Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AWT Błąd 16395 - bank1 Camshaft A Retard Setpoint not Reached - migająca kontrolka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Auto to nie A4 tylko A6 C5 z silnikiem 1.8T 150km o oznaczeniu AWT. Zaczęło się od tego że wyprzedzałem i wdepnąłem zdrowo i za chwilę wyleciała kontrolka oleju (na fisie). Zaraz się zatrzymałem i zgasiłem auto kontrolka nie powróciła i kontynułowałem jazdę. Przez kilka dni jeździłem i nie było żadnych objawów aż do dziś. Jadę i też przy wyprzedzaniu to samo kontrolka zatrzymałem się i zgasiłem auto znowu zgasła i pojechałem dalej było OK. Wracając już kontrolka zapalała się i nie gasła. Później już było słychać z pod maski klepanie czy stukanie coś w tym stylu. No i nie wiem co dalej. 

 

p.s chyba źle dodałem temat (moderatorze jak by co to przerzuć mój temat do ''pozostałych''

(sorki)

 

20171014_215024.jpg

Edytowane przez 1szewczi90
Opublikowano

Albo słabe ciśnienie oleju na górze , albo napinacz śmietnik , czemu zasłaniasz numer ECU?

Opublikowano (edytowane)

nie wiem,

 

to od czego zacząć? napinacz można sam wymienić? czy zestaw? 

 

olej nigdy nie dolewałem między wymianami nawet na bagnecie nie widać nawet małego zużycia nie wiem co się stało 

Edytowane przez 1szewczi90
Opublikowano

Jak wymieniać napinacz to z łańcuszkiem. Sprawdź najpierw ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku ale pewnie to wina napinacza...

Opublikowano (edytowane)

ale zapytam jeszcze załóżmy że to wina napinacza to klepanie / cykanie - pochodzi właśnie z tego napinacza łańcucha? 

bo serio się obawiam bo silnik tak pracował jak by był bez oleju .. obawiam się po prostu tego czy silnik nie uległ uszkodzeniu 

 

edit:

bo przyznam że nie zawsze ale z rana czasami gdy odpalam auto 2-3sekundy słychać terkotanie no i wcześniej się orientowałem że to właśnie od łańcucha 

Edytowane przez 1szewczi90
Opublikowano

Takie terkotanie po dłuższym postoju to raczej normalka i dopuszcza to nawet producent :D Możliwości są takie, że albo słabe ciśnienie oleju (zapchany smok, padająca pompa oleju) lub napinacz. Zmierzyć ciśnienie oleju, zdjąc pokrywę zaworów i obadać jak się ma napinacz. Jeśli pod pokrywą zaworów jest syf to i to samo zapewne będzie na dole silnika więc micha w dół i czyszczenie, jeśli kiedyś tego nie robiłeś :P Napinacz pod użyciem większej siły nie powinien się uginać.

Opublikowano
56 minut temu, przem8 napisał:

Takie terkotanie po dłuższym postoju to raczej normalka i dopuszcza to nawet producent

No też mnie takie słuchy właśnie doszły że to tak bywa. Więc się tym nieprzejmowałem, czyszczenia smoka nie robiłem, teraz i tak mam olej do wymiany więc trzeba to zrobić tak czy inaczej 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...