Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Falujące obroty


danii1987-

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

Proszę o pomoc, albo polecenie jakiegoś dobrego fachowca w okolicach Warszawy.

Sprawa wygląda tak: silnik na luzie skacze w zakresie 1000-1500 obrotów z częstotliwością ok 15 razy na 10 sek. przy naprawdę delikatnym muśnięciu gazu obroty skaczą na 3000

przy jeździe strasznie szarpie praktycznie nie do wytrzymania...

A teraz co zostało zrobione żeby było ok, a trochę tego było:

-wymienione świece

-wymienione przewody

-czyszczenie przepustnicy

- wymiana silniczka krokowego

-komputer został wysłany na tzw. stół diagnostyczny (podmieniłem też na kilka dni od innego ABC)

- został zrobiony test obciążeniowy instalacji, czy jak tam się to zwie...

- uszczelnione kolektory ssące i inne miejsca, przez które silnik mógł łapać "lewe" powietrze

- wymieniony czujnik temperatury w kolektorze (miałem drugi to wrzuciłem)

-i w końcu wymieniona całkowicie przepustnica

podpinając pod VAGa pokazuje zablokowana jednostkę sterującą, kasując błąd i ustawiając wszystko jak być powinno, przez kilka godzin jest ok, po czym wraca do stanu poprzedniego.

Już mnie ta cała sytuacja z tym autem delikatnie mówiąc wkur..a :wallbash: , a szkoda by było sprzedać za psie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty myślisz że nie szukałem, raz noc zarwałem żeby coś znaleźć...

a po to są posty zakładane żeby zasięgnąć informacji.

to co wyszukałeś, racja problem podobny, ale silniki zupełnie różne :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem mam problem z falującymi obrotami i nie mogę dojść do tego co jest powodem, jednak są to delikatne falowania i po dodaniu gazu i odpuszczeniu silnik wyrównuje pracę. Ale udało mi się przypadkowo zaobserwować 1 rzecz i moze to być wskazówka dla rozwiązania tego problemu w niektórych przypadkach. Miałem pękniętą rurkę odpowietrzającą dekiel zaworowy i długo tak jezdziłem nie mając czasu kupic tak bzdurnej czesci ale kiedys sie wkurzyłem i postanowiłem kupić kawałek zwykłej gumowej rury do czasu kiedy kupie oryginalną czesc Zdjąłem wiec całkowicie tą rurkę zeby podjechać do sklepu i dopasować średnicę Wtedy zaczeły bardzo falować obroty - szarpało silnikiem a po założeniu rurki ustąpiło Mimo tej wymiany czasem dalej pojawiają się delikatne falowania obrotów Myslę jednak że warto sprawdzic tą rurkę Ona ma w połowie taką harmonijkę i u mnie była pęknięta - było to mało widoczne. Daj znać czy to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie to już sprawdzałem, jak i inne możliwości łapania lewego powietrza, przy okazji wymieniłem sondy, bo te które były, były zaadaptowane od motorku 2.8, ale ktoś miał pomysł :gwizdanie:

ale jak szarpało tak szarpie, ale po wymianie sond ma jakby troszkę lepszego "buta"

teraz czekam na silniczek krokowy, który na pewno jest dobry, bo włożyłem na razie chińskie gó..no, a z tego co zasłyszałem, że to cud trafić na dobry

więc zabawy ciąg dalszy...

a mechanicy których znam, już nie chcą widzieć tego samochodu... :polew:[br]Dopisany: 10 Luty 2009, 18:42_________________________________________________ma ktoś jeszcze jakiś pomysł, bo mi witki już opadają ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...