Jump to content
IGNORED

Po założeniu LPG błąd 16804 , proszę o pomoc


bird71

Recommended Posts

Witam Was, posiadam audi a4 b6 1.8t z silnikiem bfb z 2004r.

Po zakupie auta przejechałem z 300km (zapalił się check) , i okazało się że druga sonda jest do wymiany - wymieniłem na nową problem ustąpił.

Założyłem do niej instalacje LPG , i po wyjechaniu od gazownika wyskoczył mi błąd checka - 16804 , a więc podjechałem do niego za 2 dni wyregulował mi gaz ( chodzi mi o przełączanie z benzyny gaz,) ponieważ samochód ciężko przechodził z jednego paliwa na drugie , po regulacji samochód bez najmniejszego problemu , płynnie przechodzi z PB na LPG - dodał że to mogło powodować tego checka, ale dodał że być może jeszcze jest to spowodowane tym że gaz ma inną temp. spalania w porównianiu do PB i że być może trzeba będzie założyć dystans na sondę , aby zlikwidować ten błąd jeżeli by wrócił.

Po wszystkim wracając do domu , check znowu mi się zapalił i znowu ten sam błąd.

I tu mam pytanie do Was czy faktycznie ten dystans rozwiąże sprawę czy jest coś jeszcze ?

Dodam że nie było żadnych błędów po wymianie sondy - aż do momentu założenia LPG.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Najprawdopodobniej sam kat jest do wyrzucenia/wymiany, drugiej sondy raczej się nie wymienia, bo ona jest odpowiedzialna za kontrolowanie sprawności katalizatora. Rozwiązaniem Twojego problemu będzie raczej wyrzucenie kata i wyłączenie drugiej sondy w ecu + prawidłowa regulacja lpg. Emulatory sondy nie zawsze się sprawdzają...

A może przyczyna tkwi w samym wystrojeniu lpg. Co tam masz za instalację? Masz vaga? Jeśli tak to zrób loga 2+33 na lpg i zerknij na korekty w grupie 32 i będzie coś wiadomo :D

Edited by przem8
Link to comment
Share on other sites

Co się traci a co zyskuje po wyrzuceniu katalizatora ?

Link to comment
Share on other sites

LPG wykalibrowane jest perfekcyjne , jeżeli chodzi o płynne przejście między paliwami

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, bird71 napisał:

Co się traci a co zyskuje po wyrzuceniu katalizatora ?

Turbo szybciej wstaje. Pamiętasz może jaki był ten błąd przed wymianą drugiej sondy? To że przejście między paliwami powinno być płynne to normalka ale to nie świadczy o dobrze wystrojonym lpg :P

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie pamiętam :(

A jakie są wady braku katalizatora ?

Policja może się doczepić ? Czy przy badaniu diagnosta ?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, bird71 napisał:

Niestety nie pamiętam :(

A jakie są wady braku katalizatora ?

Policja może się doczepić ? Czy przy badaniu diagnosta ?

Nie ma wad. Wywalasz wkład z obudowy kata, wyłączasz drugą sondę lambda i jesteś happy. Jak chcesz dać zarobić producentom tzw. downpipe i płacić za to średnio około 350 zł to Twój wybór :P 

I czekam na falę hejtów :P

 

 

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że Policja może się przyczepić. Mało tego, rok temu w zakopanem miałem kontrolę, gdzie patrzyli czy mam katalizator i badali skład spalin. Odpowiem nie w temacie. Masz takie auto to nie rób z siebie dziada skoro masz katalizator to niech tam zostanie. Jest drogi, ale to nie jest zakup na 1rok - jeżeli kupisz DOBRY.

Zresztą o funkcji katalizatora warto poczytać. Tam się nie tylko dmuchają i oczyszczają spaliny...

Link to comment
Share on other sites

I taka odpowiedź trochę wyjaśnia sprawę .

Zobaczcie czy w razie czego taki katalizator będzie dobry 

http://allegro.pl/audi-a4-1-6-1-8t-2-0-b6-b7-katalizator-komplet-24h-i6662677847.html

 

Tylko dziwi mnie to że przed gazem nie mialem żadnych błędów ...

Oczywiście po wymianie sondy 

Link to comment
Share on other sites

A robiłeś już analizę spalin na stacji diagnostycznej? Warto pojechać, niech ci włożą sondę w rure i sprawdź czy katalizator naprawdę jest do kitu. Nie mniej jednak jak będzisz decydował się na wymianę to na InterCars czy na ipart's jest jakaś sztuka za 900zł. Buda ta sama, ale firma mnie bardziej przekonuje a i wkład jakościowo pewnie o wiele lepszy. W ASO 5000PLN :-)

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, przem8 napisał:

A może przyczyna tkwi w samym wystrojeniu lpg. Co tam masz za instalację? Masz vaga? Jeśli tak to zrób loga 2+33 na lpg i zerknij na korekty w grupie 32 i będzie coś wiadomo :D

Tu Ci kolega przem8 dobrze podpowiada, zacznij od rzeczy tanich :P  :vaglogi:

To że się gaz płynnie przełącza to jeszcze o niczym nie świadczy, ważne jak wychodzi spalanie w trakcie jazdy. Możesz mieć sprawnego kata i sondę ale niepoprawną mieszankę i spalanie wyjdzie do bani, a sonda to wyłapie bo po to jest.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym o stawiał mapę gazu. Jak ustawiany gaz? Po mapie czy po sondzie? Sprawdź korekty w kanale 32 i będzie wiadomo. Dopiero szukaj dalej 

Link to comment
Share on other sites

Czy jestem sam w warunkach domowych zrobic korekte w kanale 32 ?

Posiadam laptopa i kabel .

Oczywiście nie chce nic poprzestawiać tylko zrobić tą diagnozę.

Czy ta diagnoza spalin na stacji diagnostycznej to jest to samo co ta analiza vagiem ?

Link to comment
Share on other sites

Nie robisz korekty tylko logi :) Jest temat na forum co i jak. Włączasz logowanie, jedziesz , wyłączasz , wrzucasz na jakąś stronę, która je formatuje i wklejasz tu 

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś byłby tak mógł podrzucić link do tej instrukcji z vagiem na forum , bo za nic nie mogę tego w wersji mobilnej znaleźć :(

Link to comment
Share on other sites

Postanowiłem że zaprowadzę go z powrotem do gazownika , ma wszystko wyregulować na tip top - za to dostał pieniędze .

Dam znać później jaki będzie finał sprawy 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...