Marcin Gugu33 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 (edytowane) Witam Mam takie objawy. 1.Przy zimnym aucie ciężko jest przestawić lewarek z P - gdy mocniej pociągne to czuję szaprniecia gdy przeskakuje z P przez R,N do D. Auto parkuje na prostym i zawsze z ręcznym hamulcem. 2.Kolejny objaw to do puki jest zimny to z biegu 2 na 3 jest szrpniecie? Więc robię tak że przez 3 światła jadę na Tiptronicu ręcznym i nie rozpędzamam się do 3 biegu. Po rozgrzanym skrzynia pracuje normalnie- kickdown bez problemu. 3. Podasz jazdy gdy odpuszczam gaz lub dodaje i jest to raptowne to jest szarpniecie. Myślałem że poduszki ale które silnik czy skrzynia? Zachęcam do dodawania opini i pomocy! Dodam, że mam fakturę z 11.2015 wymiana oleju. Ok 25kkm. Skrzynia jest mokra - mam foto. wymieniać olej czy szukać speca? Tylko gdzie w Trójmieście? Edytowane 7 Grudnia 2017 przez Marcin Gugu33 Blad
majkel_majki Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 1. Może przywieszać się elektromagnes w kasecie lewarka, ewentualnie zapadka blokady parkingowej nie działa do końca dobrze, to moja hipoteza. 2. To już raczej z racji wieku i wyeksploatowania, może pomóc wymiana oleju i czyszczenie płyty sterującej. 3. Mogą być wszystkie luźne, trzeba sprawdzić z kanału.
Arturoo Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Skrzynia mokra ?!W którym miejscu ? Miało być foto.
majkel_majki Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Zobacz czy skrzynia jest oblana olejem silnikowym, czy atf. W pierwszym wypadku nie jest dobrze, ale w drugim fatalnie. Zacząłbym w ogóle od sprawdzenia ile tego oleju w skrzyni masz. Co do speców to Łęgowo osobiście bym omijał, ale to moje zdanie. Za Wejherowem masz jeszcze jeden serwis, więcej na szybko nie kojarzę ale mogę popytać bo sporo ludzi dłubie te skrzynie.
Marcin Gugu33 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2017 2 godziny temu, Arturoo napisał: Skrzynia mokra ?! W którym miejscu ? Miało być foto.
majkel_majki Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Na moje to coś z silnika z góry się polało, nie tędy droga.
Marcin Gugu33 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2017 21 minut temu, majkel_majki napisał: Na moje to coś z silnika z góry się polało, nie tędy droga. ale spójrz na ten wątek co dodałem w poprzednim komentarzu- tam widać skrzynie od dołu..
majkel_majki Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Podtrzymuję, że to z silnika. Najlepiej weź w palce tego oleju i powąchaj, atf ma inny zapach niż silnikowy, ogólnie i tak należałoby to umyć i szukać świeżych śladów.
Marcin Gugu33 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2017 chciałbym umyć ale garażu nie mam - może wujo zwolni garaż to wjadę i uda sie pogrzebać.. 16 godzin temu, majkel_majki napisał: 1. Może przywieszać się elektromagnes w kasecie lewarka, ewentualnie zapadka blokady parkingowej nie działa do końca dobrze, to moja hipoteza. 2. To już raczej z racji wieku i wyeksploatowania, może pomóc wymiana oleju i czyszczenie płyty sterującej. 3. Mogą być wszystkie luźne, trzeba sprawdzić z kanału. Ad. 2 Jak sam rozbiorę i wymienię olej i filtr to ta płytka jak wygląda? mam sam ją przeczyścić - wyjąć? Na co zwrócić uwagę i co mogę bezpiecznie sam zrobić podczas wymiany ATF i filtra?
Arturoo Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Co do mycia od góry silnik i skrzyni ( to drugie słabi widzę od góry na miesi w ) .Zlej dobrą chemią i opłucz na myjce ręcznej gdzieś na mieście ... pojeździj dzień i będzie coś wiadomo.
Hezen Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Obmyj skrzynię jak koledzy radzą bo jest uchlastana jak świnia w korycie [emoji23]Bez umycia skrzynk i silnika, na marne szukanie gdzie są wycieki.Na sam początek sprawdź poziom oleju w skrzyni, jeśli mało to dolej i sprawdź jak skrzynia będzie się zachowywać.Podłącz vaga i sprawdź błędy w ECU silnika i skrzyni. Wysłane z OP3T
Marcin Gugu33 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2017 błędów brak - sprawdzałem, nad olejem sie zastanawiam czy wymieniać czy tylko dolać? albo wgl oddać do warsztatu jest to poważniejsze wymiany.
Hezen Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Sprawdź stan, jak mało to dolej taki sam jaki masz obecnie zalany w skrzyni.W ciemno nie wymieniaj filtra i oleju, bo to jak na razie zbędny wydatek.Wysłane z OP3T 1
Marcin Gugu33 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Opublikowano 20 Lutego 2018 Witam, 1. lewarek z P cieżko przestawić- staram sie przed odpaleniem pamietać przestawić lewarek po wszystkich biegach - ale gdy zimny to przy zmianie na D jeszcze mocne szarpnięcie. 2. nadal jest to szarpniecie z 2 na 3 - do puki nie rozgrzany. 3. Nadal podczas jazdy, gdy odpuszczam gaz lub dodaje i jest to gwałtowne to jest szarpniecie.
Hezen Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 Sprawdzałeś stan oleju?Wygląda to na zbyt małą ilość oleju w skrzyni i przytarcie jej elementów z tegoż powodu.Wysłane z OP3T
Marcin Gugu33 Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Opublikowano 21 Lutego 2018 szykuje sie właśnie do sprawdzenia stanu. mam pytanie w mojej skrzyni jest sterowanie hydrauliczne E18/2 czy E17? Posiadam EBU 5HP19
Marcin Gugu33 Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor Opublikowano 22 Lutego 2018 pytanie najważniejsze - jaki rozmiar klucza/ imbusa do odkręcenia korka wlewu/ kontroli ? bo chyba w skrzynce takiego dużego nie ma?
Marcin Gugu33 Opublikowano 24 Lutego 2018 Autor Opublikowano 24 Lutego 2018 OK wczoraj dolałem +- 1 litr bo ze strzykawką to sie cały ujeb..em. Ale efekt juz dziś rano po nocy -11 zmiana biegów o wiele przyjemniejsza! macie fotki patentu na napełnianie skrzyni? bo mu ogarnąć coś zdecydowanie solidniejszego 1
Marcin Gugu33 Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 Mam takie pytanie od jakiegoś czasu jadąc na biegu z puszczonym gazem słychać czasem pukanie (początkowo tylko w okolocsch 30km/h teraz nawet 80), lub gdy tylko delikatnie dotykam gaz (w niedziele to odkryłem gdy stroiłem AFR- skrzynia rozgrzana, różne prędkości) jak wcisnę mocniej gaz-przestaje. Na luzie nie puka, nie ma problemów z wrzucaniem biegów. Nie ma tez metalicznych dzwieków przy odpalaniu i gaszeniu. Bylem u kolegi mechanika, w zawieszeniu nie znaleźliśmy dokładnie przyczyny stukania. Przegub luzu góra dół nie ma, choć metaliczny dźwięk przy próbie kręcenia do oporu ale czy tak moze byc? Poduchy prawe silnika i skrzyni mają spory luz. Wahacze, amory, drążki, końcówki szarpalismy i nic.. W czym może być wina? Czy coś z Tiptroniciem się dzieje?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się