slawek16-1988 Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Witam, zrobiło się troszkę zimniej a wskazówka temperatury silnika zatrzymuje się na ok 80stopniach. Zakupiłem już nowy termostat lecz z tego co patrzyłem to jest od w dosyć nieciekawym miejscu, przerabiał już ktoś może jego wymianę????
TmZ Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Wymieniałem u siebie termostat, bo nie chciało mi auto temperatury łapać, ale ja zleciłem to mechanikowi, to potem mi tylko tyle powiedział, że w tym modelu dostęp jest tak ciulowy, że lusterkami musieli się wspomagać.
slawek16-1988 Posted December 1, 2017 Author Posted December 1, 2017 (edited) Termostat wymieniony i z temperaturą wszystko wróciło do normy. Z wymianą tragedii niema ale troszkę osprzętu trzeba wywalić i bez lustereczka nie obeszło się:) Przy okazji u fachowca sprawdziłem na maszynie alternator czy wszystko w nim ok i założony cały nowy napęd pasowy. Edited December 1, 2017 by slawek16-1988
esamolocik Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 Dziś oddałem auto do serwisu na wymianę termostatu (auto nie trzyma temperatury). Usłyszałem ze termostat występuje tylko z pompa wody. Nie chce mi się wierzyć ze nie ma opcji wymiany samego termostatu. silnik 2.0 tfsi o oznaczeniu cdnc (rok produkcji 2011). Ktos ma rozeznanie jak to wyglada?
kixi4 Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 3 godziny temu, esamolocik napisał: Dziś oddałem auto do serwisu na wymianę termostatu (auto nie trzyma temperatury). Usłyszałem ze termostat występuje tylko z pompa wody. Nie chce mi się wierzyć ze nie ma opcji wymiany samego termostatu. silnik 2.0 tfsi o oznaczeniu cdnc (rok produkcji 2011). Ktos ma rozeznanie jak to wyglada? W tej chwili w oryginale tylko calosc, polecam wymienic calosc, bylo kilka minimalnych roznic w budowach tych pomp na przestrzeni lat i nieraz lekko sie roznia. oryginal w aso okolo 800-950 w zaleznosci od miasta i rabatu..
Poniat666 Posted December 30, 2019 Posted December 30, 2019 cześć, też mnie to czeka w 1.8 TFSI udało Ci się to bez ściągania kolektora ssącego?
Poniat666 Posted December 31, 2019 Posted December 31, 2019 wsumie to tylko termostat to nie trzeba dojścia do pompy aż tak, choć nie widzę sensu zdejmowania alternatora
kixi4 Posted December 31, 2019 Posted December 31, 2019 (edited) 21 minut temu, Poniat666 napisał: wsumie to tylko termostat to nie trzeba dojścia do pompy aż tak, choć nie widzę sensu zdejmowania alternatora Nie odkrecisz termostatu bez demontazu calej pompy, jedna sruba schowana jest gleboko i blok silnika uniemozliwia dojscie do niej. Ze wzgledu ze byly rozne modele pomp i termostatow nie kazdy bedzie pasowal i szczerze z doswiadczenia polecam wymiane calej pompy, cala obudowa jest z plastiku i po kilku latach pracy w ciezkich warunkach robi sie on kruchy i lubi peknac np cieniutki rant od uszczelki i wypycha uszczelke co powoduje natychmiastowy wyplyw plynu chlodniczego. Bardzo czesto nieszczelnosc jest samego wirnika pompy. Nowe modele maja wirnik aluminiowy. Edited December 31, 2019 by kixi4
Poniat666 Posted December 31, 2019 Posted December 31, 2019 hmm no nie pocieszające, wytargam więc pompę i sprawdzę termostat czy się zamyka, zobaczę w jakim jest to stanie i podejmę decyzję nie wiesz ile za coś takiego może policzyć zakład mechaniczny? tak na oko?
kixi4 Posted December 31, 2019 Posted December 31, 2019 Sprawdzalem te termostaty i one zamykaja sie, z tym ze poprostu za wczesnie sie otwiera, w nizszej temperaturze. Ceny sa rozne, zalezy od mechanika, miasta itp
jaras99 Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 W dniu 31.12.2019 o 08:28, kixi4 napisał: Nie odkrecisz termostatu bez demontazu calej pompy, jedna sruba schowana jest gleboko i blok silnika uniemozliwia dojscie do niej. Ze wzgledu ze byly rozne modele pomp i termostatow nie kazdy bedzie pasowal i szczerze z doswiadczenia polecam wymiane calej pompy, cala obudowa jest z plastiku i po kilku latach pracy w ciezkich warunkach robi sie on kruchy i lubi peknac np cieniutki rant od uszczelki i wypycha uszczelke co powoduje natychmiastowy wyplyw plynu chlodniczego. Bardzo czesto nieszczelnosc jest samego wirnika pompy. Nowe modele maja wirnik aluminiowy. Jutro mam plan wymienić termostat w mojej A3 CCZA. @kixi4 być może kojarzysz mnie, niedawno bombardowałem Cię na pw w sprawie doboru tłoków, pierścieni itp. A3 sobie śmiga ładnie ale właśnie termostat walnięty, max osiągnie 70 stopni i stoi w miejscu. Poważnie żeby wymienić termostat będę musiał zdemontować pompę? Z tego co na szybko patrzyłem to na pewno wylecieć musi alternator i od spodu trzeba sobie dojście zrobić, pewnie coś poodkręcać ze sprzętu drobnego.
kixi4 Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 (edited) Trzeba cala pompe.. nie odkrecisz jednej sruby bo przeszkadza blok, a i ciezko dobrac odpowiedni termostat bo byly rozne... Odkrec alternator i przepustnice z kolektora to powinienes dojsc.. Edited January 24, 2020 by kixi4
jaras99 Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 Godzinę temu, kixi4 napisał: Trzeba cala pompe.. nie odkrecisz jednej sruby bo przeszkadza blok, a i ciezko dobrac odpowiedni termostat bo byly rozne... Odkrec alternator i przepustnice z kolektora to powinienes dojsc.. Katastrofa dzięki za info
kixi4 Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 (edited) Nie jest zle, 30 minut i gotowe ? pamietaj o nowych o-ringach na łączniku z chłodniczka oleju 2szt - WHT002001 16x3mm i na rurce na wejsciu do pompy z nagrzewnicy 1szt - WHT006407 20x3mm, nowej uszczelce pompy, nowej uszczelce gniazda termostatu i mozna dac nowe oringi wezy chlodnicy wchodzacych do pompy Edited January 24, 2020 by kixi4
jaras99 Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 1 godzinę temu, kixi4 napisał: Nie jest zle, 30 minut i gotowe ? pamietaj o nowych o-ringach na łączniku z chłodniczka oleju 2szt - WHT002001 16x3mm i na rurce na wejsciu do pompy z nagrzewnicy 1szt - WHT006407 20x3mm, nowej uszczelce pompy, nowej uszczelce gniazda termostatu i mozna dac nowe oringi wezy chlodnicy wchodzacych do pompy Kupiłem tylko termostat i jeszcze może się okazać że nie będzie pasować tak jak wcześniej wspominales. O uszczelkach nie pomyślałem, w sumie to nie brałem pod uwagę że trzeba będzie pompę targać Chyba akcje przelożę na później bo nie jestem do końca przygotowany
kixi4 Posted January 25, 2020 Posted January 25, 2020 Jest problem ze sruba widoczna na foto, da sie ja poluznic ale po kilku milimetrach zaczyna dotykac bloku i sie kantuje, nie mowiac pozniej o jej wkreceniu spowrotem, wiec lepiej pompe odkrecic, latwiej i nie jest tak zle...
jaras99 Posted January 25, 2020 Posted January 25, 2020 4 godziny temu, kixi4 napisał: Jest problem ze sruba widoczna na foto, da sie ja poluznic ale po kilku milimetrach zaczyna dotykac bloku i sie kantuje, nie mowiac pozniej o jej wkreceniu spowrotem, wiec lepiej pompe odkrecic, latwiej i nie jest tak zle... Hmm. No ja się tego silnika powoli uczę jeszcze tak trochę podchodzę do niego z dystansem i nie do końca się rozumiemy Na kolejny week zrobię podejście a między czasie zaopatrze się w uszczelki o których pisałeś wcześniej. Mam nadzieję że termostat będzie pasował
Poniat666 Posted February 4, 2020 Posted February 4, 2020 ta śruba na czerwono to bułka z masłem, poszła na imbusie 6-tka do mebli (ważne by krótki, jak nie to przyciąć) + opcja zrobienia dłuższego ramienia natomiast najwięcej problemu było z tą drugą, już myślałem że bez zdejmowania kolektora wydechowego się nie obejdzie, ze względu że ta sruba blokowana była przez ramię podtrzymujące kolektor - na szczęscie do zdemontowania całość roboty to: - demontaż zbiornika wyrównawczego - demontaż rury od kolektora - demontaż rur od chłodnicy - odłączenie wtyczek w okolicy pompy - demontaż ramienia od kolektora - demontaż korpusu termostatu
Poniat666 Posted February 4, 2020 Posted February 4, 2020 oczywiście dla 1.8TFSI CDHB, w 2.0 blok może być większy - nie badałem, trzeba by porównać cześci
jaras99 Posted February 8, 2020 Posted February 8, 2020 Zabrałem się dziś wreszcie za wymianę termostatu. U mnie w A3 CCZA zaatakowałem temat od spodu. Zdemontowalem dwie rury i ukazał się termostat. Ale niestety u mnie zupełnie inne rozwiązanie jest kupiłem termostat dobrany po VIN. Szykowałem się na robotę jak opisał @kixi4. Nie wiem o co kaman ale u mnie był normalnie ,zwyczajnie termostat bez obudowy. A kupiłem taki jak na foto. Auto rozebrane. Czekam do poniedziałku żeby zakupić odpowiedni termostat
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now