Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4 B5 1.9 TDI AJM 116KM Problemy z Turbiną i doładowaniem i przeładpowaniami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Standardowy problem z doładowaniem i przeładowaniem przy obrotach około 2200. 

U mnie było to tak: Czasami przeładowało sporadycznie czasami cięło kilka razy dziennie. To poczytałem na forum że zacinają się kierownice. Wyciągnąłem Turbinę i oddałem do regeneracji z wyczyszczeniem. Po założeniu było trochę lepiej ale samochód nie ciągnął jak powinien. Tak jak by mu trochę czegoś brakowało, ale nie cięło przy 2200 obr. Szukałem dalej wymiana wężyków, sprawdzenie zaworka jednostronnego i nic. Po roku od czyszczenia znowu się zaczęło. Znowu cięło go ale sporadycznie. Tym razem sam wyciągnąłem turbinę i rozebrałem. Muszla i kierownice były ogólnie w dobrym stanie. Trochę czarnego może nie nagaru tylko sadzy jak z spalin. Kierownice pracowały luźno. Wyczyściłem wszystko i poskładałem. Cięcie raz było raz nie. Wkurzająca sytuacja szczególnie gdy zachodziła sytuacja wyprzedzenia. Sprawdziłem też czy grucha trzyma ciśnienie i było bardzo dobrze. Nic nie uciekało. Ale zauważyłem że pedał hamulca po dłuższym postoju twardnieje szybciej niż kiedykolwiek. I jak pedał był miękki np. dnia następnego rano to mnie nie odcinało, a jak był twardy nawet po paru godzinach od postawienia to dźwięk pracy silnika był inny ( jak by warczał- ciężko opisać trzeba posłuchać i porównać, i nie było słychać gwizdu turbawki) i prawie zawsze jak pogazowałem szybciej na dłuższym odcinku to odcinało. Brakowało już pomysłów i kasy. postanowiłem że sprawdzę coś czego jeszcze nie ruszałem, i  zacisnąłem opaskę zaciskową (TRYTYTKĘ) Na "Gumie serwa grodzi" tu koło tego wąsa. Było o niebo lepiej, więc kupiłem gumę serwa w grodzi silnika a podszybiem 8D0 611 743 B za 25 zł. 

Guma serwa grodzi.jpg

I pomogło jeżdżę już ponad 3 miesiące i nic się nie dzieje. Ma dużo lepsze przyśpieszenie. Pedał jest na drugi dzień miękki. Ale i tak twardnieje po dłuuuuugim postoju ponad dzień, anie jak było wcześniej że już po paru godzinach. Jest różnica. Planuje jeszcze wymienić gumę w samym serwo 861 612 175 koszt około od 5 - 20 zł    ten element NR. 4 W te dwie gumy wchodzą główne rurki podciśnienia całego układu silnika. Główna magistrala.

Guma serwa.jpg       1.png

polecam sprawdzić może pomoże. Czasami są to banały których najmniej się spodziewamy. To tylko gumy i po paru latach nikt tego nie wymieniał i ma prawo się rozkalibrować. Różnica w otworach była duża. Może jak bym miał miernik podciśnienia "wakuometr" szybciej bym doszedł do tego że gdzieś to podciśnienie ucieka i jest za małe żeby odpowiednio sterować poziomem gruszki co idzie z sterowaniem kierownic.  No ale można na piechotę :) tylko szkoda że tyyyllleeee czasu.  q:(

Życzę powodzenia, może pomogę. 

 

GORĄCO POLECAM TĘŻ JAKO LEKTURĘ :

 

ORAZ 

 

Edytowane przez wierzbickidariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...