Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 BKD - brak mocy do 2000 obr/min, problem z odpaleniem, nierówna praca silnika


Undisclosed

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z 2.0 BKD z 2006 roku o przebiegu 320 tys km. Samochód dopiero co kupiony od taksówkarza. Występuje problem z odpaleniem, czasem w ogóle nie chce podjąć pracy, zdarza się odpalić go np po 2 grzaniach świec żarowych, ale jeśli nie pomogę mu wciskając gaz po odpaleniu to zgaśnie. Po odpaleniu czasem nie gaśnie kontrolka świec żarowych, w błędach występuje jedynie następująca pozycja:

19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal

P3007 - 000 -

Do 2000 obrotów silnik dosłownie śpi, w porównaniu do mojego AFN różnica jest kolosalna na niekorzyść. Przy 2000 odzyskuje przyspieszenie, widać w 011, że do 2000 jest niedoładowanie, potem przeładowanie. Zastanawia mnie czy moje myślenie jest dobre, w AFN temat przerabiałem nie raz: wymiana przewodów podciśnieniowych, jak nie pomoże to N75, szczelność intercoolera, rur dolotowych? Niestety nie zapisał mi się log 013 a nie mam możliwości powtórzenia go teraz, bo nie mam samochodu na miejscu :( Ponadto niepodoba mi się olej wokół odmy, jeszcze nie odkręcałem intercoolera, ciekawe ile z niego wyleci. Samochód jest kupiony naprawdę po kosztach i można spodziewać się tu wszystkiego, ale liczę na Waszą pomoc w ocenie logów.

Pliki są już rozdzielone w excelu

statyczne:

001 stat.xlsx

004 stat.xlsx

007 stat.xlsx

023 stat.xlsx

dynamiczne:

001 dyn 1.xlsx

003 dyn 1.xlsx

004 dyn 1.xlsx

008 dyn 1.xlsx

010 dyn 1.xlsx

011 dyn 1.xlsx

011 dyn 2.xlsx

BS:

003 bs 1.xlsx

011 bs 1.xlsx

 

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Undisclosed napisał:

19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal

Zacznij od tego - czujnik położenia wałka - prawdopodobnie do wymiany, lub przerwana wiązka albo nie ma zasilania.

  • Fuse(s) faulty
  • Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty
  • Camshaft Position Sensor (G40) faulty

Possible Solutions

  • Check Fuse(s)
  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40)
  • Check/Replace Camshaft Position Sensor (G40)

Logi na drugi raz wrzucaj tu: http://vaglogger.apphb.com/

Jak przywrócisz działanie czujnika wałka rozrządu dopiero go zloguj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, czujnik został wymieniony i samochód odpala poprawnie. Jednak moim zdaniem nadal nie jedzie tak jak powinien jechać samochód z 140km, a w dodatku turbina zaczęła gwizdać. Podejrzewam zaklejoną geometrię, ponieważ, co widzicie w trzech logach grupy 011 dyn, za każdym razem przeładowanie wygląda inaczej. Podczas logów przegoniłem samochód pierwszy raz od dłuższego czasu, ponieważ nie jeżdżę nim. Podczas logowania pojawił się błąd

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 -000 - -

Proszę o zerknięcie na ogólną kondycję silnika względem logów :)

003+008 dynamiczny

001+004 dynamiczny

010+011 dynamiczny

011 dynamiczny

011+013+023 dynamiczny

statyczne:

001 statyczny

003 statyczny

004 statyczny

013 statyczny

023 statyczny

BS:

003 BS

011 BS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Undisclosed napisał:

Podejrzewam zaklejoną geometrię,

Też bym raczej brał i wyciągał turbo do czyszczenia. MAF proporcjonalny do wysokiego MAF-a, więc uszkodzenie osprzętu odpada, bo fizycznie pompuje powietrze i daje ciśnienie powyżej spec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...