Skocz do zawartości

AlexDLU

Pasjonat
  • Postów

    105
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O AlexDLU

Informacje

  • Imię
    Alex
  • Miasto
    Lubin DLU

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

1061 wyświetleń profilu

Osiągnięcia AlexDLU

0

Reputacja

  1. Bez urazy, ale widzę że znawców tematu pełno.... z częścią rzeczy się uporałem pozostała elektryka ktoś coś ?
  2. Podziękował, mnie także sie ta fota podoba udała się ;p ale już szykuje sie pod budowe na nowy sezon, także jak sprawnie pójdzie mechanika napęd i hamulce, to zabieram się za całe body może coś ciekawego z tego będzie ;p wizje mam. PS. Silnik na sprzedaż jakby ktoś szukał
  3. Kazdy ma inne gusta... Pamiętaj o tym
  4. Trochę mnie tu nie było, a z A4 Trochę się pozmieniało 1. Pomalowanie wszystkie plastiki w kolor, 2. Wymieniny wielowachacz cały 3. Wjechały rolki OEM Multispoke 20" 4x9J et46 225 35 opona 4. Olejki wszystkie powymieniane poza tym hmm... nic szczególnego pare fotek poniżej.
  5. problem rozwiazany poszedł przegub wewnętrzny, wymienine na nowe i lata jak wściekła
  6. Jako że trafił mi się cały dawca sprawny w bardzo dobrym stanie mechaniczny A6 C5 2004 r 2.7T BES quattro skrzynia Tiprtonic FAX dłubnięty na 320+ a że sezon dobiega końca to padła decyzja o Swapie mojego 3.0 ASN Quattro skrzynia FLC w A4 B6. Pytanie mam co może wywołać komplikacje przy podpinaniu wiązki z C5 2.7 BES do Budy A4 ASN, jak to prawidłowo podpiąć aby odpalić auto, Mechanicznie sam przełożę wszystko, pytanie pod kontem mechanicznym czy skrzynia FAX 5hp19 podejdzie na łapy w B6 po skrzyni FLC 5hp19. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. PS. prosze nie sugerować kontaktu ze polecanymi na forum 2 ma firmami od swapów, gdyż normalna rzecz nie podzielą się wiedzą jak co podpiąć Pozdro EKIPA
  7. Jak że jestem na etapie poszukiwań informacji jak co poskładać do kupy, a z posiadanej wiedzy swap takowy zrobi CzornyCustom z Wolsztyna i Nosb Performance z Kielc
  8. SPOT W LUBINIE 12 MAJA GODZ 19 MIEJSCE LUBIN - Parking przy hali sportowej RCS RCS Lubin. Regionalne Centrum Sportowe Sp. z o.o.. ul. Odrodzenia 28 B CARETING: Na terenie obiektu jest tzw RANCZO gdzie można zjeść grila czy oczywiście napoić się piwem ,zakupionym oczywiście na terenie obiektu. Info na FB Grupy: Audi A4 B6/B7 Division Polska B6 Bastion Team Audi 3.0 V6 ASN BBJ AVK B6 Elite UWAGA: Właściciel obiektu tj. RCS w Lubinie wyraził zgodę na towarzyskie spotkanie, prośba od właściciela o właściwe uszanowanie parkingu tj 0 bączków i palenia gumy, pozostawienie po sobie porządku, parking jest monitorowany całodobowo i strzeżony, zaznaczył że jeśli coś będzie nie tak będzie interweniował. Także musimy pokazać się z najlepszej strony bo miejscówka jest naprawdę godna uwagi a jeśli by nas było sporo chętnych to ze swojej strony byli by skłonni do podjęcia współpracy w organizowaniu imprez. Robimy pionierskie spotkanie zobaczymy co i jak będzie i ile osób przybędzie oby nas jak najwiecej
  9. AlexDLU

    Klapki kolektora ssącego

    Rowniej pracuje na jalowym. Natomiast musze uporac sie z przegubami to wtedy Ci piwiem czy lepiej, ale zapewne bedzie lepiej
  10. Jak w temacie, czy ktoś to może już wymianiał ? Mam skrzynie TipTronic, i mam tepelanie budą przy obciązeniu w trakcie jazdy, nie są to przebuby wewnętrzne, nie jest to wał ani 2masa, tylko wywalone łożyska w mechanizmie różnicowym z przodu, jak je wymienić bez demontażu skrzyni ? znalazłem taki opis: https://www.a6klub.pl/-a6-c5-wymiana-lozysk-mechanizmu-roznicowego-25tdi-v6-man-vt40463.htm https://www.a6klub.pl/-tip-q-przegub-wewnetrzny-a-raczej-lozysko-w-skrzyni-przy-vt88458.htm
  11. Odgrzej troche, i jak po wymianie tych łożysk z przodu ? udało się ile cię to kosztowało, czy nic nie cieknie czy olej wymieniłes etc... daj znać tu lub na pw
  12. AlexDLU

    Klapki kolektora ssącego

    Dopadłem za dobre pieniądze cały kolektor ze sprawnym wkładem i go wymieniłem po swojemu bez podnoszenia kolektora opis co i jak ze zdjęciami w moim temacie: https://a4-klub.pl/topic/414133-moja-bestyjka-a4-b6-20012-30-q-asn-lz9w-avant-xenon-wymiana-uszczelnień-silnika-świec-skrzynia-biegów-mody-na-s4/?page=2
  13. Czas coś wrzucić, niestety nie będzie to mod a konieczna naprawa czyli: MONTAŻ SPRAWNEGO WKŁADU KOLEKTORA (WAŁKA Z GRUSZKAMI) BEZ RUSZANIA KOLEKTORA + wymiana alternatora CO MOŻEMY WYMIENIĆ Zrobić PRZY OKAZJI: - Alternator, ja mam TipTronic i pod nim idą węże olejowe i ciężko go wyciągnąc dołem - Pasek wielorowkowy, - Napinacz paska, - Pompę wspomagania, - Zdjąć osłony rozrządu i zerknąć co się tam dzieje, - Wyczyścić sobie wszystko, Dlaczego bez ruszania kolektora, porostu się bałem go podnieść do góry, a pas już rozbierałem do chłodnicy także już "nabyłem" wprawy z jego zdejmowaniem, po za tym co tu można uszkodzić Udało mi się zakupić w naprawdę okazyjnej cenie cały kompletny kolektor wraz z gruchami i kompletnym wałkiem (oczywiście potrzebowałem tylko wałek z gruchami) Postanowiłem zamontować go od czoła bez podnoszenia kolektora (nie robiłem tego nigdy i miałem obawy o poprawność rozebrania kolektora etc..., zapewne więcej roboty zrobiłem no ale cóż ważne że się udało, postaram się opisać co nieco krok po kroku, może się przyda komuś. 1. Demontaż całego przodu ( nie będę się rozpisywać bo tu akurat filozofii nie ma: lampy wyjąc, zderzak zdjąć, łapy od zderzaka odkręcić, zsunąć pas z chłodnicami na ziemię) sprawnie 20 min roboty. 2. Należy zdjąć koło pasowe od pompy wspomagania i pasek wielorowkowy (niestety nie zrobiłem djęcia ;( ), jako pierwsze należy popuścić śruby na kole pasowym pompy wspomagania do tego imbus 8, następnie klucz 19 płaski i popuścić napinacz paska i zrzucić pasek, teraz odkręcić koło pasowe pompy. Kolejno odkręcić kluczem płaskim najlepiej oczkowym 22 śrubę z rurką od lewej strony pompy (staram się pisac prostym językiem ;p) uwaga pocieknie płyn warto zaopatrzyć się w rękawiczkę jednorazową aby to zawiązać żeby nie kapało, oraz odkręcić śrubę mocującą ową rurkę przy bagnecie, rurkę odsuwamy całkowicie na bok bo będzie przeszkadzać. Następnie możemy zdemontować stare gruchy klucz torx 30 Teraz należy odkręcić pompę wspomagania (dobrze zatkać otwór na pompie bo poleci trochę płynu na koła pasowe) odkręcamy 3 śruby - 1 jest z tyłu pompy pod gruszkami, kolejne 2 pod pompą od czoła są schowane nie pomylić się z tymi dwiema co są do zamocowania pompy do "łapy", proponuje odkręcać najpierw tylną od kolektora następnie te dwie na dole. teraz musimy przymiarke zrobić czy nam cały wałek z gruchami zmieści się miedzy kolektor a pas przedni, jeśli nie to musimy go trochę odgiąć, 3. WKŁADAMY WAŁEK ROBIĆ TO MEGA SPOKOJNIE BEZ GWAŁTOWNYCH RUCHÓW, UWAGA: na końcu wałka jest TULEJKA prowadząca zobaczyć czy stara nie została w kolektorze !, może być ciężko, będzie wrażenie jakby wąż wody po lewej stronie blokował i delkiatnie pompa wspomagania, pompą możemy manipulować najlepiej jak delikatnie odciągąć do siebie natomiast wałek wkłądamy pod kątem dla przykładu 30 % tak aby jedna grucha była powyżej pompy mniejwięcej coś takiego: Kolejno delikatnie manipulujemy i wsuwamy wałek ON MUSI DELIKATNIE WCHODZIĆ STARAĆ SIE NIE WYKRZYWIAĆ GO GÓRA DÓŁ tylko manipulować pompą i delikatnie gruchami w osi WEJDZIE NAPEWNO !!! OK MAMY WAŁEK W ŚRODKU gruchy zamontowane, i teraz NAJGORZE tak tak rozebranie i włożenie to pikuś ;p największy problem będzie traz z przykręceniem pompy ;p czyli łapiemy tylko najpierw pompę na dwie dolne śruby (nie dokręcać na maksa niech będzie delikatny luzz naprawdę delikatny, wkładamy jakimiś szczypcami lub czymś magnetycznym tylną śrubę do mocowania pompy pod gruszki, ja mam małe paluchy to mi się udało ją nawet palcami dokręcić odrazu mówie że nie będzie to łatwe ponieważ wąż który jest na pompie jest dość twardy i nie chce się poddać zabardzo więc można mieć niewielki problem z trafieniem w gwint tą śrubą jak już się udało ją lekko wkręcić dokręcamy bardziej dwie dolne śruby na pompie ale nie ma maxa, teraz wyzwanie potrzebny będzie imbus do nasadki (ja mam na 10) mały przegub i przedłużka patrz zdjęcie poniżej: Najłatwiej od tej strony dokręcić co na zdjęciu, jak już dokęci się ta tylną śrubę to dokręcamy obie dolne. Kolejno wkręcamy rurkę do pompy UWAGA !!! tam jest metalowa podkładka nie zgubić jej !!! klucz 22 oczko, podpinamy wężyki podciśnienia, dokręcamy przyczymkę koło bagnetu. Następnie zakładamy koło pasowe pompy dokręcamy ile się uda i zakładamy pasek, pasek napięty to DOKRĘCAMY koło pasowe pompy na maxa. No i składamy cały przód. Teraz możemy cieszyć się sprawnym wkładem kolektora Przy okazji tej czynności wymieniłem alternator bo mój już zaczynał wydzielać smród spalenizny i okazało się ze już był na wykończeniu więc zamontowałem od razu 2gi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...