Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b9 avant 2.0 tdi 150KM


vvv

Rekomendowane odpowiedzi

Dokladnie szału nie robi, a irytuje strasznie. W sumie to nie wiem na kogo jestem bardziej zły na Audi, czy na osobę która konfigurowała to auto. Dla porównania z tego co kojarzę to przy BMW 3 nie ma takich cyrków z bakiem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW nie ma, w F31 335xd mam 60 albo 62 litrowy bak i nie ma żadnych innych opcji. W mercedesie jest za to ten sam numer co w Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo kupic tira to mialbys bak 500l. Nie wiem co to za problem zatankowac po trasie po 500km, przeciez to min 4h jazdy wiec wskazany postoj a tankowanie 3 min, wiec faktycznie problem, zeby tylko takie miec. Oj w tylkach wam sie przewraca. Teksty ze ktos byl idiota przy projektowaniu itd to po cos wybral ten konkretny model ? Takis inteligent a nie sprawdziles jaki bak masz w aucie ?
Poziom tego forum spada z kazdym rokiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, execuiter napisał:

Bylo kupic tira to mialbys bak 500l. Nie wiem co to za problem zatankowac po trasie po 500km, przeciez to min 4h jazdy wiec wskazany postoj a tankowanie 3 min, wiec faktycznie problem, zeby tylko takie miec. Oj w tylkach wam sie przewraca. Teksty ze ktos byl idiota przy projektowaniu itd to po cos wybral ten konkretny model ? Takis inteligent a nie sprawdziles jaki bak masz w aucie ?
Poziom tego forum spada z kazdym rokiem

Chyba sobie żartujesz, sprawdzanie pojemności baku paliwa raczej nie jest oczywista oczywistością. Juz widzę 500 km na jednym baku, do 0 zawsze jezdzisz ? Nie wspominając ze jak lecisz Autostrada to te stacje tez nie są co chwile. Nic się nie przewraca po prostu widać ze ty masz tak niskie wymagania co do produktu za który kładziesz jakby nie patrzeć spory pieniądz. Idiota był przy projektowaniu bo zrobił to tylko i wyłącznie po to żeby móc się pochwalić redukcją masy, a to że konsumenta to będzie wku... już miał gdzieś. Jak kupujesz samochód z przeznaczeniem na trasy ( a do takich jednak diesle zaliczamy ) to oczekujesz jednak większego zasięgu niż realne 400 kilometrów które robi się spokojnie w 3 godziny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, execuiter napisał:

Bylo kupic tira to mialbys bak 500l. Nie wiem co to za problem zatankowac po trasie po 500km, przeciez to min 4h jazdy wiec wskazany postoj a tankowanie 3 min, wiec faktycznie problem, zeby tylko takie miec. Oj w tylkach wam sie przewraca. Teksty ze ktos byl idiota przy projektowaniu itd to po cos wybral ten konkretny model ? Takis inteligent a nie sprawdziles jaki bak masz w aucie ?
Poziom tego forum spada z kazdym rokiem

Postaram się nie dać sprowokować Twojej wypowiedzi ;)

Dla mnie bak wielkości 40l stanowi pewien dysonans przy tej klasie i wielkości samochodu. Samochody typowo miejskie jak opel corsa mają większe baki.

Odpowiadając na Twoją personalną zaczępkę taki ze mnie intelignet, że dostałem ten samochód jako służbowy i nie ja go konfigurowałem.

Jak będziesz miał chwilę na osobistą refleksję to przeczytaj swój post raz jeszcze i oceń w kontekście obniżania poziomu forum.

 

Co do samego tankowania to diesla kupuje się właśnie po to by łykać kilometry na autostradzie. Robię często 1200km za jednym razem i muszę tankować dwa razy po drodze. Nie mam serca od razu wyłączać silnika więc to też nie jest tak, że zajmuje to 3min. Wcześniej takie trasy robiłem V70 d5 jak jechałem eco to byłem w stanie zatankować dopiero u celu, jak dawałem w palnik to raz w trakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się nie dać sprowokować Twojej wypowiedzi [emoji6]

Dla mnie bak wielkości 40l stanowi pewien dysonans przy tej klasie i wielkości samochodu. Samochody typowo miejskie jak opel corsa mają większe baki.

Odpowiadając na Twoją personalną zaczępkę taki ze mnie intelignet, że dostałem ten samochód jako służbowy i nie ja go konfigurowałem.

Jak będziesz miał chwilę na osobistą refleksję to przeczytaj swój post raz jeszcze i oceń w kontekście obniżania poziomu forum.

 

Co do samego tankowania to diesla kupuje się właśnie po to by łykać kilometry na autostradzie. Robię często 1200km za jednym razem i muszę tankować dwa razy po drodze. Nie mam serca od razu wyłączać silnika więc to też nie jest tak, że zajmuje to 3min. Wcześniej takie trasy robiłem V70 d5 jak jechałem eco to byłem w stanie zatankować dopiero u celu, jak dawałem w palnik to raz w trakcie.

To tylko mnie uswiadcza ze jestes zjedzony przez prace albo pracodawce jezeli robisz trasy po 1.2k jednym tchem, i nie mowie ze sie nie da bo homo sapiens nie takie cuda czyni ale Audi A4 to nie jest rakieta Elona Muska ktora musi byc perfekcyjna w kazdym calu a raptem pospolity woz klasy sredniej wyzszej w EU a w FWD przecietny jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne... a przeciez tedei pali 6l po trasie wiec tankujesz co min 600 km LOL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 12 lat robię trasy, obecnie tylko raz w miesiącu. Nic tak nie wqrza jak strata cennego czasu, zaoszczedzonego prędkością na wychlodzenie turbiny, zalanie i kolejka do kasy [emoji35] w a6 mam większy bak [emoji41]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, execuiter napisał:

To tylko mnie uswiadcza ze jestes zjedzony przez prace albo pracodawce jezeli robisz trasy po 1.2k jednym tchem, i nie mowie ze sie nie da bo homo sapiens nie takie cuda czyni ale Audi A4 to nie jest rakieta Elona Muska ktora musi byc perfekcyjna w kazdym calu a raptem pospolity woz klasy sredniej wyzszej w EU a w FWD przecietny jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne... a przeciez tedei pali 6l po trasie wiec tankujesz co min 600 km LOL

Nie no teraz to pojechales, rakieta Elona Muska, rakiety drogowe Elona Muska jak robia 400 kilometrow to jest wyczyn swiata. Rakiety kosmiczne Elona Muska raczej sa znane z porażek niz sukcesow. Audi za wszelka cene stara sie reklamowac jako NIE!pospolity wóz i za to każe płacić. Przepraszam ale nie bardzo rozumiem dlaczego za wszelką cenę bronisz tak głupiej idei jak mała pojemność baku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no kolega @execuiter trochę popłynął.. po pierwsze na 58l nie zrobiłem nigdy więcej niż 400km, a często kończy się na 300-330km.. nie każdy na autostradzie ma prędkości 120-130km/h, a po mieście jeździ ekonomicznie do 50 km/h.. 

po drugie samochód, który kosztuje 300k nie jest pospolitym średniakiem w europie.. W porównaniu do średniaków nie jest popularny. I oznacza prestiż i dla właścicieli i dla ludzi postronnych. Dlatego tyle płacisz i dlatego możesz oczekiwać. 

Osobiście mały bak przeszkadza bardzo. Ja mam np. podpisaną umowę z shellem i znaleźć przez te 300 km jakiegoś shella czasem graniczy z cudem w niektórych kierunkach. Jest to niekomfortowe, żeby pojechać w góry musisz tankować dwa razy.. Oczywiście korona z głowy nie spadnie ale to co napisał @xsebo1 - nic tak nie wkurza jak strata czasu na tankowanie, gdy naprawdę się śpieszysz.

@Ogi w BMW będzie od nowych modelów. Niestety motoryzacja przegrywa z ekologią, a pospolity klient bardzo patrzy na podane zużycie paliwa. Stąd napędy quattro ultra czy małe baki.. pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kosmita napisał:

Osobiście mały bak przeszkadza bardzo. Ja mam np. podpisaną umowę z shellem i znaleźć przez te 300 km jakiegoś shella czasem graniczy z cudem w niektórych kierunkach. Jest to niekomfortowe, żeby pojechać w góry musisz tankować dwa razy.. Oczywiście korona z głowy nie spadnie ale to co napisał @xsebo1 - nic tak nie wkurza jak strata czasu na tankowanie, gdy naprawdę się śpieszysz.

 

Dokładnie o to mi chodziło ;) też mam umowę z shellem. Karta euroShell dla mnie najlepszy element wyposażenia samochodu, nie tylko z perspektywy zarządzania kosztami w firmie ale i po prostu wygody.

Nie zmienia to faktu, że w dłuższej trasie tak na prawdę po tankowaniu szukam w nawigacji kolejnego shella za około 400km i dodaję jako punkt trasy.

Osobiście dużo jeżdżę przez Niemcy i nawet średnią po uzględnieniu tankowania mam wyższą niż 120-130km/h.

Leasing kończy się za niecałe dwa lata, więc jakoś przeżyję a wtedy pewnie będziemy już wybierać spośród hybryd i będziemy mieli zupełnie inne rozterki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni popieram! mały bak to porażka! 

Niby mam ten większy, ale to i tak 10 litrów mniej niż miałem w b8. 

Nie wiem co jest fajnego w częstszym tankowaniu , 10 litrów w moim codziennym użytkowaniu, to 2-3 dodatkowe dni bez wizyty na stacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiliscie sie tego malego baku jakby to byl jedyny problem w A4 ;)
Ja widze np ze wnetrze owszem na pierwszy rzut oka prezentuje sie lepiej i minimalistyczniej niz w B8 jednak mam wrazenie ze jest bardziej delikatne i przy “normalnym” uzywaniu ( 2 dzieci, pies ;) po 100k przebiegu bedzie wygladac slabo. Juz widze porysowane progi od wsiadania i mocne odgniecenie skory na boczku fotela ( po przebiegu 20k )
U kolegi w F10 2014r i przebiegu 40k przetarla sie skora na fotelach komfort, aso bmw nie chcialo naprawic bo stwierdzili ze to od czestego wsiadania ( auto za 300k ) !

Dalej bede twierdzil ze A4 to pospolity woz i nie wyroznia sie aktualnie niczym nadzwyczajnym a bez matrixow i full ledow z tylu wrecz gorzej niz B8 z zewnatrz, za 200k jest w czym przebierac i mozna wziasc cos fajniejszego niz R4 FWD pod maska z paroma bajerami ktore konkurencja tez oferuje.

Chyba ze ma V6 i quattro to wtedy faktycznie jest sie ponad tlumem ;)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

Ja widze np ze wnetrze owszem na pierwszy rzut oka prezentuje sie lepiej i minimalistyczniej niz w B8 jednak mam wrazenie ze jest bardziej delikatne i przy “normalnym” uzywaniu ( 2 dzieci, pies ;) po 100k przebiegu bedzie wygladac slabo. Juz widze porysowane progi od wsiadania i mocne odgniecenie skory na boczku fotela ( po przebiegu 20k )

Tu się zgadzam, już parę razy pisałem że to wnętrze wygląda bardzo ładnie, ale sprawia wrażenie delikatnego i moim zdaniem jest z gorszych materiałów niż w B8. Z ceną też polecieli, no ale to już temat nie w tym temacie :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎01‎-‎21 o 14:26, Kosmita napisał:

po drugie samochód, który kosztuje 300k nie jest pospolitym średniakiem w europie.. W porównaniu do średniaków nie jest popularny. I oznacza prestiż i dla właścicieli i dla ludzi postronnych. Dlatego tyle płacisz i dlatego możesz oczekiwać. 

Audi A4 to prestiż ? Jeszcze dla ludzi postronnych ? :D 

Audi A4 jest dość popularnym samochodem flotowym w Niemczech, a dla "ludzi postronnych" egzemplarz za 300k wygląda z grubsza jak egzemplarz za 150k.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię o nie wiadomo jakim prestiżu. Ale marki premium swoje kosztują i ludzie zwracają na nie uwagę. Więcej oferują i pod tym względem są prestiżowe. Poza tym żyjemy w Polsce i tutaj pospolitym samochodem jest insignia astra golf król passat, japońców jest sporo. Nowe Audi w Polsce nie są pospolite choć oczywiście jest ich dużo. I uwierz że A4 za 150 tys. różni się wyglądowo mega od Audi za 300k i sam to potwierdziłeś w swoim poście. Sline, lakier perłowy, matrixy, pakiet czerń czy koła 19” i samochód inaczej wygląda.

podumowując - ja nie mówię, że Audi jest nie wiadomo jakim egzotykiem. Ale z pewnością nie można go nazwać samochodem pospolitym. Choć coraz więcej ludzi jeździ nowymi samochodami marek premium i z tego należy się cieszyć.

 

a z jakością wnętrza d*py nie urywa. Piano się rysuje eko skóra, która miała być skóra też sie wygniata.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40l bak w A4? U mnie w A2 sa 42l ;) No i z silnikiem 1.4 TDI ma to sens bo na 42l spokojnie mozna zrobic srednio 800km. Ale b9 i tak maly bak...

Edytowane przez trepek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1/26/2018 o 18:20, granatowy napisał:

Audi A4 to prestiż ? Jeszcze dla ludzi postronnych ? :D 

Audi A4 jest dość popularnym samochodem flotowym w Niemczech, a dla "ludzi postronnych" egzemplarz za 300k wygląda z grubsza jak egzemplarz za 150k.

Wiadomo, że nie jest to najdroższy samochód świata. Mimo wszystko biorąc pod uwagę, że średnia wieku samochodu w Polsce to 17lat, a w Unii ok. 10 http://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age to raczej i tak jest to lepiej niż gorzej.  

Wracając do mojego egzemplarza nastukałem kolejne km, jestem po przeglądzie na 60kkm. Wymienili mi hamulce tzn. i klocki i tarcze, dolali adblue itd. W sumie to jest też ciekawe jak są konstruowane umowy leasingowe, że wszystko co robi autoryzowany serwis pokrywają bez mrugnięcia okiem. Dolewanie adblue w serwisie jest skrajnie nieekonomiczne jak dla mnie no ale cóż nie mój cyrk nie moje małpy.

Kolejne na co czekam to wymiana opon zgodnie z umową jak bieżnik będzie mniejszy niż 3mm, przód już się łapie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vvv napisał:

W sumie to jest też ciekawe jak są konstruowane umowy leasingowe, że wszystko co robi autoryzowany serwis pokrywają bez mrugnięcia okiem.

Jeśli to Audi Perfect Lease, to odpowiedź jest banalnie prosta. Przy tym leasingu kupujesz auto po cenie katalogowej, bez żadnych zniżek. Biorąc pod uwagę, że przy zakupie za gotówkę dostajesz z miejsca 13% rabatu, to tak czy siak wychodzą na tym na sporym plusie ;) Bo trzeba też liczyć, że koszty serwisowania dla ASO są dużo niższe niż to, co finalnie za taki serwis płaci klient.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leasing w alphabecie ze zniżkami flotowymi w sumie w firmie jest z 1000 samochodów. Dlatego tak bardzo mnie to dziwi. Przy audi perfect lease byłoby dokładnie tak jak piszesz, więc dla nich bez znaczenia z której strony wpada kasa. 

 

Skoczyło mi 62kkm audi wyjechało z salonu na całorocznych oponach Michelin, dzisiaj wymieniłem na nowy komplet Uniroyal'i.

Niestety bieżnik z przodu mimo, że jeszcze nie był na minimum już był wyczuwalnie zużyty szczególnie na błocie pośniegowym.

Edytowane przez vvv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza w wątkach o b9 to wrzucę mały update. W maju mała awaria systemu adblue. Poprzedzona komunikatem 1000km do braku rozruchu silnika. Potwierdzam po dojechaniu do limitu nie ma możliwości uruchomienia silnika ;) ale da się z pomocą komputera zrestartować błąd i zyskać kolejne 50km. Aso wymieniło sondę nox i bak na adblue.

Za miesiąc pewnie zrobię przegląd na 90kkm zobaczymy co będzie do roboty poza klasyka przy tym przebiegu. 

3CEA5E25-9A2F-4E2B-819F-720A8A20030C.jpeg

 

Update po przegladzie na 90kkm. W sumie zrobione standardowe rzeczy przy tym przebiegu i jedna dodatkowa. Latem przy wysokich temeperaturach mialem problem z lewym LEDem tzn. przestawal swiecic. Po ostygnieciu znowu dzialal. Serwis znalazl blad i wymienil cala lewa lampe mam nadzieje ze teraz bedzie ok.

 

Edytowane przez vvv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...