buska1992 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Witam, problem zaczął się od kiedy pompa olejowa zaczęła się kończyć, wyskakuje kontrolka ciśnienia oleju, mechanik do którego zaprowadziłem samochód stwierdził że to przez czujnik bo mierzył ciśnienie i było w porządku przy 3 tyś obrotów 5 barów na biegu jałowym 1,5 bara (nie pamiętam dokładnie) odkręcał korek wlewu oleju i pokazywał że stamtąd ładnie dmucha więc pompa chodzi, czy to normalne że idzie stamtąd takie duże powietrze? Stwierdził jeszcze że silnik chyba jest do remontu bo czuć benzynę w oleju. Niby mierzył kompresję i mówił że było 11 barów na cylindrze. Dzisiaj jak sprawdzałem bagnet to wydawało mi się że przybyło mi trochę oleju na miarce i stamtąd też czuć benzynę. Czy to wszystko może być spowodowane wadliwą pompą oleju i tym że trochę na niej jeździłem, i już zatarłem silnik?
skyman Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Sam zapach benzyny nie zawsze wskazuje na problem. Co do poziomu na miarce sprawdź w identycznych warunkach, czyli taki sam czas postoju i to samo miejsce ( chyba że masz pewność co do równości terenu), wtedy odczyt będzie bardziej wiarygodny. Co do powietrza z wlewu zawsze jakieś będzie, ale ogólnie na nominalnych obrotach odkręcony korek nie powinien "skakać"
buska1992 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2017 Czyli odkręcić korek żeby był luźno i ma nie skakać, dobrze zrozumiałem? Szkoda mi to teraz sprawdzać bo muszę tą pompę zmienić, nie chce żeby coś temu silnikowi się stało
Adrian1727 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Opublikowano 25 Grudnia 2017 W dniu 23.12.2017 o 16:27, buska1992 napisał: Czyli odkręcić korek żeby był luźno i ma nie skakać, dobrze zrozumiałem? Szkoda mi to teraz sprawdzać bo muszę tą pompę zmienić, nie chce żeby coś temu silnikowi się stało Witam, u mnie w 1.8 ADR też po odkręceniu korka wlewu oleju, korek skacze, ale z autem wszystko gra, moc jest nie szarpie odpala spoko, mam też 1.8t i też skacze więc to normalne i tym się nie musisz według mnie przejmować
k232 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Czujnik zaczyna odczytywać od 1,6 bara, wina czujnika albo powoli kończy się pompa. Lepiej jak na bagnecie czuć paliwo, gorzej jakbyś czuł lub widział przypływ płynu chłodniczego na bagnecie
buska1992 Opublikowano 1 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2018 Wymieniłem pompę, narazie wszystko jest w porządku, ciśnienie na cylindrach około 12 barów na jednym jest trochę słabsze ale może być to błąd pomiarowy. Okazało się też że kabel od czujnika ciśnienia oleju był zagięty przez co kontrolka ciśnienia oleju wyskakiwała najprawdopodobniej ale profilaktycznie zmieniłem pompę bo i tak miskę trzeba było zrzucać bo ciekło trochę z niej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się