Jump to content
IGNORED

Instrukcja robienia logów dynamicznych w 2.0TDI


inhosik

Recommended Posts

Opiszę które robić logi dynamiczne w 2.0tdi w kanałach rozszerzonych na przykładzie mojego CAGB.

rozpiska kanałów:

kanał 36 obroty silnika

kanał 51 ciśnienie paliwa wymagane

kanał 160 cisnienie paliwa aktualne

kanał 66 dawka paliwa

kanał 8 masa powietrza zadana ( przepływomierz)

kanał 127 masa powietrza aktualna

kanał 12 turbo zadane cisnienie

kanał 13 turbo aktualne ciśnienie

kanał 191 synchronizacja rozrządu

Moje logi wyglądają tak (na obrazkach opisałem co każdy kanał oznacza, za każdym razem trzeba logować kanał 36 żeby widzieć obroty silnika):

 

1.jpg

2.jpg

3.JPG

Edited by inhosik
Link to comment
Share on other sites

O widzisz, takiego czegoś było trzeba na forum. Dopisz z łaski swojej jakiej wersji VCDS używasz :)

Link to comment
Share on other sites

vcds 15.7.0. Na innych wersjach vcds i sterownikach silnika numery kanałów mogą sie nie zgadzać z tymi co podałem ale generalny zarys jak to wygląda u mnie pokazałem. Wystsrczy poszukać w swoich kanałach opisy kanałów są te same. Z ciekawostek pokazuje poniżej filmik jak u mnie walnięty był zawór regulacji ciśnienia i na biegu jałowym ciśnienie na listwie cr skacze od 140 barów do 320. A wymagane jest 250. Silnik na postoju miał trzęsiawki i słychać było dwumase. Po wymianie zaworu ciśnienie ustabilizowało sie oraz znikło trześienie silnika i dzwiek dwumasy.

 

Edited by inhosik
Link to comment
Share on other sites

A masz czas zerknąc na coś takiego:
https://drive.google.com/drive/folders/1aMfp_ZM18nSBVnOs4Xxrks4RT7ri-W1K
Auto na hamowni nie trzyma serii, kupione z uszkodzoną pompa, pompa robiona dwa razy, bo raz spartolili robote. Oprócz tego robiony rozrzad. Podwyższone spalanie, okopcona rura, EGR pół roku po ciśnieniu znowu dośc zasyfiony.

Tak patrząc po logach pompy to dynamicznie różnice w ciśnieniu wahają się do 4MPa. Nie wiem czy to dużo czy mało. Auto wywala od czasu do czasu błąd intermittent:

 

5174 - Fuel Pressure Regulation

          P1065 00 [096] - Regulation Discrepancy

          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Mileage: 193161 km

                    Date: 2017.11.21

                    Time: 19:47:27

 

Edited by zwonko
Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.11.2017 o 13:07, inhosik napisał:

vcds 15.7.0. Na innych wersjach vcds i sterownikach silnika numery kanałów mogą sie nie zgadzać z tymi co podałem ale generalny zarys jak to wygląda u mnie pokazałem. Wystsrczy poszukać w swoich kanałach opisy kanałów są te same. Z ciekawostek pokazuje poniżej filmik jak u mnie walnięty był zawór regulacji ciśnienia i na biegu jałowym ciśnienie na listwie cr skacze od 140 barów do 320. A wymagane jest 250. Silnik na postoju miał trzęsiawki i słychać było dwumase. Po wymianie zaworu ciśnienie ustabilizowało sie oraz znikło trześienie silnika i dzwiek dwumasy.

 

Mam pytanie do Ciebie czy robiłeś adaptację po wymianie czujnika?

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, hehu napisał:

Mam pytanie do Ciebie czy robiłeś adaptację po wymianie czujnika?

żadnej adaptacji nie robiłem

Link to comment
Share on other sites

Siema jak duże miałeś te drgawki?
Zastanawiam się czy u mnie coś takiego nie występuje na zimnym silniku, bo też coś czasem drgnie. Muszę zobaczyć logi tej pompy i sprawdzić wtryski na zimno, bo na ciepło mają dobre korekcje.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś może spotkał tabelkę do silników CR podobną jak dla VP czy PD z których można odczytać poprawne wartości dla konkretnych kodów silników? Dobrze byłoby mieć taką ściągawkę do której można by porównywać nasze logi i sprwdzać czy mieszcza się w normach.

Link to comment
Share on other sites

Tabelki nie ma i nie będzie. Są tylko pomiary rozrzerzone i w zależności jaką masz wersję vcds w każdej wartości są pod innym blokiem. Np. Miałem vcds w wersji 15 a teraz mam 18 i pomiary w vcds 18 już są pod innymi numerkami niż w 15. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...