Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Avant 3.0 V6 Q


tsluszniak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Pochwalę się też moim Audi .. W końcu udało mi się znaleźć takie, które chciałem kupić już kilka lat temu, ale wtedy coś poszło nie tak i zamiast czarnego koloru trafił się niebieski (LZ5W) i zamiast benzyny, diesel. Ale wtedy potrzebowałem samochodu "na już" i tak Smerf został wtedy ze mną, aż do teraz. 

Audi, które teraz kupiłem to A4 B6 Avant 3.0 V6 ASN + Quattro. Przyjechało do Polski z Niemiec jakoś w grudniu 2017, tu zostało opłacone (akcyza, tłumaczenia) przez osobę, która go przywiozła i dla mnie została jedynie rejestracja go w kraju. 

Przebieg w dniu zakupu był 243 250 km (16.12.2017), do teraz (28.12.2017) zrobiłem nim 2 500 km. Byłem dzisiaj w ASO i wg. historii przebieg prawdziwy.

Jak dla mnie autko dość dobrze wyposażone (na koniec opisu wrzucę całą listę wyposażenia). W skrócie - grzane tyłki z przodu, szyba w dachu, "pół-skóry", elektrycznie regulowany odcinek lędźwiowy. Niestety po stronie kierowcy zepsuty przełącznik. Działa tylko "przód-tył", "góra-dół" niestety nie. Kierownica podobno sportowa (wg. kodów wyposażenia), trój-ramienna, perforowana skóra. 

Z technicznych rzeczy:

1. Rozrząd wymieniany był w styczniu 2016 roku przy przebiegu ~220 000 km i wyglądało to strasznie:

93.png?raw=1

Wczoraj (27.12.2017 r.) odwiedziłem kolegę @waskivw i ustawił rozrząd tak jak trzeba. Dzięki wielkie za pomoc! :)

2. Cewki - Audi łapało się na akcję serwisową wymiany cewek, ale została wykonana w 2013 roku jeszcze przez Niemca. W tej chwili założone są BERU. Czyli podobno były zmieniane, nawet po wymianie ich na akcji serwisowej. Po zakupie Audi pojawiało się losowe wypadanie zapłonów, ale po ogarnięciu rozrządu na razie cisza :)

3. Hamulce - coś słabo hamują w porównaniu do mojej poprzedniej Audi mimo, że tu niby są większe tarcze.. w planach jest SWAP od 2.0T z B7 albo Exeo, więc na razie nie ruszam. Zrobione 31.04.2018 r.

4. Ubytki płynu chłodzącego .. naczytałem się wiele na temat ubytku płynu w tym silniku, ale póki co nie ubywa go dużo. Na razie trzymam się tego, że jest coś nie tak z samym zbiorniczkiem albo korkiem. Nawet po dokręceniu korka lata sobie trochę za luźno i wokół korka są ślady po jakimś małym wycieku. Podejrzewam, że to jest przyczyną ubytków na ten moment. Korek zmieniony, zmieniłem też czujnik płynu chłodzącego G62, bo ostatnio rzucało jego błąd i ciekło strasznie spod niego. Póki co ubytków brak.

5. Olej - niestety był zmieniany w trybie Long life, co 30 000 km.. Zmieniłem od razu przypomnienie co 15 tyś., ale mimo, że był zmieniany niedawno, to i tak teraz zmienię. Olej już kupiony i czeka na wymianę. Będzie zalane Motulem 5W40 8100 C3. Filtr oleju Meyle HD. Postaram się zmienić jeszcze przed Nowym Rokiem, ale zobaczymy jak z tym wyjdzie. 

Olej zmieniony, niestety dopiero wczoraj (09.01.2018 r.). Przed wymianą zalane płukanką Liqui Moly.

 

Plany .. bo zawsze jakieś są :)

1. Doprowadzić silnik do stanu "idealnego". Rozrząd ustawiony przez WaskiVW (27.12.2017 r.). Póki co z silnikiem wszystko w porządku.

2. Do wymiany mam łączniki na wydechu, bo jeden się rozleciał i sonda trochę szaleje .. Zrobione 08.2018 r.

3. Wymienić wszystkie 4 górne wahacze. 11.02.2018 r. - Wymienione 4 górne wahacze + dwa proste dolne (MEYLE HD). 13.02.2018 r. - wymienione 2 dolne, tylne (MEYLE HD) + łączniki stabilizatora. Przednie zawieszenie zrobione całe :) 

4. Do wymiany osłona lewego przegubu wewnętrznego

5. Jakiś uszczelniacz przy wyjściu na wał napędowy, bo lekko się poci

6. Naprawić zamknięcie podłokietnika. Zrobione 19.09.2018 r. 

7. Naprawić zamknięcie klapki na trójkąt w bagażniku. Zrobione 19.09.2018 r. 

8. Naprawić przełącznik regulacji odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy. Zrobione 28.12.2017 r.

9. Uciszyć roletę w bagażniku. Zrobione 01.01.2018 r.

10. Wyczyścić soczewki, bo zakurzone trochę.

 

i chyba tyle jeśli chodzi o naprawy.. zacznę najpewniej od rolety.. z dodatkowych rzeczy:

1. 2.01.2018 jestem umówiony na instalację LPG (niektórzy pewnie po tym nie będą czytać dalej) - instalację będę robił w ZEN-SYSTEM. Zrobione 2.01.2018 r.

2. SWAP hamulców z B7 lub Exeo 2.0T - przód i tył. Zrobione 30.04.2018 r.

3. Przyciemnić szyby z tyłu 

4. RNS + PDC (przynajmniej tył). Teraz mam Symphony II (chyba) - kaseta + zmieniarka CD w jednym. PDC nie było :( Zastanawiam się jeszcze nad jakąś stacją multimedialną z androidem.. np takie coś https://goo.gl/NKN7aA

5. Felgi - teraz jest jakaś zimowa alu szesnastka .. na lato czekają 17" ze Smerfa.. takie coś: 

fvixd4.jpg. Muszę w sumie dokupić tylko dwie nowe opony, bo Smerf "zjadł" w 6 miesięcy dwa nowe Uniroyale Rainsport 3. 12.03.2018 r. - opony dokupione. 

6. Lusterko fotochrom. Zrobione 07.2018 r.

Póki co chyba tyle z dodatków :) aa.. może jedna rzecz jeszcze .. kupiłem jakiś czas temu el-wire na aliexpress z zamiarem założenia ich do Smerfa, ale w końcu przeleżały pół roku w pudełku. Zastanawiam się czy nie wrzucić ich tu, ale póki co nie bardzo mam czas sprawdzić jakby to mogło wyglądać w całości. Mam tylko fragment:

2rixe-22qmh_m.jpg?raw=1

Na żywo nie jest to aż tak intensywne światło jak na zdjęciu. 

Wyposażenie:

Spoiler

E4J: S-line
7A0: bez CD changer/CD player
4UF: driver's and front passenger airbag z front passenger airbag deactivation
6XD: boczne lusterka: elektrycznie sterowane i podgrzewane
1KP: tarcze hamulcowe, tył
J0L: akumulator340 A (70 Ah)
1LT: tarcze hamulcowe, front
1BV: sports suspension/shock absorption
3FE: electric slide/tilt szyberdach z sun screen/sunblind
5TG: aluminiowe dodatki dekoracyjne, dulling
7X0: bez czujniki parkowania
4R4: elektrycznie sterowane szyby z comfort operation andcircuit breaker
F0A: no special purpose vehicle, standard wyposażenie
8GR: alternator 150A
0G1: gearshift lever
0YL: waga category tył axle waga range 23
0JG: waga category front axle waga range 7
T15: wyposażenie dla silnika 06C.B (aluminum)
3NZ: tylna kanapa bench unsplit, backrest split folding
8JG: reflektory ksenonowe dla ruchu prawostronnego
2UA: standard design
X0A: kraj sprzedaży auta Germany
1N1: wspomaganie kierownicy
1ML: skórzany trimmed sports kierownica
8Q3: automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
9Q2: wielo-funkcyjna indicator/komputer pokładowy z check control
8Z5: engine cooling system, type 1
D2H: 6-cyl. silnik benzynowy 3.0 L/162 kW 30V V6 kod silnikowy T15
7Q0: bez navigation device
CL6: aluminiowe felgi 7 1/2J x 17 nine-spoke style, offset 43
7K0: bez tire pressure warning light
4X3: boczna poduszka powietrzna front z curtain airbag
VJ1: wzmocnione zderzaki
6R2: skórzany gearshift boot
3L3: ręczna regulacja wysokości for front seats
4KC: wszystkie boczne szyby tinted
3Y0: bez roll-up sun screen
5D1: carrier frequency 433.92 MHz
1SA: bez dodatkowe engine guard
0GG: emissions concept EU 4
Q1D: sports front seats
4GH: windshield tinted z windshield sunshield

 

Foty .. nie wygląda na nich zbyt piękne, ale przy takiej pogodzie nie chce mi się go myć :D 

IMG_0912_m.jpg?raw=1

IMG_0913_m.jpg?raw=1

IMG_0916_m.jpg?raw=1

IMG_0917_m.jpg?raw=1

IMG_0918_m.jpg?raw=1

 

Trochę nowych zdjęć:

 

Edytowane przez tsluszniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rzeczy do naprawy .. zapomniałem o w sumie jednej ważnej.. Klima nie działa - walnięty jest na pewno kompresor - ma popękaną obudowę w kilku miejscach. Skraplacz też nie najlepiej wygląda, także cały układ do roboty :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, ja teraz tez przymierzam sie do kupna takiej mam upatrzona prywatnie i juz zaklepana. Gaz tez chce zamontowac aczkolwiek to moje pierwsze audi wczesniej jakies przelotnie A5 i D3 ale nie moje, od zawsze tylko mercedesami wiec nie wiem tez jak sie zarac za sprawdzenie tego autka przed zakupem. a ile powiedzieli Ci za instalacje LPG ?? jak cos to podaj nr na priv. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki [emoji846] pierwszy raz mam samochód z czarnym lakierem i już widzę, że jest bardzo wymagający.. Ale to dobrze, będzie co robić [emoji16]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem w ZEN-System na montażu LPG. Panowie za***iście ogarnęli instalację. Także pierwszy poważny mod za mną :P 

Postaram się zrobić kilka fotek z tego jak to wszystko jest poskładane.  

 

P.S.

Fotki dodam w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, gratulacje furki! Będziesz zadowolony, ja już 2 lata śmigam swoją,ale jakoś nie wziąłem się za napisanie własnego tematu o niej [emoji3] Twój temat mnie zmotywował i na pewno za niedługo przedstawię swoją:) pozdrawiam[emoji6]

P.s ile wyniosła instalacja LPG jeśli to nie tajemnica? I napisz może jakie klamoty Ci wrzucili.

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja wyszła mi 3700 zł ze zbiornikiem 72L.
Dokładne modele użytych części wrzucę wieczorem, bo muszę odczytać z nich. Na karteczce dostałem tylko nazwy firm.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszło mi dzisiaj kilka części. Wszystko MEYLE HD.

971b858d597691e1499543401df2b3f1.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2018 o 00:29, mateo_c1 napisał:

Witam, gratulacje furki! Będziesz zadowolony, ja już 2 lata śmigam swoją,ale jakoś nie wziąłem się za napisanie własnego tematu o niej emoji3.png Twój temat mnie zmotywował i na pewno za niedługo przedstawię swoją:) pozdrawiamemoji6.png

P.s ile wyniosła instalacja LPG jeśli to nie tajemnica? I napisz może jakie klamoty Ci wrzucili.

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
 

Co do części, to wtryski 2 x https://www.agsiedlik.pl/lpgtech-techyeti-3cyl-pojedyncze--rozdzielacz-i3470.html + reduktor chyba KME Gold FZ8, a przynajmniej podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem wahacze, które czekały od miesiąca. Wymieniłem 4 górne + 2 dolne proste (te pod amory). Zamówiłem dzisiaj jeszcze dwa dolne tylne + łączniki staba. 

Wymiana zajęła mi niestety cały dzień, bo jakieś 3-4 godziny walczyłem ze śrubą trzymającą sworznie górnych wahaczy z lewej strony. Prawa śruba poddała się po 15 min grzania palnikiem i wyszła po około 30 min. 

Lewa niestety musiała być nawiercana, bo się ukręciła.

 

Przy okazji wymieniłem świece na NGK BKR6EKUB.

 

Następne w kolejności będą chyba hamulce, bo coraz bardziej jestem przekonany do tego, że 312mm są za małe i za słabe do tego auta :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tsluszniak napisał:

Następne w kolejności będą chyba hamulce, bo coraz bardziej jestem przekonany do tego, że 312mm są za małe i za słabe do tego auta :/

Ojjj za małe :wink: Wrzuć 320/288 i będziesz zadowolony :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tej chwili szukam :) miałem okazję przejechać się kilka razy Exeo 2.0T i hamulce zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Skuteczność bez porównania :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie z przodu dokończone. Wczoraj dostałem i od razu wymieniłem ostatnie dwa wahacze (banany) + łączniki stabilizatora, jedno i drugie do kompletu MEYLE HD. 

 

Odnośnie hamulców - zastanawiam się nad jedną rzeczą.. Kumpel w E46 330d ma tak, że z przodu i z tyłu jest tarcza 325mm. Hamulce żyleta, bez porównania do tego co jest u mnie. Czy w A4, robiąc SWAP na 320mm (przód) byłby sens zakładania na tył hamulców z S4 (300mm)? Z 320mm na przód, na tył szły 288mm. Czy zakładanie 300mm na tył, przy 320mm na przodzie ma w ogóle jakikolwiek sens? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyszły zaciski na przód (320 mm) od @rafi10612. Dzięki! :)

IMG_1052_S.jpg?raw=1

Oczyszczę je trochę, profilaktycznie wymienię wszystkie gumki i pomaluję na jakiś szybki kolor :D 

Zastanawiam się jakie tarcze i klocki wrzucić.. ATE wystarczy?

Do tego wpadną przewody HEL: http://www.racingfactory.pl/przewody-hamulcowe-hel-audi-a4-b6-id-1856.html

Cały czas szukam zacisków 288 z jarzmami na tył, ale jak uda się w miarę szybko przygotować zestaw na przód to chyba wrzucę go od razu, bo niestety to co mam teraz jest strasznie słabe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób nic na szyki kolor :) Jak już kupiłeś zaciski to wypiaskuj, i tak wymieniasz gumki wiec demontujesz.. podem zapodkładuj, pomaluj dobrą farba i efekt będzie profesjonalny, nie rób tego za pomocą tasmy malarskiej bez rozbierania :) Ja  sie czaje na 345 do siebie... mam 2 zestawy na oku.. negocjuje cene caly czas :D w kazdym razie jak już kupie to zrobie tak jak pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybki kolor, miałem na myśli czerwony [emoji16] ale tak, chce zrobić porządnie [emoji846]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód pomalowany, klocki już czekają w jarzmach :)

Dotarł do mnie tył wczoraj, w piątek jadę z nimi do śrutowania albo piaskowania i też będą malowane. Po weekendzie zapewne zamówię przewody w stalowym oplocie (HEL), klocki, tarcze, nowe gumki na tłoczki i nowe prowadnice z gumkami :D 

Przód nie wyszedł najgorzej, ale ja jestem zadowolony jak na pierwsze moje malowanie. Jedno spieprzyłem .. nie zauważyłem, że w przewodach jest jeszcze trochę płynu i przy wciskaniu klocka w tłoczek kapnęło mi trochę na pomalowany zacisk .. no i jest kupa .. widać na zdjęciu :/ 

 

IMG_1056.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...