Jump to content
IGNORED

Dziwny nagar na wtryskach i listwie - A4 B6 3.0 LPG


kuba.tkn

Recommended Posts

Witam,

Problem pojawił się na LPG - samochód nie trzymał równo obrotów (na niskich obrotach falowały) oraz przełączał na benzynę przy 3k+ obrotach.
Taki nagar pojawił się na listwie i we wtryskach:

image.thumb.png.8c6f27a16f2312d0f54ff0d99c9074b4.png

Gazownik powiedział, że to częste wizyty na "tanich" stacjach gazowych. Przeczyścił ultradźwiękiem całą listwę. Wymienił też parownik, który był bardzo "zmęczony". Przez parę miesięcy odkąd mam instalacje LPG tankuje na Orlenie/BP, bardzo rzadko na "tanich" stacjach.
Kiedyś miałem też problem z ubywającym płynem chłodniczym, który ogarnąłem uszczelniaczem za 10PLN (wlałem 1/3 buteleczki).

Po ok 1,5 miesiąca od przeczyszczenia całej instalacji gazowej i ponownym ustawieniu LPG problem ponownie powraca, dodatkowo zauważyłem, że zaczyna znów ubywać płynu chłodniczego.
Dodam, że zmieniłem stacje na których tankowałem.

Czy ktoś z Was miał może taki problem? Co to za nagar? Gdzie szukać przyczyny? Na benzynie nie ma żadnych problemów.
 

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie zasiarczenie gazu robi swoje a mówi się potocznie o czystym paliwie gazowym.

Temperatura spalania gazu jest wyższa niż benzyny i olej dostaje mocniej w kość.

Trzeba lać oleje o wysokim TBN 12-16 a tutaj większość to niskopopiołowe TBN 6-7 , skracać interwał wymiany oleju, ewentualnie uzupełniać dawkę TBN.

Płyn chłodniczy trzeba sprawdzić na obecność spalin.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja tam tez przeważnie na orlenie tankowałem. A przy wymianie filtra fazy ciekłej pół silnika brązowa zawsze od syfu jaki wyrzuci. Ostatnio niecałe 10tyś zrobił i tak pełno syfu. Teraz tankuje gdzie wygodniej bo tak zawsze jest syf. Dobrze, że chociaż na filtrze się zatrzyma i w reduktor nie pójdzie, bo szybko by się zapchał.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.11.2017 o 10:17, KINIAM napisał:

Prawdopodobnie zasiarczenie gazu robi swoje a mówi się potocznie o czystym paliwie gazowym.

Temperatura spalania gazu jest wyższa niż benzyny i olej dostaje mocniej w kość.

Trzeba lać oleje o wysokim TBN 12-16 a tutaj większość to niskopopiołowe TBN 6-7 , skracać interwał wymiany oleju, ewentualnie uzupełniać dawkę TBN.

Płyn chłodniczy trzeba sprawdzić na obecność spalin.

Teraz będę zwracał na to uwagę przy wymianie oleju, dzięki za info!

W dniu 24.11.2017 o 11:42, mszark napisał:

Ja tam tez przeważnie na orlenie tankowałem. A przy wymianie filtra fazy ciekłej pół silnika brązowa zawsze od syfu jaki wyrzuci. Ostatnio niecałe 10tyś zrobił i tak pełno syfu. Teraz tankuje gdzie wygodniej bo tak zawsze jest syf. Dobrze, że chociaż na filtrze się zatrzyma i w reduktor nie pójdzie, bo szybko by się zapchał.

Niestety na LPG nie ma żadnej normy :/ Gazownik również wymienił mi filtr na takie coś, lepiej wychwytuje syf:
Rail-FG4-filtr-LPG_01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie ja we wszystkich swoich autach olej filtry, filtry gazu zawsze co 10 tyś km. Dłużej pożyja?

Link to comment
Share on other sites

Tyle nawet nie zdążyłem zrobić w tym czasie :) Ale filtr jak najbardziej był też zmieniony. Reduktor okazał się być wadliwy. Udało się dostać nowy na gwarancji, przeczyszczono wszystko co potrzeba i założono nowe filtry. Od tamtego czasu 0 problemów z LPG.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.01.2019 o 16:13, soul87 napisał:

Jaki to byl reduktor ? 

Tomasetto ale modelu nie pamiętam

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.01.2019 o 15:18, soul87 napisał:

A nie magic 3 przypadkiem ? 

Tomasetto Artic z zapasem do 240 koni

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...