Skocz do zawartości
IGNOROWANY

s4 b7 W0 TAS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Wstawiam swoją eSkę przy sugestii użytkownika forum, sam zapewne nie wpadłbym na ten pomysł.

Obiektem opisu jest s4 b7 Avant, z końcówki 2005, Tiptronic.
Przebieg przy zakupie - 177k km - tak, tak ! Prawdziwy!

Poprzednio jeździłem e46 coupe, w które włożyłem dużo pracy i pieniędzy. Jako że kilka lat nim już jeździłem, szukałem czegoś mocniejszego w rozsądnych pieniądzach, początkowo traf padł na e92 335i, natomiast na eSkę trafiłem całkiem przypadkiem od razu poczułem do niej to "coś".... Szukałem auta jakieś 3 m/c, nie wiedziałem czego szukać, jak.. Dużo odpowiedzi znalazłem na tym forum, za co jestem Wam wdzięczny. Dzięki temu też, nie kupiłem "gruza".

 

Znalazłem eSkę w Stolicy, tu też obecnie przebywam. Kupiłem auto trochę zaniedbane wizualnie, ale technicznie bomba! (moc prawie fabryczna, spalanie oleju - praktycznie zerowe, nie licząc wycieków) Umówiłem się, przyjechałem obejrzeć, sprawdziłem auto przy udziale VINu oraz serwisu, kupiłem!
Auto posiada w niektórych miejscach 2 warstwy lakieru! Co było dla mnie szokiem,że nie znalazłem nigdzie szpachli. ( Szukając trafiałem na różne dziwne dosłownie "składaki" gdzie była wspawana np. cwiartka i wychodziła ruda w miejscu w którym bym się nie spodziewał...)

eSką jeżdzę już równy rok czasu. Jestem wymagającym użytkownikiem i też nie szczędze na naprawy... Mogę śmiało się nazwać pedantem.  Dlatego lista napraw będzie myślę długa, chociaż może nie dla każdego.

Natomiast..... cały czas "robię" auto dla siebie i pod siebie.

Wyposażanie tak z grubsza:

  • Jasna skóra
  • Bi xenon skrętny
  • RNSe + GPS
  • BOSE
  • Grzane fotele
  • Multi kiera
  • Tiptronic
  • Szyberdach
  • Telefon - który niestety został wymontowany przez rzeźnika i zostały dziury w tunelu, a sam uchwyt był w schowku, wykorzystałem to po swojemu. Planuję jakoś to przerobić, aby nie szpeciło.
  • Doczepiany hak
  • HomeLink
  • Czujnik zmierzchu/deszczu
  • 2x kluczyki
  • itd...


W auto włożyłem już trochę pracy i pieniędzy min:

 

  • Pełna regeneracja TipTronica (9k) w Józefowie pod Warszawą
  • Duży serwis, wraz z wymianą rozrządu, naprawą fazatorów, pełnym uszczelnieniem silnika(zdjęcie poniżej)
  • Komplet zawieszenia + oczywista geometria
  • Wymieniony wózek wraz z tulejami, poprzedni się rozwarstwił (czasami prykał, strzelał)
  • Przepłukane układ hamulcowy oraz napełniony płynem od Motula
  • Przepłukany układ wspomagania oraz zalanie nowym olejem
  • Wymiana każdego innego płynu znajdującego się w aucie,  włącznie z dyfrem, skrzynią itp.
  • Komplet tarcz i klocków
  • Wkład filtra K&N
  • Przyciemnione środki lamp
  • Przyciemnione tylne lampy (choć, na pewno zostaną zrobione od nowa, delikatnie przydymione)    OBECNIE LAMPY W ORYGINALNYM KOLORZE
  • Ori felgi od S3 z oponami Verdestein Ultrac Sessanta + dystane (zima ori S4 )
  • Pełna regeneracja wału
  • Zregenerowany Alternator wraz z rozrusznikiem
  • Padła też klima, co mnie mega wk... wymieniłem na nowe - sprężarkę, chłodnice, osuszacz, parownik itp. rzeczy które tego wymagały  (ahh te wady eSki)
  • Instalacja LPG - jako że jeżdżę autem codziennie (założona w dobrze znanym warsztacie w Warszawie)
  • Naprawione tak zwane pierdoły - Brak podświetlenia w RNSe, Brak prądu w drzwiach kierowcy (przełamane przewody) itp.
  • Indywidualne Tablice

A że prowadzę działalność, to na wszystko mam faktury :)


Następne kroki:

Poprawa powłoki lakierniczej tj. przednie błotniki (ruda...), odmalowanie maski (kamyczki), wymiana zderzaka przedniego - tak... udało mi się go wyrwać cofając z krawężnika, przez co przód nie jest spasowany jak powinien - a naprawy z rozrządem, klimą,  malowaniem lamp itp. - też mu pomogły..   DONE


Odmalowanie skóry przednich foteli oraz kierownicy  DONE

Zrobienie wylotów powietrza w masce, tak aby w lato "qnie" nie uciekały   DONE

I... pewnie coś jeszcze, ale będę starał się sukcesywnie updejtować temat.

Doszło:

  • Dokładka CUPRA
  • DRL i Postojówki LED
  • MOD od Tomnika z poświatą przestrzeni nóg
  • Korekta lakieru plus wosk

Poniżej galeria. Oraz historyczne wpisy :)

 


Wykres przed wymianą rozrządu i wsadzeniem K&Na

 





IMG_20170328_104828.jpg

IMG_20171116_220655.jpg

IMG_20171116_220715.jpg

IMG_20171116_220727.jpg

IMG_20171116_220733.jpg

IMG_20171116_220741.jpg

IMG_20171116_220753.jpg

IMG_20171116_220810.jpg

received_894436354046922.jpeg

Screenshot_2017-11-16-21-40-32-331_com.adobe.reader.png

 

Edit. 30.11.2017.

Auto przeszło pełna korektę wnętrza, sprzątanie, regeneracja skóry (fotele, kierownica, podłokietnik, czyszczenie podsufitki, dywaników, podłogi.) Wszystko dodatkowo zostało zabezpieczone. 

Efekt - auto jak nowe! 

IMG_20171130_174220.jpg

 

 

Po zimie - korekta lakieru plus jakas powłoka zabezpieczająca.  DONE

 

EDIT 28.12.2017

W styczniu korekta lakieru, dokładka Cupry i jak się wyrobię zmiana koloru folią :) Kolor wybrany z pomocą black4:)

Z pomocą black4 przyszedł też mod z LEDami w lampach.
DRL - Osram
Postojówki - Philips
Błąd ominięty oryginalnymi rezystorami Osram i Philips. Pod koniec stycznia będą dostępne też kierunkowskazy LEDowe Philipsa, które jak się spiszą też wjadą :)

Zdjęcia kolejno
Postojówki
DRL
Xenon + Postojówki
IMG_20171228_195037(1).jpg

IMG_20171228_195014(1).jpgIMG_20171228_195056(1).jpg

 

 

Niebawem też zrobię profesjonalną sesję.

 

EDIT 22.02.2018

Pełna korekta lakieru + najmocniejszy wosk.
Nie ma już PlastiDipu na lampach.

IMG_20180222_165243.jpg

IMG_20180222_165501.jpg

IMG_20180222_165526.jpg

IMG_20180222_165547.jpg

 

Edytowane przez Wojtek Ludew
Opublikowano

Witaj, 

Gratulacje ... Piękna maszyna !

Sporo pracy i pln włożone w autko :D

Gdzie robiłeś rozrząd?

Jak się Tip sprawuje po regeneracji?

Przy przyciemnianiu przednich lamp mogłeś ten pomarańczowy plastik wywalić ...

Na tylne lampy folię nakleiłeś?

Niech służy bezawaryjnie!

Wpadaj na spoty warszawskie :D

Pozdrawiam

 

Opublikowano

Mialem kiedys jasne skóry w leonie fr dlatego przejadly mi sie juz i srednio mi tu pasuja ;). Ogolnie auto spoko, patrzac na zdjecie silnika juz wiem skad sie bierze tak wysoka cena wymiany rozrzadu w s4. Serie masz bardzo zdrowa, widzialem przypadki ze hamownia pokazywala 290Ps :/ 

Opublikowano (edytowane)

@black4
Rozrząd robiłem w ProWorskshop - pod lublinem. Poznałem gościa przy okazji, zaoferował mi felgi na grupie FB. :)
Co do Tipa, nigdy nie jeździłem automatem, sądziłem że automat potrafi zmieniać biegi tak że tego się nie czuje.. Więc, nie wiem co napisać.
Na pewno poprawiła się płynność zmiany biegów, przestało przeciągać i przestały falować obroty podczas jazdy, także na ++ :)
Co do pomarańczy, mogłem, ale jakoś tak mi się bardziej podobało, zawsze można rozebrać ponownie ;D
Ahh... tylne lampy. Udręka! Próbowałem folie, kupiłem najpierw jakąś najtańszą - nie szło, kupiłem dobrej marki, nie szło... I tak rzuciłem w kąt, nie umiałem tego ogarnąć. Kupiłem w końcu Plasti Dipa Smoke i sprysałem :D

Co do spotów, napisz mi priva, chętnie bym wyskoczył.

Edit,

Ogarnąłem już, spoty warszawskie i grupę na fb :D

 

 

@daglas
Chciałem ciemne skóry, no ale... nie było tego co chciałem więc poszedłem na kompromis, przyzwyczaiłem się już do skór.. ale na nich wszystko widać;/
Rozrząd można zrobić i za 4k -5k, ale to tak jakbyś wszedł pod prysznic, namydlił się i tego nie zmył... połowa roboty.
Mówili mi ludzie na hamowni że wynik pozotywny, myślę że teraz ciut wyżej będzie, ale to dopiero się okaże ;D

Edytowane przez Wojtek Ludew
Opublikowano

Technicznie wydaje się być petardą :thumbup1: natomiast odnośnie modyfikacji wole czystą serię S to S i moim zdaniem warto zachować ją w oryginale :) a co do wnętrza, jasne skóry i plastiki foteli przy ciemnym lakierze i czarnych plastikach wewnątrz?:blink: coś mi tu nie pasi...:huh:

Opublikowano
W dniu 21.11.2017 o 14:37, koostek napisał:

Technicznie wydaje się być petardą :thumbup1: natomiast odnośnie modyfikacji wole czystą serię S to S i moim zdaniem warto zachować ją w oryginale :) a co do wnętrza, jasne skóry i plastiki foteli przy ciemnym lakierze i czarnych plastikach wewnątrz?:blink: coś mi tu nie pasi...:huh:

Taka konfiguracja niestety... ;<

 

Opublikowano

A skóra na boczkach jest jasna czy czarna ?

Opublikowano
8 godzin temu, koostek napisał:

A skóra na boczkach jest jasna czy czarna ?

Boczki ciemne, pasy jasne, sufit jasny. 

Hmm.. sam już się zastanawiam.

VIN prawdę powie? 

Opublikowano
15 godzin temu, Wojtek Ludew napisał:

 

VIN prawdę powie? 

Powinien rozwiać pewne wątpliwości :D

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, Wojtek Ludew napisał:

Boczki ciemne, pasy jasne, sufit jasny. 

Hmm.. sam już się zastanawiam.

VIN prawdę powie? 

Łooooo koorwa :blink: dla mnie coś podejrzane...

a to nie było przypadkiem tak że S miały w serii czarny sufit ?

Edytowane przez koostek
Opublikowano

Kostek, z tego co rozmawiałem z klubowiczami to podobno na rynek np. Niemiecki można było sobie zmienić wszystko i to normalne. (?) 

Na pewno to Ori eSka bo VIN tak mówi, transplantacji żadnych dziwnych nie widać. Natomiast sufit, pasy itp. zawsze można podmienić, a czy tak wyszło w serii czy ktoś zmienił nie wiem. Natomiast spasowanie sufitu, boczków itp. jest idealne, nie widać żeby ktoś przy tym grzebał. Wiec albo ktoś był delikatny, albo tak wyszła seria. 

Ja sądzę że tak wyszła seria. Jutro postaram się ściągnąć info z ASO, chyba że polecisz jakiś dekoder Vin? Może być odpłatny, ale dobry:) 

Opublikowano

Super furka :-) mam takie pytanie, regeneracja skóry we własnym zakresie, czy firma zewnętrzna ?:-)

Opublikowano

Witajcie,

Możliwości konfiguracji wnętrza w A4/S4 B7 było sporo.

BTW. Ostatnio do klubu dołączył Kolega z a4 2.0 TFSI z czarnymi skórzanymi boczkami, jasnym sufitem i fotelami full skóra sport w amaretto, także zdarzają się b.nietypowe opcje konfiguracji np. exclusive ;D

Pozdrawiam

Opublikowano

Sam mam też wersję Audi Exclusive z tym że u mnie wszystko jest utrzymane w czarnej tonacji, oglądałem kilka sztuk S4 żeby mieć porównanie do mojej bo zamierzam ją sprzedać i jeszcze nie spotkałem się z jasnym sufitem dlatego też moje zdziwienie.

Opublikowano
W dniu 12.12.2017 o 19:24, ParasoleK napisał:

Super furka :-) mam takie pytanie, regeneracja skóry we własnym zakresie, czy firma zewnętrzna ?:-)

Firma zewnetrzna - z polecenia Black4:) 

 

Co do konfiguracji kolorów. 

Wieczorami czasami sobie przeglądam eSki - jak najbardziej jest to konfiguracja oryginalna. 

Odsyłam też na polskie portale z autami, obecnie widziałem 3 sztuki w takiej konfiguracji jak moja. 

Czarny lakier, czarne dekory, czarne boczki z jasnym sufitem i fotelami:) 

 

Dalej odnośnie eSki. 

Chce zrobić pełen detaling zewnętrzny koszt podobny do oklejenia auta. (Korekta lakieru, ceramika)

Jak sądzicie, zmieniać kolor ?

Nardo Grey, Niebieski Mat Metalik. 

Na razie się przymierzam:) 

Opublikowano

Ja bym zmienil :) fajne sa te kolory ktore wymieniles

Opublikowano

Witajcie,

 

Skórki wyglądają na foto jak nowe :D

Muszę wreszcie oblookać je na żywo.

Co do oklejenia to zgodzę się jest ok pod warunkiem, że zostanie należycie zrobione.

Mam na myśli odpowiednio przygotowaną karoserię, porządnie wykończone folią wnęki drzwiowe, szczeliny itp.

Z szarości ciekawe są nardo, suzuka, daytona matt, no i floret silver matt.

Chyba, że dobrałbyś jakiś egzotyczny wściekły kolorek z palety exclusive (viper green, riviera blue, glut orange) :D

 

Jakby co służę na priv namiarem na speców od oklejania ,

Powodzenia w pracach przy S-ce :D

Pozdrawiam

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, black4 napisał:

 

Z szarości ciekawe są nardo, suzuka, daytona matt, no i floret silver matt.

Chyba, że dobrałbyś jakiś egzotyczny wściekły kolorek z palety exclusive (viper green, riviera blue, glut orange) :D

 

Jakby co służę na priv namiarem na speców od oklejania ,

 

 

Na najbliższym spocie oblookasz:) i obgadamy kolory, co do speców to na pewno też na ten temat porozmawiamy:) 

Opublikowano

Hey Wojtku!

Świetnie :D

Wpadaj koniecznie!

Zrobimy burzę mózgów :D

Pozdrawiam

Opublikowano

Apkikatorzy podobno bardzo fajnie robia, bracia coolins podobno slabo ale nie jestem mocno w temacie firm ktore oklejaja ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...