1szewczi90 Posted October 14, 2017 Posted October 14, 2017 (edited) Auto to nie A4 tylko A6 C5 z silnikiem 1.8T 150km o oznaczeniu AWT. Zaczęło się od tego że wyprzedzałem i wdepnąłem zdrowo i za chwilę wyleciała kontrolka oleju (na fisie). Zaraz się zatrzymałem i zgasiłem auto kontrolka nie powróciła i kontynułowałem jazdę. Przez kilka dni jeździłem i nie było żadnych objawów aż do dziś. Jadę i też przy wyprzedzaniu to samo kontrolka zatrzymałem się i zgasiłem auto znowu zgasła i pojechałem dalej było OK. Wracając już kontrolka zapalała się i nie gasła. Później już było słychać z pod maski klepanie czy stukanie coś w tym stylu. No i nie wiem co dalej. p.s chyba źle dodałem temat (moderatorze jak by co to przerzuć mój temat do ''pozostałych'' (sorki) Edited October 14, 2017 by 1szewczi90
Banan Posted October 14, 2017 Posted October 14, 2017 Albo słabe ciśnienie oleju na górze , albo napinacz śmietnik , czemu zasłaniasz numer ECU?
1szewczi90 Posted October 14, 2017 Author Posted October 14, 2017 (edited) nie wiem, to od czego zacząć? napinacz można sam wymienić? czy zestaw? olej nigdy nie dolewałem między wymianami nawet na bagnecie nie widać nawet małego zużycia nie wiem co się stało Edited October 14, 2017 by 1szewczi90
przem8 Posted October 14, 2017 Posted October 14, 2017 Jak wymieniać napinacz to z łańcuszkiem. Sprawdź najpierw ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku ale pewnie to wina napinacza...
1szewczi90 Posted October 14, 2017 Author Posted October 14, 2017 (edited) ale zapytam jeszcze załóżmy że to wina napinacza to klepanie / cykanie - pochodzi właśnie z tego napinacza łańcucha? bo serio się obawiam bo silnik tak pracował jak by był bez oleju .. obawiam się po prostu tego czy silnik nie uległ uszkodzeniu edit: bo przyznam że nie zawsze ale z rana czasami gdy odpalam auto 2-3sekundy słychać terkotanie no i wcześniej się orientowałem że to właśnie od łańcucha Edited October 14, 2017 by 1szewczi90
przem8 Posted October 15, 2017 Posted October 15, 2017 Takie terkotanie po dłuższym postoju to raczej normalka i dopuszcza to nawet producent Możliwości są takie, że albo słabe ciśnienie oleju (zapchany smok, padająca pompa oleju) lub napinacz. Zmierzyć ciśnienie oleju, zdjąc pokrywę zaworów i obadać jak się ma napinacz. Jeśli pod pokrywą zaworów jest syf to i to samo zapewne będzie na dole silnika więc micha w dół i czyszczenie, jeśli kiedyś tego nie robiłeś Napinacz pod użyciem większej siły nie powinien się uginać.
1szewczi90 Posted October 15, 2017 Author Posted October 15, 2017 56 minut temu, przem8 napisał: Takie terkotanie po dłuższym postoju to raczej normalka i dopuszcza to nawet producent No też mnie takie słuchy właśnie doszły że to tak bywa. Więc się tym nieprzejmowałem, czyszczenia smoka nie robiłem, teraz i tak mam olej do wymiany więc trzeba to zrobić tak czy inaczej
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now