Jump to content
IGNORED

[B5 1Z] Paląca sie konrolka ładowania po odpaleniu


Recommended Posts

Posted

Mam w swojej niuni taki mankament jak rano zapalam autko to pracuje na 800-900 obr/min i pali sie przy tym kontrolka od ładowania i musze zawsze dodawac lekko gazu tak do 1000obr/min i wtedy gasnie.Dzieje sie to tylko przy rannym odpalaniu.Pytam bo pierwszy raz mam dieselka i niewiem czy coś nie tak z alternatorem czy te typy tak maja???szczotki zmieniałem na nowe i to samo.

Posted

Masz racje to coś z alternatorem,powinna zgasnąć sama bez dodawania gazu.Sprawdż ładowanie.Moz wystarczy zmienić regulator napięcia chociaż czasami i to nie pomaga.Miałem taki problem dawno temu ,dopiero po wymianie alternatora było ok.Kupiłem go na szrocie za 1/4 wartości zregenerowania mojego.Dotyczyło to innego modelu audi niż ten który mam obecnie.

Posted

Uszkodzony masz uklad wzbudzenia.Lampka powinna zgasnąć zaraz po wyrównaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się może oznaczać że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo ma zwarcie.

Posted

Witam,

Mam u siebie dokładnie to samo. Początkowo myślałem ,że to może wina alternatora (ktoś mądry wcześniej zamontował o mocy 75A) ,po wymianie na właściwy 120A nadal to samo...

Posted

ja miałem ten problem i po przeczyszczeni szczotek ani sladu :hi:[br]Dopisany: 28 Styczeń 2009, 21:37_________________________________________________skoro po wymianie szczotek dalej to samo to pozostaje alternator. jak masz mozliwość to wstawi inny i zobaczy co bedzie

Posted

To pewnie dioda w alternatorze.Nic Ci się nie będzie działo poza tym że musisz dodać trochę gazu żeby wzbudzić alternator więc możesz jeździć spokojnie.

Posted

Miałem to samo. Jeden pierścień w alternatorze był mocno wydarty. Wymieniłem pierścienie i łozyska, jakos czas problem sie jeszcze pojawiał a tera mam spokój. Uznałem, że stare szczotki dopasowały się do powierzchni pierścieni i jest juz OK. Stare szczotki czyli wymienione dwa miesiące przed pierścieniami i łożyskami, więc były prawie nowe.

Jak po wymianie pierścieni problem czasem sie pojawiał przelutowałem dodatkowo połączenia w zegarach. Wszystkie te czynności spowodowały, że problem zniknął. :)

Posted

mozliwe usterki jezeli naobrotach biegu jalowego swieci sie diodia:

- uszkodzony regulator napiecia

- zuzyte szczotki

- uszkodzony wirnik,

- uszkodzony napinacz paska wieloklinowego - luzny pasek

- uszkodzona jedna z diod

- zasniedziale konektory przewodow alternatora

Posted

- uszkodzona kostka stacyjki

kontrolka świeciła mi za każdym razem gdy odpalałem zimny motorr a po wymianie ani razu się nie pojawiła.

Posted

A mi znowu zapaliła się ta kontrolka :confused4: . Dodam, że zapala się bardzo rzadko (tzn nie gaśnie po odpaleniu). Zrobiłem:

- nowe pierścienie i szczotki,

- nowe łożyska alternatora,

- wymieniona kostka stacyjki,

- kostki dochodzące do altka czyściuitkie.

Zauważyłem, że problem występuje najczęściej jak jest wilgoć na dworze, auto nocuje w blaszaku.

Proszę o jakieś sugestie. Gdzie jeszcze mozna szukać.

Posted

Diody prostownicze było o tym wcześniej :gwizdanie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...