Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Pogorszenie jakości - 2.0 TDI (170KM) Q. TEST - FOTO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w Austri drogi sa bez rewelacji :gwizdanie: tzn lepsze niz w Polsce ale tak naprawde Niemiaszki maja mistrzowskie drogi

Opublikowano

Uważam, że B7 jest dobrze dopracowane a w B8 przez 2 lata będą wychodzić wady nowego modelu, w serwisie mówili, ze co chwila jakieś akcje serwisowe są. Wnętrze mi się osobiście nie podoba w B8 chociaż jak wsiadłem do A5 3.0 Q w pełnym wypasie to mi kopara opadła. Na razie moją B7ką mam jeszcze rok jazdy i będę się grubo zastanawiał nad przejściem na B8.

Jak będę brał B8 to na pewno bez fabrycznego audio bo za mniejszą kasę można zrobić o niebo lepszy dźwięk :) navi przenośna jest bardziej praktyczna itd itd :)

Opublikowano

no niestety akcje serwisowa wychodza w B8 :thumbdown:. Juz miałem na gwarancji wymieniany miesiac temu akumulator(ponoc jakas seria z produkcji pierwszej 12/2007 poszla i akurat na moj trafiło) a pod koniec tygodnia jade na wymiane przelacznika wycieraczek.

Opublikowano

no niestety akcje serwisowa wychodza w B8 :thumbdown:. Juz miałem na gwarancji wymieniany miesiac temu akumulator(ponoc jakas seria z produkcji pierwszej 12/2007 poszla i akurat na moj trafiło) a pod koniec tygodnia jade na wymiane przelacznika wycieraczek.

takie to jeszce nic powaznego :) poczekajmy az sie zacznie osprzet silnikow krzaczyc... :gwizdanie:

Opublikowano

A tymczasem moje w serwisie a ja dostałem passka B6 variant i to jest dopiero gówno.Jak ktoś kupuje nowe takie auto to powodzenia bo nieźle przepłaca z kupę plastiku :naughty:, a ktoś jeszcze gdzieś napisal ze HIGHLINE wcale nie taki gorszy od B7.Powodzenia :polew: Boże jestem przerażony tym co sie wyprawie w tej chwili w motoryzacji :blink:

Opublikowano

Paska to ja nigdy nie uznawalem za dobrze wykonany samochod, moze byl tam jakis model co sie wyroznial... Audi i Bmw wg mnie bo merol kompletnie nie odpowiada mi pod wzgeldem designu deski i innych pier**l.

Opublikowano

zacznę nie po kolei :)

1. drogi tam są o wiele lepsze niż w Polsce

Chyba nie byles wiec nie wiesz wiec uprzedam cie ze w niektórych miejscach mógł byś sie zdziwić :wink4:......to nie Austria lub Niemcy

co do tego, że w B8 z przebiebiem 4tys coś się telepie w tylnym zawieszeniu nie bardzo chce mi się wierzyć bo: 2. sam zrobiłem już ponad 10tys z czego większość po naszych cudownych drogach i nic mi w zawieszeniu nie póka i nie stuka.

musisz czytac ze zrozumieniem.Opisywalem wrażenie odnoście poskaladania i użytych materiałów i napisałem ze cos sie tam telepalo z tylu.Nie napisalem nigdzie ze w zawieszeniu !

Co do tego, że silnik jest mało dynamiczny to się mogę zgodzić i proponuję 2.0tfsi w quattro. jest dużo tańszy a spala nie wiele więcej niż 2.0tdi 170PS w quattro. A osiągi 6.6sek do 100km/h robią wrażenie

Jeździłem ostatnio TT 2.0TFSI i owszem przyjemnie sie tym przemeszcza .

Odnosnie tego silnika w A4 to wybacz ale ponad 1,5 tony i tylko 211 Km te 6.6 troszkę naciągane jest chyba.Zresztą miałem w swojej karierze parę szybkich aute i w takim aucie tej wielkosci i tej klasy 6.6 sek. specjalnego wrażenia na mnie nie robi :wink4:

nie czas ma robić wrażenie a silnik i moc z jakiej udało się ten czas osiągnąć. bo niewiele jest aut tej wielkości, które miałyby takie osiągi z taką mocą. Piszesz że 170KM w dieslu to malo więc zaproponowałem alternatywę jak dla mnie o niebo lepszą i tańszą ( i nie kopci jak 99% dieslów).

Opublikowano

RX8 z 1.3 wyciaga 230-250 km :wink4: to dopiero robi wrazenie :naughty:

Tyle ze to wankla motor. ...

Opublikowano

nie czas ma robić wrażenie a silnik i moc z jakiej udało się ten czas osiągnąć. bo niewiele jest aut tej wielkości, które miałyby takie osiągi z taką mocą

No teraz to juz wogole pojechałeś bo jeśli nie ten czas ma zrobić to wraznie to na pewno nie ten silnik.tzn stosunek mocy jaka osiąga do jego pojemności.

Przykład z konkurencja tez chyba troszkę chybiony bo w rodzinie jest S3 czy TTS oparte na 2.0 które sa znacznie mocniejsze i chyba zakute ( nie wiem nie jestem specem w dziedzinie audi ) a idąc dalej to mamy np: Lancer Evolution MR FQ-400 ( czyli 400 KM z 2.0 z fabryczna gwarancja ) wiec na prawdę nie wiem czym ty sie tak podniecasz w tym aucie.Auta jak auto przyjemne dosyć żwawe ale bez przesady.....

A co do wyższości tego 2.0 nad dieslem to tez można polemizować.Posiadałem auto z 2.0 Turbo 4x4 i wiem ale takie auta pala i jezdzilem nim duzo zarowno na trasie jak i w miescie wiec mam doskanale rozeznanie.

OK zgadza sie w zakupie wyjdzie taniej ale w eksploatacji , zwłaszcza jak dużo jeździsz to zdecydowanie na korzyść wypada diesel ( mimo iz ten tez nie jest specjalnie oszczędny )

Opublikowano

nie czas ma robić wrażenie a silnik i moc z jakiej udało się ten czas osiągnąć. bo niewiele jest aut tej wielkości, które miałyby takie osiągi z taką mocą

No teraz to juz wogole pojechałeś bo jeśli nie ten czas ma zrobić to wraznie to na pewno nie ten silnik.tzn stosunek mocy jaka osiąga do jego pojemności.

Przykład z konkurencja tez chyba troszkę chybiony bo w rodzinie jest S3 czy TTS oparte na 2.0 które sa znacznie mocniejsze i chyba zakute ( nie wiem nie jestem specem w dziedzinie audi ) a idąc dalej to mamy np: Lancer Evolution MR FQ-400 ( czyli 400 KM z 2.0 z fabryczna gwarancja ) wiec na prawdę nie wiem czym ty sie tak podniecasz w tym aucie.Auta jak auto przyjemne dosyć żwawe ale bez przesady.....

A co do wyższości tego 2.0 nad dieslem to tez można polemizować.Posiadałem auto z 2.0 Turbo 4x4 i wiem ale takie auta pala i jezdzilem nim duzo zarowno na trasie jak i w miescie wiec mam doskanale rozeznanie.

OK zgadza sie w zakupie wyjdzie taniej ale w eksploatacji , zwłaszcza jak dużo jeździsz to zdecydowanie na korzyść wypada diesel ( mimo iz ten tez nie jest specjalnie oszczędny )

no to Ty troche bardziej pojechałes ode mnie porównując cywilne A4 do sportowego EVO. Mówimy tu o wersjach seryjnych a nie S czy RS i pokaż mi cywilne auto, które jest tej wielkości co A4, ma silnik 2.0 i przyśpiesza do 100km/h poniżej 7sek. Nie ma takiego. A w bezpośrednim porównaniu turbo diesla i turbo benzyny to diesel zostaje daleko daleko z tyłu i nie mów mi że że taki silnik wyjdzie dużo drożej w eksploatacji niż tdi bo tak nie jest. Silniki tfsi są na bieżąco modyfikowane i palą coraz mniej. Przykład: silnik 1.8TFSI 160KM pali więcej niż 2.0tfsi 211Km z sierpnia 2008r. I nie na papierku - tylko w praktyce sprawdzone bo mój brat ma właśnie B8 z 1.8TFSI i jak jedziemy razem a trasę pali mu średnio o 1L więcej.

Opublikowano

(...) tylko w praktyce sprawdzone bo mój brat ma właśnie B8 z 1.8TFSI i jak jedziemy razem a trasę pali mu średnio o 1L więcej.

a brat nie ma Q ? :gwizdanie:

Opublikowano
nie mów mi że że taki silnik wyjdzie dużo drożej w eksploatacji niż tdi bo tak nie jest

i wlasnie tym stwierdzniem potwerdziles ze glupoty piszesz i chyba w zyciu nie males diesla.Tak sie skalda ze dokladnie porownalem sobie spalanie i jednego i drugiego.TT ka na dokladnie tej same trasie do pracy i z powrotem spalala mi serdnio ok.12,5 litra.Trasa w jednym miejscu z dosc sporym korkiem reszta jazda w miare plynna.Po drodze 3 swiatla.W tym samym czasie moje 2.0TDI plali na niej 6 litrow.Dodajmy do tego fakt ze 170 KM plali o 1 wiecej + Q niech bedzie ze pali 8l.

To jest drogi kolego 4,5 litra roznicy.Robie dziennie ok 40 kilometrow.Jesli nie widzisz roznicy to jestes raczej kiepski z matematyki :rolleyes:

Opublikowano

wydaje mi sie ze mowiac eksploatacja kuredu mial na mysli rowniez wszelkie naprawy w ...powszechnie sie psujacych dieslach 2.0tdi... . Ale jesli sie bierze nowy samochod to tylko ewentulanie przez 3 lata mozna sie najezdzic do serwisu :gwizdanie: i stracic troche czasu jak rowniez bujac sie nie swoim samochodem zastepczym :naughty: (moze dadza cos extra :kox: :kox: )

Wiec taniej wychodzi dieslem :wink4:

Opublikowano

mmcv no tak ale zakładamy ze kupujemy nowe auta wiec jest gwarancja.

Zresztą wracają do tematu spalania to trzeba wziąć tez pod uwagę ze producenci oszukują jak mogą aby zrobić auto jak najbardziej atrakcyjne na papierze.

I tak dla przykładu to sprawdziłem owa Tetetka ma deklarowane spalanie w miescie 10, z groszem.MI wychodziło ponad 12 z tym ze 95% mojej trasy to jazda droga dwupasmowa z prędkościami 70-80 a nie jazda po waskich uliczka z milionem świateł po drodze.

Nie mowię juz o spalaniu w mojej Imprezie bo deklarowane przez Subaru spalanie 7,5 na trasie i 12.5 w miescie można sobie wogle wsadzić miedzy bajki.Przez 4 lata jazdy raz udało mi sie kosztem ogromnych wyrzeczeń zejść do 7,9.W miecie na tej samej trasie prawie 14l.A to sa wyniki przy spokojnej jeździe.Zresztą taka moc w silniku turbo nie bierze sie z powietrza wie zwyczaje taki silnik palić swoje musi.

no to Ty troche bardziej pojechałes ode mnie porównując cywilne A4 do sportowego EVO. Mówimy tu o wersjach seryjnych a nie S czy RS i pokaż mi cywilne auto, które jest tej wielkości co A4, ma silnik 2.0 i przyśpiesza do 100km/h poniżej 7sek. Nie ma takiego

Z przyjemnością np: Saab 9-3 lub 9-5 , Volvo S60 , Impreza WRX lub Lancer Sportback RalliArt itp itd bo niestety BMW czy MB bezpośredni konkurenci nie maja nic w ofercie R4 2.0-2.5 turbo.

Opublikowano

brat też ma fwd.

generalnie nigdy nie zwracam uwagi na spalanie wg danych katalogowych, ale prównując mojego poprzedniego diesla 170Km do obenych 211KM w beznyznie - różnica w spalaniu w mieście wynosi około 1,5-2L. Wg danych katalogowych ponad powinno być 3,5L. nowe 2.0tfsi z B8 palą sporo mniej niż silniki z modeli 2.0tfsi 200KM z B7.Pisałem z chłopakami na forum i są mocno zaskoczeni tak niskim spalaniem u mnie - bo nie uważam np. spalania między 8,5-9L na autostardzie z prędkością 180km/h za wysokie. [br]Dopisany: 05 Luty 2009, 10:24_________________________________________________

mmcv no tak ale zakładamy ze kupujemy nowe auta wiec jest gwarancja.

Zresztą wracają do tematu spalania to trzeba wziąć tez pod uwagę ze producenci oszukują jak mogą aby zrobić auto jak najbardziej atrakcyjne na papierze.

I tak dla przykładu to sprawdziłem owa Tetetka ma deklarowane spalanie w miescie 10, z groszem.MI wychodziło ponad 12 z tym ze 95% mojej trasy to jazda droga dwupasmowa z prędkościami 70-80 a nie jazda po waskich uliczka z milionem świateł po drodze.

Nie mowię juz o spalaniu w mojej Imprezie bo deklarowane przez Subaru spalanie 7,5 na trasie i 12.5 w miescie można sobie wogle wsadzić miedzy bajki.Przez 4 lata jazdy raz udało mi sie kosztem ogromnych wyrzeczeń zejść do 7,9.W miecie na tej samej trasie prawie 14l.A to sa wyniki przy spokojnej jeździe.Zresztą taka moc w silniku turbo nie bierze sie z powietrza wie zwyczaje taki silnik palić swoje musi.

no to Ty troche bardziej pojechałes ode mnie porównując cywilne A4 do sportowego EVO. Mówimy tu o wersjach seryjnych a nie S czy RS i pokaż mi cywilne auto, które jest tej wielkości co A4, ma silnik 2.0 i przyśpiesza do 100km/h poniżej 7sek. Nie ma takiego

Z przyjemnością np: Saab 9-3 lub 9-5 , Volvo S60 , Impreza WRX lub Lancer Sportback RalliArt itp itd bo niestety BMW czy MB bezpośredni konkurenci nie maja nic w ofercie R4 2.0-2.5 turbo.

impreza wrx i lancer Rallyart nie są autami cywilnymi, z nimi to można S4 porównywać a nie zwykłe B8, ale ok wrx ma 2.5L 230KM i do 100km/h 6,5sek, przy czym v-max ma 209km/h i pali dwa razy tyle co B8 4x4.volvo 2.0T ma 180KM i 8.8sek do 100km/h więc kiepskie porównanie,saab 2.0T 210KM XWAD - 8,3sek do 100km/h też blado wypada przy 6.6sek w B8. Miało być auto z tej wielkości z podobną mocą i silnikiem, podobnymi osiągami i dalej nie widzę takiego.

Opublikowano

kuredu nie do końca rozumie o co ci chodzi bezpośrednia konk. jest np: BMW 325 ma podobna moc i osiagi ale inna konstrukcje silnika. WRX w przypadku porównana z A4 2.0 Q jest jak najbardziej wymierne zwłaszcza jak A4 ma pakiet S-line.Obecne WRX maja juz nie wiele z dużego S. Jest to raczej auto GT bo sportowym odpowiednikiem jest STI a dla audi S4.

Jeśli chcesz sie dalej rozwodzić sie jaki to ten silnik jest cudowny to pamiętaj ze Honda robi dużo ponad 200 koni z silników i to bez turbo.

Pamiętaj tez ze diesle w aucie nie moc sie liczy a moment i możesz być pewien ze ten nawet 170KM diesle na trasie czy na autostradzie nieźle cie pogoni i ot przy znacznie niższym spalaniu.

Opublikowano

turdzi widzisz że kuredu nie przegadasz...

Opublikowano

siemian :) wiesz tu nie chodzi ot kot aby kmus udowodnic ze sie ma racje bo ona zawse lezy gdzies po srodku i jak nie watpie ze ten 2.0 jest zly , mi osobiscie bardzo sie w TT podobal ale mam tez doswadczenia z mocnymi benzynai roznego typu i i N/A i turbo i wiem ze osiagi sie nie biora z nikad.Wem tez ze producenci oszukaja jak moga i zanizaja spalanie podaja zanizone wyniki przyspieszen aby nowy model lepiej sie prezentowal na papierze.A jak czlowiek zacznie sledzic detale to sie okazuje ze np: nowa corolla jest o ponad 100 kg ciezsza ma dokladnie ten sam silnik co poprzedniczka i jecze mniej pali a te dodatkowe 100 kg to chyba lewituje w powietrzu nie dotykajac karoserii :wink4:

Zreszta sadze ze dalsza polemika nie ma sensu gdyz temat dotyczyl jakosci obecnych modeli a nie osiagow i silnikow bo te kazdy dobiera adekwatnie do wlasnych potrzeb.

Opublikowano

dokładnie. Też wydaje mi się żę wnętrze w B8 jest z gorszych materiałów... Może się myle, ale w każdym razie na pierwszy rzut oka wyglądają wyglądają troszke gorzej niż w B7 (gorzej czyt. taniej). Może to złudzenie...

Opublikowano

kuredu nie do końca rozumie o co ci chodzi bezpośrednia konk. jest np: BMW 325 ma podobna moc i osiagi ale inna konstrukcje silnika. WRX w przypadku porównana z A4 2.0 Q jest jak najbardziej wymierne zwłaszcza jak A4 ma pakiet S-line.Obecne WRX maja juz nie wiele z dużego S. Jest to raczej auto GT bo sportowym odpowiednikiem jest STI a dla audi S4.

Jeśli chcesz sie dalej rozwodzić sie jaki to ten silnik jest cudowny to pamiętaj ze Honda robi dużo ponad 200 koni z silników i to bez turbo.

Pamiętaj tez ze diesle w aucie nie moc sie liczy a moment i możesz być pewien ze ten nawet 170KM diesle na trasie czy na autostradzie nieźle cie pogoni i ot przy znacznie niższym spalaniu.

no to porównaj sobie mądralo moment obrtowy w 170Km tdi i 211KM TFSI i zakres obrotów w jakim ten moment jest, bo widzę że wypowiadasz się na temat silnika tfsi a nic o nim nie wiesz, otóż moment obrotowy w tfsi jest 350Nm w zakresie od 1500 do 4200obr/min a w tdi 170Km 350Nm 1750-2500obr/min, więc na autostardzie to byś mogł mnie pogonić poloneza a nie mnie i tam gdzie twój klekot się kończy to mój tfsi się zaczyna i ciągnie spokojnie do 6000tys obrotów. i co by nie mówić oba silniki są ok i każdy kupuje to co lubi, a o wyższości turbo benzyn nad turbo dieslem nie bede się kłoćił, wystarczy mi bezpośrdnie prównanie na drodze.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...