Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie multitronic a4 b6 1,8t AVJ


Mateusz Mochocki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od dluższego czasu mam problem ze skrzynią, tzn.  Na zimno wszystko jest w miare okey nic nie szarpie. Problem pojawia się jak auto złapie temperature, przy przyspieszaniu do około 80-90km/h auto szarpie, później przy stałej prędkości do około 2200 obrotów auto również poszarpuje, skacze(zakres gdzie najbardziej szarpie 1500-2000). Z miejsca mówię że to wina skrzyni bo cewki przepustnice swiece itp wymienione wyczyszczone itp. Byłem w serwisie z automatami i diagnozy po przejażdżce i podpięciu pod kompa nie dostałem. Na dzień dobry 1200zł jeśli zdecyduję się na wyjęcie skrzyni i sprawdzenie, mowa jest o tym że może sprzęgiełka do wymiany ( jakoś to fachowo się nazywa ale potocznie mówią na to sprzęgiełka), ewentualnie jak się okaże że łańcuch do wymiany to mam sobie poszukać innej skrzyni... koszty koszty koszty.  Rozważam włożenie więc manuala w tych pieniądzach. Przy tym wszystkim ostatnio pojawił się jeszcze inny problem, włączył się tryb awaryjny (miganie na blacie) podpięcie pod kompa  wskazało na błąd położenia drążka (spec coś mówił o jakims magnesie w środku i wgl że jak się powtórzy to wina .. sterownika w skrzyni i tym bardziej nowa skrzynia powinna być). Błąd zniknął.. pojawił się po kilku dniach ponownie ale zauważyłem że w trybie awaryjnym auto nie szarpie, nie faluje przy delikatnym ruszaniu ani mocnym. Testowałem to w różnych warunkach gdzie zazwyczaj nie dało się wytrzymać szarpania a tu WSZYSTKO IDEALNIE. Problem taki że co jakiś czas przy samym ruszaniu szaleją obroty i szarpie  tak jakby głupiał nie wiedząc jaki "bieg" po chwili znika to i jest bajka. Przy zatrzymaniu również auto skacze jakby nie zadziałało "sprzęgło" obroty skaczą na 500 i nagle 4000 tys. po zrzuceniu na P wszystko okey. Czytałem o różnych rzeczach i nie mam pojęcia, nie chciałbym kasy wydać w błoto, podobno jakiś sterownik siada czasami i można go naprawić za kilka stów a nie wymianiać na nowy za ileś tysięcy. Nie znam się na tym zbytnio, nie jestem mechanikiem ale nie chce na oślep wymieniać części a w końcu skrzyni bo nie jest to adekwatne to wartości auta :)  Mogę jeszcze dodać że w momencie zmiany biegu na wyższy lub niższy auto nie szarpie.. tylko ciut później... te szarpnięcia w trakcie mają około 100-150 obrotów i jest taki dźwięk jak w manualu w trakcie jazdy naciśnie się lekko sprzęgło i puści. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.   

Edytowane przez Mateusz Mochocki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...