Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CDNC, ciśnienie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem ze swoją a5-tką, silnik CDNC, multitronic.

Wczoraj wieczorem podczas dość agresywnej jazdy, na odcinku około 5km przy dojeżdżaniu do świateł, zapaliła mi się kontrolka EPC oraz wyskoczył komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju i nie przekraczaniu 4000 tys/obr. Przejechałem jakieś 200-300m i po około minucie zgasiłem silnik. Wentylator chodził jeszcze przez około 2-3 min. Sprawdziłem stan oleju na MMI - max. Żadnych wycieków pod autem ani w komorze silnika nie zauważyłem. Uruchomiłem silnik, nie paliła się już kontrolka epc, ani nie wyskoczył żaden komunikat. Wróciłem do domu, a dziś pojechałem do znajomego aby sprawdził mi kody błędów które wyskoczyły. Wykasował błąd czujnika oleju i poradził aby normalnie jeździć, chyba że znów wyskoczy taki komunikat. Następnie zrobiłem trasę autem około 140km bez żadnych niepokojących komunikatów, z tym że przy kolejnym odpaleniu auta i przejechaniu jakiś 2km podczas dojeżdżania do świateł znów na dosłownie 2 sekundy wyskoczył komunikat o ciśnieniu oleju ale zniknął. Czy ktoś miał może z czymś takim do czynienia?

Dodam że:

Auto jest po Stage 2, wymienione pierścienie na tłokach, nie bierze oleju z tym, że przejechałem dopiero 4k km.

Olej Millers 5w30, wymieniany jakieś 500km temu.

od czego zacząć?

czujniki ciśnienia oleju?

"zawór" "sprężynka" pod filtrem oleju?

zawory pod filtrem oleju? 

zawór rozdzielacza oleju?

pompa oleju? syf na smoku?

pozdrawiam :)

Opublikowano
11 godzin temu, posejdonek napisał:

Wykasował błąd czujnika oleju

Czy błąd zaworu regulacji ciśnienia oleju? Szkoda że nie podałeś konkretnego kodu błędu, bo bez tego można wyliczać w taki sam sposób jak ty. 

Opublikowano

A więc tak, dziś sprawdziłem ciśnienie oleju:

bieg jałowy - 1,1 bara

2 tys/obr - 2,2 bara

3,7 tys/obr - 4 bary

błąd jaki wyskoczył to przełącznik ciśnienia oleju - nieprawidłowe działanie.  coś ktoś? będę mega wdzięczny

Opublikowano
1 godzinę temu, posejdonek napisał:

błąd jaki wyskoczył to przełącznik ciśnienia oleju - nieprawidłowe działanie.

no i tu masz odpowiedź, elektrozawór znajduje się poniżej filtra oleju. W pliku na stronie 23 jest krótki opis działania, niby inny kod silnika ale działanie jest takie samo.

https://drive.google.com/file/d/0BzMgGHRWbjrUNlRrVXNaaHJxanM/view?usp=sharing

Bez tytułu.png

Opublikowano (edytowane)

elektrozawór został dziś wymieniony, póki co błędów brak, mam nadzieje, że jak najdłużej, dzięki i pozdrawiam :)

edit:

-problem powrócił po jakiś 20km, już nie wyskoczyła kontrolka epc, ale pojawiła sie informacja o niskim ciśnieniu oleju, co ciekawe zaraz po dodaniu gazu znika i nie pojawia sie ponownie, ktoś ma jakiś pomysł?

Edytowane przez posejdonek
Opublikowano

Witam, mam identyczny problem, komunikat za niskie ciśnienie oleju a po wkręceniu na obroty info że OK

Opublikowano

Proponuje wziasc temat na powaznie i nie jezdzic z tym zeby po jakims czasie nie okazalo sie ze jest juz za pozno.

 

Opublikowano

jakieś inne sugestie? wymiana czujnika może pomóc?

Opublikowano

Panowie, jakie powinny być wartości ciśnienia oleju silnika 2.0 TFSI według producenta? Prośba o podanie obrotów, wartości ciśnień, i czy pomiar na silniku ciepłym czy zimnym.

Opublikowano
W dniu 12/2/2017 o 18:56, koniorc napisał:

Panowie, jakie powinny być wartości ciśnienia oleju silnika 2.0 TFSI według producenta? Prośba o podanie obrotów, wartości ciśnień, i czy pomiar na silniku ciepłym czy zimnym.

Ciśnienie oleju na biegu jałowym: 1,2 ... 2,0 bar.
l  Ciśnienie oleju przy 2000 obr./min: 1,6 ... 2,2 bar.
l  Ciśnienie oleju przy 3700 obr./min: 3,0 ... 4,0 bar.
Opublikowano
W dniu 29.11.2017 o 20:45, shinec napisał:

Witam, mam identyczny problem, komunikat za niskie ciśnienie oleju a po wkręceniu na obroty info że OK

I co? Poradziliście sobie z problemem?

 

Opublikowano

Miałem podobny problem z informacją o niskim ciśnieniu oleju, który po chwili znikał. Rzeczywiście problem ten pojawił się zaraz po generalce w związku z braniem oleju. Ja z tym błędem pojechałem na serwis z prośbą o diagnozę. Mechanicy obejrzeli silnik i w pierwszej kolejności kazali mi reklamować robotę, bo była strasznie odwalona lipa (zamiast uszczelek jakiś kit, silnik się pocił itd). W rezultacie auto pojechało na reklamacje i wróciło złożone jak bozia przykazała. Jak pytałem się mechaników, którzy poprawiali robotę, co było przyczyną tego komunikatu to dostałem informację, że wymienili czujnik ciśnienia oleju i po sprawie. Ale czy rzeczywiście tylko to było przyczyną błędu - tego nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...