przyczyny bo po kilku dniach stania samochód ożył i działa do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj zatkane są dwa odpływy na podszybiu, pod akumulatorem i serwo hamulcowym. Jak tam najdzie liści, to zalewa kompa i wlewa się do kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpływ jak odpływ ale nieszczelna pokrywa komputera też daje o sobie znać.

Warto zajrzeć pod komputer, bo są tam przekaźniki. Jeśli zaczną korodować niezbędna będzie ich wymiana. 

Warto popsikać jakimś Contact Cleanerem, w celu zatrzymania procesu korozji styków, tak proforma!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi! Bylem przekonany, ze immobiliser odcina silnik. Teraz musze tylko zadzialac prewencyjnie, bo auto dziala.

A gdzie szukac tej pokrywy komputera?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podszybiu obok serwomechanizmu po stronie kierowcy taka czarna pucha, trudno przegapić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...