Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Pogorszenie jakości - 2.0 TDI (170KM) Q. TEST - FOTO


Rekomendowane odpowiedzi

Mam do was takie pytanko a zwłaszcza do osób które miały styczność z nowym A4 B8.

Czy nie wydaje wam sie ze jakość materiałów użytych w środku w tym modelu drastycznie spadla ?

Jestem w trakcie robienia wstępnych planów na temat zmiany auta ( nie marki :tongue4: - mimo problemów z moja obecna B7 :kwasny: )

Kryteria sa następujące ma to być 2.0 diesel , tylko i wyłącznie wersja 170 KM i obowiązkowo Quattro.

Auto w pelnym pakiet S czyli zewnętrzny wew. i zawias.

Na bajerach mi nie zależy typu nawigacja el. fotele i inne takie tam cmoje boje.

Dla mnie to zbędna masa i miałem tego przykład jak testowalem ostatnio takie właśnie B7.Z pełnym wypasem to auto miało dynamikie na poziomie mojego 2.0 TDI 140km.

Tak czy siak pod uwagę wchodziły do tej pory dwie opcje albo B7 z roczników 2007-2008 lub dolozenie troszkę grosza i zakup B8 z takim właśnie silnikiem.Z racji problemów z moim dostałem dosyć atrakcyjna ofertę na zakup takie auta.

Jako ze u minie jest zima w pełni poszedłem do ASO z zapytaniem czy mogę dostać jakieś B8 na testy , byle jakie byle by było Quattro.Chciałem sam potwierdzić wszędzie deklarowana znacna poprawę prowadzenia auta.

W miedzyczasie czekaja na swoja kolejkę oblookalem jeszcze raz dokładnie auto stojace w salonie i ..........

....... no właśnie - prawdę powiedziawszy jestem załamany.Materialy deski rozdzielczej sa ..... jak wogole nie z tej klasy auta.Pomijam plastik z którego jest zrobione obramowanie zegarów bo to juz jest fatalne ale np: kratki nawiewów sa juz dla mnie nie do przyjęcia.Plastik z jakiego sa wykonane jest jak żywcem wyjety z jakiegoś Lanosa albo Logana :rolleyes:

I sam juz nie wiem czy to może ja jestem jakiś przewrazliwiony ale mam wrażenie ze jakość wnętrza nowej B8 ma sie nijak do tego z mojej B7.

Jeśli macie jakieś opinie na ten temat podzielcie sie nimi bo zaczynam watpic iz w obecnych czasach kto kolwiek produkuje auta nie oszczędzają na wszystkim......

............No i jestem po przejażdżce niestety dostałem auto tylko na 1.5 Godziny wiec sprawę raczej załatwiłem dość szybko.

Wracają do sedna tematu tego wątku niestety czuje ogólne pogorszenia jakości i co gorsza nie tylko na niektórych materiałach we wnętrzu, ale także na podzespołach. Silnik pracuje trochę nijak jak by go zrobiła toyota to jak chodzą biegi mam takie wrażenie jak by ten samochód był bardziej plastikowy środku nie wiem, czemu ale śmierdzi mi passatem auto, które dostałem miał 4 tys. przebiegu a z tylu już się cos telepało na wybojach, cały panel środkowy i te nieszczęsne kratki wyglądają jak by przewędrowały tu właśnie z passata. Ogolone wrażenie z tego wnętrza ze jest jakieś takie mnie solidne tym bardziej ze zaraz potem wsiadłem do swojej B7 i miałem bezpośrednie porównanie, jednak to tylko srdodek a najważniejsza jest jazda a ta jest …….

GOD HOW THIS THING DRIVES!!!!! :notworthy:

......tego nie da się porównać w żadnej skali do tego, co było w B7 i B5.

Auto, które dostałem to była 2.0 ( 170KM ) TDI quattro z pełnym pakietem S-line max wyposażeniem.Oceniam ze ważyło pewnie ok. 1600kg natomiast to, jaka auto się prowadzi, z jaka lekkością odpowiada prowadzeniu auta o wadze ok. 1200 kg.Nie czuć mogole masy jest niesamowicie posłuszne, błyskawicznie reaguje na każdą zmianę kierunku.Jadac B7 miałem wrażenie ze jadę ciężarówką. Precyzja prowadzenia jest prawie jak EVO czy STI niesamowicie ostra. No i to, co najważniejsze rozkład napędu faktycznie robi swoje. Wyspindralem się dość wysoko prawie pod holmenkolen na boczna ośnieżoną drogę, na której kiedyś często szalałem impreza wiec mogłem dokładnie porównać te same zakręty warunki itp. I jestem pod ogromnym wrażeniem, co prawda z ta waga te 170 km gdzieś zginęło, ale to jak to aut się prowadzi takich warunkach to istna poezja. Absolutnie żadnej podsterowności ma się wrażenie ze jedziemy autem tylnionapedowy tylko ze trakcja jest o 200 % większa.

Za jedyna wadę uznam tylko ze nie da się całkiem wyłączyć ESP i w extremalnych syt. Zawsze się włącza i chce być mądrzejszy od kierowcy.

Zresztą z niewiarygodna łatwością prowadzenia przemawia fakt ze, aby odległość od Aso do tej drogi to jakieś niecałe 10 km i po takim dystansie i 15 min za kierownica i przy pierwszym kontakcie ze śniegiem byłem w stanie sobie pozwolić na wrzucanie auta i jazdę w poślizgu z zakrętu w zakręt mino ze spędziłem w tym aucie zaledwie 15 min.

Jednak po 30 min zabawy nadszedł czas na odstawienie auta i mimo nie dynamika pozostawia troszkę do życzenia i środek wedle mojej opinii ma troszkę gorsze materiały to już nie mogę się doczekać, kiedy znów będę miał okazje usiąść za jego sterami, bo jest na prawdę MEGA.

A tu pare fotek z wypadu :)

02d34f8cc7acf811.jpg

2e2e3141938b8ca4.jpg

d6ca047dc9a1ba76.jpg

fc86fd1724e55e5d.jpg

03f048645cf0edf3.jpg

e6de625a3d19a28f.jpg

ten plastik alupodobny wyglada mega tandetnie.....

3ff00d71aff88149.jpg

i nieszczesne kratki i panel srodkowy ......

881ff4db29b9d6b6.jpg

6cf44e08a82f50eb.jpg

7cbc6a4b58c78fbc.jpg

993e1c1e62bfa2fe.jpg

i dla porownania te z mojej B7

6aca912a596b2081.jpg

135be7ee6dd3ec28.jpg

4e0c46e12a65fedb.jpg

fa40f99055b29eb7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie zauwazylem to we wszystkich markach...

mialem nadzieje ze akurat audi sie temu oprze. ale jeszcze za dobrze nie przyjrzalem sie B8.

np. nowa c-classa ma materialy na poziomie astry II , bmw jezeli chodzi o stylistyke i jakosc wnetrza w nowych modelach przyczynia sie do checi natychmiastowego opuszczenia auta :)

o innych nawet sie nie wypowiadam bo jak zobaczylem w nowym mondeo wielka deske z plastiku malowanego na srebrno to mi sie sie rozesmialem sprzedawcy w twarz...

taka tendencja ogolna raczej . choc szkoda ze marka ktora ciagle stara sie budowac prestizowy wizerunek nie opiera sie tym oszczednosciom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszne to jest tym bardziej ze ja nie chce kupic Golfa V tylko auto klasy premium :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie"macałem"ale jak popatrzyłem przez szybę to mi się wydawało super.Mi mi się podobało najbardziej wykończenie,materiały i typ kokpitu jaki AUDI miało w latach 1986-2002.Czyli zaczynając od 80 B3,B4,B5,Poprzez 100-A6 C5 a na A8 D2 kończąc.To kiedyś zadecydowało,że polubiłem AUDI.Po prostu solidnie i lepiej niż inni.Uważam,że do modelu E 46 np.BMW było dalko w tyle.Teraz sytuacja się wyrównuje ale i tak niektórzy to dopiero tandetę robią we wnętrzu.Wspomniany wyżej plastik co robi za chrom w Mondeo i w innych markach też,których modele są wystawiane w klasie A4.Ale naprawdę nie ma tragedii bo gdzie nie czytam o którymś z nowych :audi: to pod zdjęciem wnętrza jest opis typu"Typowe Audi,jakość i spasowanie materiałów na najwyższym poziomie.Wzór do naśladowania".Tak,że chyba nie ma tragedii.Ja też tak sobie tłumaczę,że teraz pchają w auta nowoczesne różne przydatne pierdoły i już budżetu nie starcza żeby środek porzadnie był skończony. :hi:

Jak masz finanse to bierz B8 i nie marudź :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdzi oglądałem ostatnio B8 i powiem Ci że odniosłem to samo wrażenie. Wole swoje B7...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. nowa c-classa ma materialy na poziomie astry II , bmw jezeli chodzi o stylistyke i jakosc wnetrza w nowych modelach przyczynia sie do checi natychmiastowego opuszczenia auta :)

akurat co do bmw to sie nie dokonca zgadzam. Moze stylistyka nie jest najbardziej udana - osobisice podoba mi sie bardziej AUDI, ale co do jakosci to jest w najlepszym porzadku - podobna jak w b7.

B8 nie macalem , musze pomacac :kox: :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniany wyżej plastik co robi za chrom w Mondeo

no wlasnie B8 ma taki laskik dookla zegarow pomalowany na srebrno.Na samej desce nie ma aludekora tylko ten plastik , dopiero na bokach sa listwy.Ale ten palstik to nic w porownianu do kratek nawiewu.To jakas porazka :kwasny:

Wole swoje B7...

No zdecydowanie , jak dla nie ogromny krok wstecz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w/g mnie B5 i B6 mają wnętrze zrobione z dobrych materiałów w aB7 i B8 to już zaczyna być tandeta. To samo zauważyłem w Passatach. Audi nie jest tanim samochodem i troszkę przesadzają z tym badziewiem, które zaczynają montować. Może to jest związane z ekologią? Może zbyt drogo teraz by wychodziło produkowanie plastików dobrej jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie było my niestety nie mamy na to wpływu.Jednak chyba takie czasy nadeszły.Miejmy nadzieję,że to chwilowe a inne marki mają jeszcze gorzej i bardzo źle.Szkoda ale tragedii jednak nie ma. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mowie to z pelna swiadomoscia - wnetrze B7 a zwlaszcza deska jest o klase lepsze niz w B8.Aluminium t aluminium kratki nawiewo wygladaja jak by byly wrecz aksamintne i sa z plastiku o wiele lepszej jakosci.zkoda ze takie czasy nastly ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli o mnie chodzi to na codzień śmigam B6 na wypasie i miałem okazje dostać na wekend z salonu A5 a kilka miesięcy później Q5.Zarówno jedno jak i drugie autko dostałem na cały wekend i miałem dużo czasu aby sprawdzić te autka w każdym detalu.Odrazu dodam, że były to raczej bogato wypasione fury i jak mam być szczery zachwycały mnie w każdym calu i żaden z elementów wnętrza nie wzbudził we mnie nawet mieszanych uczuć a co dopiero niezadowolenia.Dla mnie A5 ( które wnętrze ma bardzo podobne do A4 ) było kolejnym potwierdzeniem najwyższej jakości do jakiej audi nas przyzwyczaiło.Nie mam pojęcia jak wygląda sprawa w podstawowych wersjach.Jeżeli chodzi o w/w modele materiały , spasowanie , wykonanie - wszystko na odpowiednim poziomie, trudno mi powiedzieć jak wnętrza tych samochodów będą wyglądały po 200 tyś km ( chodzi mi o zużycie materiałów ) ale jako nowe niewzbudzają we mnie poczucia obniżenia jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miron teraz to mnie utwierdziłeś,że nie jest źle.Może faktycznie trochę gorzej jest w podstawowych wersjach :mysli:

Twoje zdanie tu jest bardzo ważne bo wiem co masz za furkę i jesteś na bierząco z nowymi to wiesz co gadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie A5 ( które wnętrze ma bardzo podobne do A4 ) było kolejnym potwierdzeniem najwyższej jakości do jakiej audi nas przyzwyczaiło.Nie mam pojęcia jak wygląda sprawa w podstawowych wersjach.Jeżeli chodzi o w/w modele materiały , spasowanie , wykonanie - wszystko na odpowiednim poziomie, trudno mi powiedzieć jak wnętrza tych samochodów będą wyglądały po 200 tyś km ( chodzi mi o zużycie materiałów ) ale jako nowe niewzbudzają we mnie poczucia obniżenia jakości

Widzisz nie do konca moje odczucia pokrywaja sie z twoimi bo prosto z tego A4 wsiadelm do S5 i rozczarowanie bylo dokladnie takie samo.Oczywiscie nie mam zastrzezen co do spasowania materialow tylko co do jakosci niektorych.Dla mnie niestety pomalowany plastik udajacy aluminium dookala zegarow i kratki nawiewow wygladaj mega tandetnie niestety.

Jesli bedziecie miec okazje to obadajcie te dwie rzeczy koniecznie i podzielcie sie wrazeniami bo moze ja jestm jakis przewrazliwiony....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdzi zwrucę uwagę dokładniej, przy najbliższej okazji na wymienione przez Ciebie elementy :wink4: z czystej ciekawości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właściwie mam identyczne porównanie jakości w samochodach jak miron (a4,a5,s5 ale nie q5)...

... również nie przykuły mojej uwagi te obramowania, jak będę miał okazję to się przyjrzę :)

Widocznie trafił Ci się szczegół, który mocno się nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie to panowie jak będziecie mieli okazje :)

Widocznie trafił Ci się szczegół, który mocno się nie podoba.

pre_pl kurcze no nie mogę sie z tobą nie zgodzić bo nie do końca mi sie podoba ta nowa deska a zwłaszcza ta moda na te zakichane system typu I drive.Dla mnie auto ma przede wszystkim jeździć , a jak będę chcial pobawić sie gadzetami to kupie sobie wypasiony tel. ;)

I jeszcze jedno pytanko przy okazji czy może ktoś mi powiedzieć czym sie rożni przedni zderzak z wersji S-line od tego zwykłego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pre_pl [/b] kurcze no nie mogę sie z tobą nie zgodzić bo nie do końca mi sie podoba ta nowa deska a zwłaszcza ta moda na te zakichane system typu I drive.Dla mnie auto ma przede wszystkim jeździć , a jak będę chcial pobawić sie gadzetami to kupie sobie wypasiony tel

co to ma wspólnego z jakością ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ma bo te wszystkie nowinki sporo kosztuja.Ja za miast tego wolal bym miec wlasnie lepsze materialy.[br]Dopisany: 30 Styczeń 2009, 09:39_________________________________________________No i jutro sie okaze panowie co to jest warte bo zamowilem wlasnie test drive o 12.00.

Maja akurat takie quattro z 170 konnym dieslem wiec wszystko ladnie opisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...