Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Paląca sie konrolka ładowania po odpaleniu


truckdriver

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w swojej niuni taki mankament jak rano zapalam autko to pracuje na 800-900 obr/min i pali sie przy tym kontrolka od ładowania i musze zawsze dodawac lekko gazu tak do 1000obr/min i wtedy gasnie.Dzieje sie to tylko przy rannym odpalaniu.Pytam bo pierwszy raz mam dieselka i niewiem czy coś nie tak z alternatorem czy te typy tak maja???szczotki zmieniałem na nowe i to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje to coś z alternatorem,powinna zgasnąć sama bez dodawania gazu.Sprawdż ładowanie.Moz wystarczy zmienić regulator napięcia chociaż czasami i to nie pomaga.Miałem taki problem dawno temu ,dopiero po wymianie alternatora było ok.Kupiłem go na szrocie za 1/4 wartości zregenerowania mojego.Dotyczyło to innego modelu audi niż ten który mam obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony masz uklad wzbudzenia.Lampka powinna zgasnąć zaraz po wyrównaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się może oznaczać że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo ma zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem ten problem i po przeczyszczeni szczotek ani sladu :hi:[br]Dopisany: 28 Styczeń 2009, 21:37_________________________________________________skoro po wymianie szczotek dalej to samo to pozostaje alternator. jak masz mozliwość to wstawi inny i zobaczy co bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie dioda w alternatorze.Nic Ci się nie będzie działo poza tym że musisz dodać trochę gazu żeby wzbudzić alternator więc możesz jeździć spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Jeden pierścień w alternatorze był mocno wydarty. Wymieniłem pierścienie i łozyska, jakos czas problem sie jeszcze pojawiał a tera mam spokój. Uznałem, że stare szczotki dopasowały się do powierzchni pierścieni i jest juz OK. Stare szczotki czyli wymienione dwa miesiące przed pierścieniami i łożyskami, więc były prawie nowe.

Jak po wymianie pierścieni problem czasem sie pojawiał przelutowałem dodatkowo połączenia w zegarach. Wszystkie te czynności spowodowały, że problem zniknął. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe usterki jezeli naobrotach biegu jalowego swieci sie diodia:

- uszkodzony regulator napiecia

- zuzyte szczotki

- uszkodzony wirnik,

- uszkodzony napinacz paska wieloklinowego - luzny pasek

- uszkodzona jedna z diod

- zasniedziale konektory przewodow alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi znowu zapaliła się ta kontrolka :confused4: . Dodam, że zapala się bardzo rzadko (tzn nie gaśnie po odpaleniu). Zrobiłem:

- nowe pierścienie i szczotki,

- nowe łożyska alternatora,

- wymieniona kostka stacyjki,

- kostki dochodzące do altka czyściuitkie.

Zauważyłem, że problem występuje najczęściej jak jest wilgoć na dworze, auto nocuje w blaszaku.

Proszę o jakieś sugestie. Gdzie jeszcze mozna szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...