Jump to content
IGNORED

2.0 TDI BPW: sprawdzenie świec dzięki vcds


A4-Tomek

Recommended Posts

:hi:

Pany jak w temcie, jak sprawdzić rezystancję świec poprzez vcds?

Mierzyłem miernikiem i wskazywało mi na starych 2.3 ohm więc wymieniłem bo górna granica to 1 ohm. Na nowych też coś jest nie tak bo jak trzymałem kabel minusowy na biegunie ujemnym aku miałem taki sam pomiar (2.3 ohm) a jak dotykałem silnika to 1.7 więc już zbaraniałem :huh: Dodam że pomiar na zimnym silniku

Druga sprawa to czy świece 7 voltowe mierzy się tak samo jak 12 voltowe? Bo w moim BPW mam świece 7 Voltowe

Edited by A4-Tomek
Link to comment
Share on other sites

Zmierz pomiędzy trzonkiem, a śrubą świecy :P

A tak szczerze to masz już moduł świec żarowych i jakby było coś nie tak to raczej waliło by błędem...

Link to comment
Share on other sites

No ok bo kurde dziwne są te pomiary bo nowe swiece założyłem :/ 

Raczej nie ma wplywu na pomiar to ze mam świece 7 Volt

Link to comment
Share on other sites

Czyli widze ze nikt nie wie jak sprawdzić świece vagiem. Dzis po nocy sprawdzilem miernikiem po raz kolejny i dalej mam powyzej 1 ohma na nowiuskich swiecach :/

Link to comment
Share on other sites

Witam Kolego ja również mam BPW i z tego co wiem to gdyby któraś ze świec padła pojawi się błąd w sterowniku silnika, nie wiem czy wyświetli CHECK, ale na pewno jak będziesz  czytał błędy silnika Vagiem to Ci się pojawi. Świece rzeczywiście są 7V i niestety drogie. Dlaczego wymieniałeś świece - profilaktycznie czy miałeś jakieś objawy przy odpalaniu na zimnym typu telepanie silnikiem?

Link to comment
Share on other sites

Zeszlej zimy na nowym aku ciężko palił. Przy bardzo niskiej temp tak jakby zapalal nie na wszystkie gary odrazu ale po ok 1s praca sie wyrownowywala. W tym roku postanowilem sie tym zająć i pomierzylem świece. Pomierzylem je miernikiem i mi wyszlo ponad 2 ohm na kazdej a z tego co wiem juz to gorna granica wynosi 1 ohm dlatego je wymienilem. Dziwna sprawa ze nowe swiece również maja ponad 2 ohm :/ co rowniez dziwne to  że na 3 cylindrze caly grot starej świecy byl zaolejony. Zadnych błędów nie mialem skoro piszesz ze jakby cos nawalilo syplo by mi błędem.

Edited by A4-Tomek
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, kamil-vag napisał:

@piotrsob1 wspomóż jakie tam te u Ciebie świece są - z jaką rezystancją ?

U mnie od wyjazdu z fabryki cały czas te same :D

A co tam w fabryce zamontowali to nie wiem , raczej w BPW są niskonapięciowe , sterowane falą PWM ze zmiennym wypełnieniem w zależności od zapotrzebowania na grzanie :hi:

Rosyjska ETKA  on-line pokazuje takie :

Zrzuty_MW_Snap.jpg

Zrzuty_MW_Snap.jpg

Oryginalne jak mnie pamięć nie myli są produkcji Beru:

https://www.autoczescionline24.pl/beru-7866335.html

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Ja wyciągnąłem stare świece z napisem NGK VW chyba że ktoś kiedyś wymieniał

Link to comment
Share on other sites

Stare Świece. 3 świeca zaolejona a 4 tak jakby przyjarana :huh::huh: wszystkie ten sam pomiar: 2.3-2.4 ohm

09ca4b859110.jpg

Link to comment
Share on other sites

A ten miernik masz pewny ? Zmierz jakiś rezystor na próbę...

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, kamil-vag napisał:

A ten miernik masz pewny ? Zmierz jakiś rezystor na próbę...

Miernik jakieś marki DPM kupiony w Leroy za jakieś 70zł. Nie znajde rezystora dla testu

Wg. Instrukcji  dokładność do 200 Ohm wynosi +/- 1% +/- 10 cyfr

Edited by A4-Tomek
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, A4-Tomek napisał:

Miernik jakieś marki DPM kupiony w Leroy za jakieś 70zł. Nie znajde rezystora dla testu

Wg. Instrukcji  dokładność do 200 Ohm wynosi +/- 1% +/- 10 cyfr

Jak na zakresie 200 Ohmów będziesz mierzył  oporność rzędu jednego Ohma to myślę że lepszą dokładność osiągnę  zgadując :D

Najprościej to do sprawdzenia podłączyć takie świeczki do źródła napięcia 5-6 V i wydajności ze 30 A i zobaczyć oczami jak grzeją :P:decayed:

Link to comment
Share on other sites

Ale nie trafilem na mierniki które moga mierzyc mniej niz do 200ohm. Uważasz ze ten co mam przeklamuje mocno? Mogłem pochytać tester świec żarowych bo są takie cuda.

 

No nic bede musial od kogos pożyczyć miernik ktory ma mniejszy zakres oraz przejrzeć strone Ross Tech czy jest możliwość sprawdzenia vagiem swiec bo widze ze odpowiedzi na ten temat nie uzyskam

Edited by A4-Tomek
Link to comment
Share on other sites

Nie ma możliwości sprawdzenia VAGiem rezystancji świec. Możesz sobie porobić testy wyjść itd

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kamil-vag napisał:

Nie ma możliwości sprawdzenia VAGiem rezystancji świec. Możesz sobie porobić testy wyjść itd

no spoko i to chciałem wiedzieć

Tak patrzę po multimetrach i niewiele jest takich że wybierasz wyłącznie co chcesz pomierzyć bez ustawiania zakresu. Czyli żeby pomiar był właściwy pozostaje mi pochytać tester świec albo miernik profesjonalny albo miernik który najniższy zakres ma do (strzelam) 50 ohm maksymalnie

Link to comment
Share on other sites

Na kanale 12 możesz sobie sprawdzić układ grzania świec żarowych, warunki itd...

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, kamil-vag napisał:

Na kanale 12 możesz sobie sprawdzić układ grzania świec żarowych, warunki itd...

ale gdzie? Engine i meas. blocks czy gdzieś indziej? Do mnie trzeba pełnymi zdaniami bo znam ino podstawy diagnostyki :grin: Ostatnio się nauczyłem jak dezaktywować TPMS :decayed:

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, kamil-vag napisał:

Tak, w Engine.

i w measuring blocks kanał 12

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...