joaxx 0 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Witam, mój 2.0 tdi BSY po rozgrzaniu dudni (uderza powietrze) z filtra powietrza. Z masy postów na ten temat wyczytałem, że to wałek. Wałek został wymieniony, w starym powypadały te boczne broki stąd pewnie jego uszkodzenie. I niestety po wymianie dalej to samo. Zero poprawy. Co jeszcze może być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karaluch8 4 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darwek24 2 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Popychacze Panie ponad 1 tys nie twój zależy jaki silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joaxx 0 Opublikowano 6 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 1 godzinę temu, karaluch8 napisał: Olej. olej świeżo wymieniony motul 5w30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ecobuda 26 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Wymieniłeś tylko wałek czy szklanki też? Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joaxx 0 Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 tylko wałek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ecobuda 26 Opublikowano 12 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 Mój silnik jak zaczął ddnić wymieniłem wałek szklanki i paneli. Dudnienie ustąpiło.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 6.11.2017 o 19:29, joaxx napisał: Witam, mój 2.0 tdi BSY po rozgrzaniu dudni (uderza powietrze) z filtra powietrza. Z masy postów na ten temat wyczytałem, że to wałek. Wałek został wymieniony, w starym powypadały te boczne broki stąd pewnie jego uszkodzenie. I niestety po wymianie dalej to samo. Zero poprawy. Co jeszcze może być przyczyną? Mógł byś pisać konkretnie który wałek wymieniłeś ? Bo broki to są w wałkach dźwigienek pompowtryskiwaczy , a z tego co napisałeś wynika że wymieniłeś jeden z nich ??? Poza tym BSY jest chyba szesnastozaworowy i typowych "szklanek " to w nim nie uświadczysz , tylko hydroregulatory w dźwigienkach zaworowych . Nie słyszałem by w szesnastkach występował problem z wycierającymi się wałkami rozrządu, ich krzywki współpracują przecież z ułożyskowanymi rolkami dźwigienek, zarówno zaworowymi jak i tymi napędzającymi pompki Gdzie jest muka, bo to co piszesz kupy się nie trzyma Edytowane 13 Listopada 2017 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joaxx 0 Opublikowano 14 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 W dniu 13.11.2017 o 09:56, piotrsob1 napisał: Mógł byś pisać konkretnie który wałek wymieniłeś ? Bo broki to są w wałkach dźwigienek pompowtryskiwaczy , a z tego co napisałeś wynika że wymieniłeś jeden z nich ??? Poza tym BSY jest chyba szesnastozaworowy i typowych "szklanek " to w nim nie uświadczysz , tylko hydroregulatory w dźwigienkach zaworowych . Nie słyszałem by w szesnastkach występował problem z wycierającymi się wałkami rozrządu, ich krzywki współpracują przecież z ułożyskowanymi rolkami dźwigienek, zarówno zaworowymi jak i tymi napędzającymi pompki Gdzie jest muka, bo to co piszesz kupy się nie trzyma Wymieniony został dokładnie ten wałek z tymi brokami, ja o szklankach nic nie pisałem, kolega wyżej coś wspomniał, ja wiem że ich tam nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 Musisz ustalić z którego cylindra pochodzi to dudnienie, prawdopodobnie nie domyka lub jest wypalony/skrzywiony któryś zawór. Jak wyglądają korekcje pompek na biegu jałowym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joaxx 0 Opublikowano 14 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 (edytowane) 5 minut temu, piotrsob1 napisał: Musisz ustalić z którego cylindra pochodzi to dudnienie, prawdopodobnie nie domyka lub jest wypalony/skrzywiony któryś zawór. Jak wyglądają korekcje pompek na biegu jałowym ? nie wiem, niestety aż tak szczegółowej diagnozy nie potrafię zrobić, było sprawdzane ciśnienie na cylindrach i było ok podobno Edytowane 14 Listopada 2017 przez joaxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 1 minutę temu, joaxx napisał: nie wiem, niestety aż tak szczegółowej diagnozy nie potrafię zrobić, było sprawdzane ciśnienie na cylindrach i było ok podobno Ciężko stawiać diagnozę jak nic nie słychać, może byś coś nagrał i wrzucił na YT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joaxx 0 Opublikowano 14 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 2 minuty temu, piotrsob1 napisał: Ciężko stawiać diagnozę jak nic nie słychać, może byś coś nagrał i wrzucił na YT ? jasne, mogę to zrobić. Niestety słychać, ewidentnie z filtra powietrza, po odpaleniu zimnego auta nie ma nic, po kilku minutach jak się zagrzeje zaczyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 No to już zmienia postać rzeczy, wygląda na to że któryś zawór ssący na rozgrzanym silniku się nie domyka. Trzeba dojść który to i dla czego się nie domyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joaxx 0 Opublikowano 14 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 8 minut temu, piotrsob1 napisał: No to już zmienia postać rzeczy, wygląda na to że któryś zawór ssący na rozgrzanym silniku się nie domyka. Trzeba dojść który to i dla czego się nie domyka mylisz? jeśli tak to bardzo Ci dziekuje za te wskazowki, póki co mogę z tym spokojnie jezdzic? żeby to sprawdzić muszę ściągać głowicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 Teraz, joaxx napisał: mylisz? jeśli tak to bardzo Ci dziekuje za te wskazowki, póki co mogę z tym spokojnie jezdzic? żeby to sprawdzić muszę ściągać głowicę? Raczej bym z tym nie jeździł , bo jeżeli jest tak jak przypuszczam to sytuacja się będzie pogarszała, gniazdo i zawór będą się wypalały Ustalenie który to cylinder i który zawór może być trudne , jeżeli dudnienie występuje tylko na rozgrzanym silniku , zanim zwalisz pokrywę głowicy to już może silnik przestygnąć na tyle że nic nie wydedukujesz Na Twoim miejscu to zaczął bym od pojeżdżenia z podpiętym kompem i obserwował bym korekcję w grupie 013. Jeżeli któryś zawór się podpiera , to moc generowana na tym cylindrze w którym pracuje ten zawór powinna się zmniejszać w momencie dudnienia, a to powinno być widać po korekcjach, na tym cylindrze powinna ona wzrastać ( korekcje sprawdzamy na biegu jałowym i interesuje nas ta która idzie najwięcej na plus ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się