CzarnyJezus Opublikowano 26 Grudnia 2017 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Witam. Krótko i na temat: Audi posiadam już miesiąc, od początku mam problem z niedogrzewaniem się silnika (patrz załączone zdjęcia), do tego duże spalanie. Jeżdżąc 15km trasy do miasta, po mieście i z powrotem potrafi wciągnąć nawet 12L (zważając na to, że auto trzymam w garażu - nie stoi na mrozie). Trasa jest to jakies 7-8L przy prędkości max. ok: 100-120. Fotka temperatury przy prędkości 110-120 fotka przy prędkości 45km/h na tempomacie w zabudowanym, wzkazówka opada jeszcze bardziej. Wiem, że nikt nie jest jasnowidzem i wróżyć z fusów nie będzie, ale wertując forum stwierdziłem, że może być walnięty termostat. _______________ Drugi problem w ciągu tego miesiąca zapaliła mi się dwa razy kontrolka świec żarowych i towarzyszyło temu przejścia auta w tryb awaryjny, rozłączyło sie turbo. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. ________________ Trzeci problem jest to nieznany mi błąd (pali się check engine, można zauważyc na fotkach wyżej) Tyle co pokazało mi OBD2. Nie moge znaleźć informacji na temat tego błędu, ale stawiam na coś ze spalinami, dpf etc. ____________ No i czwarty problem - wydaje mi się, że jak na 140KM auto jest nieco zamulone, miał po kupnie problem z zapchanym DPF'em - może związane coś dalej z tym? Niestety logów nie mam możliwości zrobić ani wrzucić. Nie posiadam VAG'a ani nie znam nikogo kto by go posiadał.
H4mm3R Opublikowano 26 Grudnia 2017 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Na początek wymiana termostatu i koniecznie podepnij vcdsa to może pokaże co go boli. W okolicy na pewno masz spoty klubowe, pogadaj, postaw browara na spocie i na pewno ktoś podepnie vaga.
ecobuda Opublikowano 26 Grudnia 2017 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Wymień termostat i czujnik tęperatury spalin do sprawdzenia(okablowanie, wtyki i sam czujnik). Podnieś na inny, skasuj błędy i zobacz czy powróci. Co do spirali i trybu awaryjnego to do sprawdzenia zmienna geometria turbiny. Wężyki, zawór n75 ewentualnie geometria do czyszczenia. Po ogarnięciu tego auto napewno odżyje. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
CzarnyJezus Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2017 Ogromne dzięki za podpowiedzi. Jutro raczej wezne się za temat. Tylko może być ciężko z mechanikiem po świętach
Damian320d Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Ogromne dzięki za podpowiedzi. Jutro raczej wezne się za temat. Tylko może być ciężko z mechanikiem po świętachNa próbę wyłącz klime, zobacz czy się zagrzeje, u mnie problemem byl termostat. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 (edytowane) Dla auta z DPF-em kluczowe jest utrzymywanie przez silnik właściwej temperatury roboczej , procedura wypalania może się rozpocząć bodajże dopiero po osiągnięciu przez silnik 80 st.C , pod warunkiem że cały osprzęt odpowiedzialny za utrzymanie odpowiednich parametrów podczas wypalania jest sprawny A ten błąd ze screena mówi o niesprawnym czujniku temperatury spalin prawdopodobnie za DPF-em , tak że jak nie ogarniesz termostatu i tego czujnika to będzie wieczny problem z zatykaniem się filtra Poza tym zatkany DPF i do tego za niska temperatura silnika to powód dużego dawkowania ( i za razem zużycia ) paliwa , a w efekcie produkcji dużej ilości sadzy przez silnik , czyli problemy z filtrem postępują w trybie geometrycznym Ile auto ma nalatane i jak wygląda zawartość popiołu w DPF-ie ( daj może screeny grup 068, 073 i 075 ), to będzie łatwiej podpowiedzieć czy warto go ratować Edytowane 27 Grudnia 2017 przez piotrsob1
CzarnyJezus Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2017 Auto ma aktualnie 260k. Raczej pewny przebieg bo są ksiązki serwisowe, faktury itd. Tak jak wspominałem nie moge wrzucic screenów bo nie mam VAG'a
CzarnyJezus Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2017 Ogólnie planuje całkowite usunięcie tego za przeproszeniem pierdolnika jakims jest DPF.
piotrsob1 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 4 minuty temu, CzarnyJezus napisał: Auto ma aktualnie 260k. Przy takim przebiegu nie widzę wskazań do jego ratowania ( jeżeli to jeszcze ori fabryczny ), chyba że wymiana na nowy zamiennik
CzarnyJezus Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2017 Nowy dpf 1000zł a wywalenie egr i dpf'a 1400 Wole chyba dołożyć te 400
CzarnyJezus Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2017 Tylko też mechanik mi mówił coś, że puszka od dpf była spawana. Także nie wiem czy on tam jest w ogole
DanielMod Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Dlatego ogarnij VCDS i zrób diagnostykę auta . VCDS oczywiscie tez sprawdzisz czy masz usunięty DPF z mapy i czy zrobione jest to wogóle dobrze zwłaszcza jeśli ktoś jednak coś kombinował przy puszcze bo mechanik mówił Ci że widział jakieś spawy :-)
CzarnyJezus Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2017 Ok. Jutro auto idzie na wymiane termostatu i od razu pogadam z mechanikiem żeby mi to sprawdził
ecobuda Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Koszt usunięcia dpf to 700-1000pln. Ja za wywalenie cegły zapłaciłem 250i 400za program. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
ecobuda Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Dla auta z DPF-em kluczowe jest utrzymywanie przez silnik właściwej temperatury roboczej , procedura wypalania może się rozpocząć bodajże dopiero po osiągnięciu przez silnik 80 st.C , pod warunkiem że cały osprzęt odpowiedzialny za utrzymanie odpowiednich parametrów podczas wypalania jest sprawny A ten błąd ze screena mówi o niesprawnym czujniku temperatury spalin prawdopodobnie za DPF-em , tak że jak nie ogarniesz termostatu i tego czujnika to będzie wieczny problem z zatykaniem się filtra Poza tym zatkany DPF i do tego za niska temperatura silnika to powód dużego dawkowania ( i za razem zużycia ) paliwa , a w efekcie produkcji dużej ilości sadzy przez silnik , czyli problemy z filtrem postępują w trybie geometrycznym [emoji14] Ile auto ma nalatane i jak wygląda zawartość popiołu w DPF-ie ( daj może screeny grup 068, 073 i 075 ), to będzie łatwiej podpowiedzieć czy warto go ratować Piotrek, za dpfem już chyba nie ma czujnika temperatury, u mnie tylko rurka od różnicy ciśnień.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
DanielMod Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 27 minut temu, ecobuda napisał: Piotrek, za dpfem już chyba nie ma czujnika temperatury, u mnie tylko rurka od różnicy ciśnień. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka Jest czujnik temperatury za DPF, już w rurze wydechowej zaraz za flansza łącząca dpf z resztą wydechu.
CzarnyJezus Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2017 4 godziny temu, ecobuda napisał: Koszt usunięcia dpf to 700-1000pln. Ja za wywalenie cegły zapłaciłem 250i 400za program. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka W Tune-up.pl chcieli 1400 za egr i dpf. To dużo?
Damian320d Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 W Tune-up.pl chcieli 1400 za egr i dpf. To dużo?Myślę że nie, jak bebechy dpf sprzedssz to odzyskasz 400? zl Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
ecobuda Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 W Tune-up.pl chcieli 1400 za egr i dpf. To dużo?Dużo. U mnie na wsi egr i dpf off za tysiaka robiąWysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
CzarnyJezus Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2017 To poszukam wtedy innych miejsc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się