Skocz do zawartości
IGNOROWANY

drżenie budy podczas jazdy - przegub wewnętrzny?


Quatro7

Rekomendowane odpowiedzi

A4 B7 3,0 TDI quattro manual 6

podczas ostrzejszego przyśpieszenia powyżej 2 tys. obrotów czuć drżenie całej budy,  jest to wyczuwalne tylko przy wyższych prędkościach i na wyższych biegach (im wyższy bieg tym częściej czuć drżenie), nie jest to ciągłe i nie przerwane drżenie tylko chwilowe i nie zawsze się powtarza

czasami też widać podczas normalnej jazdy na równych obrotach że lewarek biegów wpada w wibracje

przy prędkościach powyżej 140 km i jednostajnej jeździe czuć pulsacyjne delikatne wibracje w przerwach jednosekundowych, przy przyśpieszaniu efekt zanika

przy wolnych prędkościach i jeździe ze skręconymi kołami też czuć lekkie wibracje na budzie, chociaż nie wiem czy przyczyna jest ta sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy uda mi się to opisać prawidłowo i czy Ty masz tak samo u siebie, mianowicie:
Podczas jazdy na wyższym biegu (od 4 w górę) na niższych obrotach, np. jadać na 4 biegu 70km/h wciskam pedał gazu w podłogę, auto przyspiesza prawidłowo, natomiast w przedziale 2,2-2,6tys obrotów buda wpada w drgania - jednak nie ciągłe - tylko przerywane - drga/przestaje/drga/przestaje (przerwy króciutkie, 1sek max), powyższej 2,6k obrotów drgania ustępują.

Zjawisko to na 1,2,3 biegu się nie pojawia.

Też nie wiem co mogłoby powodować te drgania, dlatego podepnę się pod temat, może ktoś nam pomoże... :wink:

Ostatnio dodatkowo "coś" buczy/huczy (dźwięk jak gdyby coś się o coś ocierało, potrafi być intensywny) przy delikatnym ruszaniu na wprost (częściej też kiedy droga jest pod górę), albo przy wytracaniu prędkości na biegu (okolice 70km/h w dół). Na stacji diagnostycznej auto sprawdzone, oprócz amortyzatorów tył do wymiany diagnosta powiedział że wg. niego dyfer ma za duży luz. Zrobiłem krótki filmik, proszę o wyrozumiałości w kwestii profesjonalizmu nagrania :wink:

 

Edytowane przez pksmlody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeguby wewnętrzne czuć bardziej na niskich biegach, czyli 1-3, przy mocnym przyśpieszaniu, natomiast drżenie na 4-5 biegu, szczególnie z niskiej prędkości, czy pod górę to już bardziej dwumas...

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil-vag Nowy dwumas razem z kompletnym sprzęgłem obitym kewlarem założony przy ostatnim serwisie, 9kkm temu.
Na starym zestawie i nowym jest identycznie. Więc to raczej nie to...

Edytowane przez pksmlody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam kevlar, dwumas został stary wsadzony bo się spokojnie nadawał.
U mnie nie ma znaczenia czy przy niskich obrotach wciskam gaz czy przy wyższych, najczęściej drży w zakresie obrotów o którym mówisz, czyli kiedy niutów jest najwięcej. Pod górę czy z górki to w moim przypadku nie ma wpływu na drżenia

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że tutaj kolega również opisał (chociaż pobieżnie) problem jaki posiada, który ostatnio i u mnie się pojawia, o czym pisałem wyżej:

https://a4-klub.pl/topic/407969-dziwny-dzwiek/

Może się już ktoś spotkał z tego typu problemem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie. I tak czy siak zbliża się serwis olej + filtry, a także również czeka mnie wymiana amortyzatorów tył.
A więc przy okazji Panowie mechanicy postarają się zdiagnozować w/w przez nas problemy. O rezultatach dam znać.
Auta w warsztacie zaparkuje 13 listopada.
:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2017 o 19:24, kamil-vag napisał:

Przeguby wewnętrzne czuć bardziej na niskich biegach, czyli 1-3, przy mocnym przyśpieszaniu, natomiast drżenie na 4-5 biegu, szczególnie z niskiej prędkości, czy pod górę to już bardziej dwumas...

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka
 

Nie, czuć właśnie na 3,4,5 przy pełnym bucie . Gdzieś zakładałem temat o tym.

 

 

Edytowane przez ono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne mogą być te objawy i na takich biegach i na takich... Zależy od stopnia zużycia i tego co w ogóle się zużywa, czy luz dostają np. łożyska przegubu, czy wyciera się powierzchnia wewnątrz kielicha... to samo z dwumasem, może się przycinać w skrajnych wychyleniach, mogą być już sprężyny słabe, albo któraś pęknąć, wylecieć... Dlatego najlepiej przegub odkręcić od skrzyni i poruszać nim poprzecznie i wzdłużnie - na nowym luz max 1-2mm poprzecznie, wzdłużnie 0mm.  Można porównać jak jest u Was... Do tego warto sprawdzić poduchy silnika, skrzyni, dolne banany przy zawieszeniu...  no i jak macie Q to przegub wału napędowego i jego wyważenie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeguby zmieniłem na nowe oba wewnętrzne, na wale nie wyczuwam żadnego luzu. Wibracje są mniejsze ale nadal odczuwalne. Głównie przy prędkości 130-180km/h niezależnie od biegu.
Głównie są to pulsacyjne drżenia odczuwalne na karoserii oraz zauważalne na drążku zmiany biegów.
Co ciekawe przy zmianie kół na zimowe (mniejsze) drania występują bardziej sporadycznie i są znacznie mniej odczuwalne.
Gdzie szukać przyczyny?
Dwumasa mogłaby powodować takie objawy?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawno robiłem program, silnik pracuje bardzo równo w pełnym zakresie, a drżenie nie zależy od obrotów tylko od prędkości.

 

Przyczyną może być poduszka skrzyni lub dwumasa?

Dodam że jak się pojawia wibracje wcisne delikatnie sprzęgło to nic się nie zmienia.

 

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tez podobny problem mianowicie zona poleciala do wawy 900 km w obie strony wczoraj było ok, dzisiaj wrocila przejechałem sie i od hm.. 2 biegu mam wibracje nie wiem narazie od czego jutro bede szukac, jakis czas temu ( jak byl snieg) udezylem delikatnie w kraweznik potem cos zaczelo mi buczec jakby łozystko w prawym kole, ale niby ustalo, niedawno teze probowałem wymienic uszczenienie srodkowego mech roznicowego ale mialem problem z odkreceniem wewnętrznej sruby po zrzuceniu wału ( wal tylko odkreciłem od skrzyni nie scągałem podpory udało mi się odsunąc go na tyle aby go nabok zrzucić) chciałbym to sam wyeliminować ale nie wiem czy uda mi sie zloklalzowac usterkę, koła 18" cali raczej wywazone bo biło by mimo przyspieszania a tu tylko najbardziej przy przyspieszaniu, jestem z LUBINA może ktos jest z okolicy i miałby ochotę się przejechać i stwierdzić o co chodzi, bo do mechanika nie mam ochoty jechac bo nie spotkałem się jeszcze w okolicy z kumatym ;/ info na PW prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...