Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instrukcja robienia logów dynamicznych w 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Opiszę które robić logi dynamiczne w 2.0tdi w kanałach rozszerzonych na przykładzie mojego CAGB.

rozpiska kanałów:

kanał 36 obroty silnika

kanał 51 ciśnienie paliwa wymagane

kanał 160 cisnienie paliwa aktualne

kanał 66 dawka paliwa

kanał 8 masa powietrza zadana ( przepływomierz)

kanał 127 masa powietrza aktualna

kanał 12 turbo zadane cisnienie

kanał 13 turbo aktualne ciśnienie

kanał 191 synchronizacja rozrządu

Moje logi wyglądają tak (na obrazkach opisałem co każdy kanał oznacza, za każdym razem trzeba logować kanał 36 żeby widzieć obroty silnika):

 

1.jpg

2.jpg

3.JPG

Edytowane przez inhosik
Opublikowano

O widzisz, takiego czegoś było trzeba na forum. Dopisz z łaski swojej jakiej wersji VCDS używasz :)

Opublikowano (edytowane)

vcds 15.7.0. Na innych wersjach vcds i sterownikach silnika numery kanałów mogą sie nie zgadzać z tymi co podałem ale generalny zarys jak to wygląda u mnie pokazałem. Wystsrczy poszukać w swoich kanałach opisy kanałów są te same. Z ciekawostek pokazuje poniżej filmik jak u mnie walnięty był zawór regulacji ciśnienia i na biegu jałowym ciśnienie na listwie cr skacze od 140 barów do 320. A wymagane jest 250. Silnik na postoju miał trzęsiawki i słychać było dwumase. Po wymianie zaworu ciśnienie ustabilizowało sie oraz znikło trześienie silnika i dzwiek dwumasy.

 

Edytowane przez inhosik
Opublikowano (edytowane)

A masz czas zerknąc na coś takiego:
https://drive.google.com/drive/folders/1aMfp_ZM18nSBVnOs4Xxrks4RT7ri-W1K
Auto na hamowni nie trzyma serii, kupione z uszkodzoną pompa, pompa robiona dwa razy, bo raz spartolili robote. Oprócz tego robiony rozrzad. Podwyższone spalanie, okopcona rura, EGR pół roku po ciśnieniu znowu dośc zasyfiony.

Tak patrząc po logach pompy to dynamicznie różnice w ciśnieniu wahają się do 4MPa. Nie wiem czy to dużo czy mało. Auto wywala od czasu do czasu błąd intermittent:

 

5174 - Fuel Pressure Regulation

          P1065 00 [096] - Regulation Discrepancy

          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Mileage: 193161 km

                    Date: 2017.11.21

                    Time: 19:47:27

 

Edytowane przez zwonko
Opublikowano
W dniu 29.11.2017 o 13:07, inhosik napisał:

vcds 15.7.0. Na innych wersjach vcds i sterownikach silnika numery kanałów mogą sie nie zgadzać z tymi co podałem ale generalny zarys jak to wygląda u mnie pokazałem. Wystsrczy poszukać w swoich kanałach opisy kanałów są te same. Z ciekawostek pokazuje poniżej filmik jak u mnie walnięty był zawór regulacji ciśnienia i na biegu jałowym ciśnienie na listwie cr skacze od 140 barów do 320. A wymagane jest 250. Silnik na postoju miał trzęsiawki i słychać było dwumase. Po wymianie zaworu ciśnienie ustabilizowało sie oraz znikło trześienie silnika i dzwiek dwumasy.

 

Mam pytanie do Ciebie czy robiłeś adaptację po wymianie czujnika?

Opublikowano
14 godzin temu, hehu napisał:

Mam pytanie do Ciebie czy robiłeś adaptację po wymianie czujnika?

żadnej adaptacji nie robiłem

Opublikowano

Siema jak duże miałeś te drgawki?
Zastanawiam się czy u mnie coś takiego nie występuje na zimnym silniku, bo też coś czasem drgnie. Muszę zobaczyć logi tej pompy i sprawdzić wtryski na zimno, bo na ciepło mają dobre korekcje.

Opublikowano

Czy ktoś może spotkał tabelkę do silników CR podobną jak dla VP czy PD z których można odczytać poprawne wartości dla konkretnych kodów silników? Dobrze byłoby mieć taką ściągawkę do której można by porównywać nasze logi i sprwdzać czy mieszcza się w normach.

Opublikowano

Tabelki nie ma i nie będzie. Są tylko pomiary rozrzerzone i w zależności jaką masz wersję vcds w każdej wartości są pod innym blokiem. Np. Miałem vcds w wersji 15 a teraz mam 18 i pomiary w vcds 18 już są pod innymi numerkami niż w 15. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...