fireman tom Opublikowano 15 Stycznia 2018 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Cześć. Szukam dla siebie Golfa 7. Niestety mam już mętlik w głowie. Na początku chciałem 2.0TDI bo wiadomo, że małe spalanie, super osiągi i wogóle. No właśnie ale są też minusy: problemy z DPF, nieregenerowalne wtryskiwacze. Dlatego zacząłęm brać pod uwagę silnik 1.4TSI 122KM. Spalanie nie jest tragiczne podobno, nie jeżdżę jakiś ogromnych dystansów - w razy w roku ferie lub wakacje. A tak to kilka km S3 do pracy i miasto. Dlatego obawiam się DPF przy takiej jeździe. Do S3 mam 3 km więc zawsze można auto przegonić ale wiadomo że DPF wypala się kiedy chce. Czy faktycznie są z nim aż takie problemy?? Może ktoś z Was coś poradzi i pomoże w rozjaśnieniu w głowie.
rade Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Wszystko jest kwestią z jakim przebiegiem kupisz auto. Jako mega zadowolony posiadacz 2.0 Tdi mogę powiedzieć, że kupiłem przy 70 tyś km, zrobiłem póki co 18 tyś. Z rzeczy ,które musiałem zrobić to rozrząd , gdyż mimo że pierwsza wymiana przewidziana jest na 180 tyś km ( szaleństwo ! ) to ten silnik ma wadę fabryczna napinacza rozrządu, który zaczyna piszczeć ze względu na kończące się łożyska. Koszt 800 bez pompy wody, która jest droższa niż reszta gratów a wymiana jest przewidziana na co drugi rozrząd czyli u mnie i tak wcześniej niż planowo nie przewiduję niczego robić poza za eksploatacją przez najbliższe dwa lata Spalanie < 5.5l w cyklu mieszanym to jest bajka a moment obrotowy w momencie wyprzedzania wbija w fotel. Ale masz trochę racji, bo teraz przy temperaturze ok 0 albo lekko na minusie silnik nagrzewa się do 90 stopni dopiero po ok 10 km. Zimna turbo benzyna też chyba nie przepada za krótkimi dystansami ? Bardziej bym się obawiał o żywotność tej turbo pchełki niż o osprzęt Tdi ale to już jest kwestią przebiegu. Poszukaj sobie wad fabrycznych i opinii po kilku latach użytkowania chyba że interesuje Cię nówka
fireman tom Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2018 Wiele w tym racji ale najbardziej boję się chyba tych krótkich dystansów. Nie mam zbyt często okazji przegonić auta w trasie. Myslę, że taką jazdę zniesie chyba lepiej jednak benzyna biorąc pod uwage obecność DPF w dieslu. Pewnie że wolałbym diesla bo jeżdże do tej pory 1.9 TDI silnik AHU. Wiem że spalanie i osiągi to bajka. W zasadzie to jakoś najbardziej przeraża mnie chyba właśnie ten DPF. Jak ktoś jeździ w trasy to spoko, a tak to trochę lipa.
Axel1 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Zostaje jeszcze Audi A3 Sportback z benzynowym starym silnikiem 1.6. Demon prędkości to nie jest ale reszta same zalety.
fireman tom Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2018 Myślałem kiedyś nad A3 ale jest za mała. Wolę jednak kombi a golf VII leży mi idealnie bo nie jest ani za duży ani za mały. Podobno 1.4 TSI po 2012 roku są ok i nie sprawiają już kłopotów jak te z pierwszych lat produkcji. Rozrząd jest na pasku i takie tam.
vito A4 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Podepnę się pod temat jeśli mogę. Obecnie też interesuje się Golfem VII z rocznika 2012-2014 i tu dylemat czy 1.6 TDI czy 1.4 TSI (122 KM bądź 140 KM) Będę zmieniał pracę, do tej pory dojeżdżałem do pracy 70 km w jedną stronę więc diesel się spisywał fajnie. Obecnie na wiosnę jak zmienię pracę to będę dojeżdżał 20 km w jedną stronę. ( miesięcznie ten sam dystans około 900 km ale odległość mniejsza z 70 km na 20 km.) I tu pytanie czy lepiej już szukać takiej benzyny 1.4 czy spokojnie diesel 1.6 na takie odcinki? ( znów problem DPF-a się robi czy będzie to działać dobrze jak nie będzie auto w trasie jeździć) Co do samego golfa VII z 1.4 TSI 122 pod maską to również słyszałem, że poprawiony i dobry silnik. Znajomy ma od nowości z 2012 roku i chwali ten silnik dlatego zastanawiam się nad zmianą diesla na benzynę przy takiej jeździe jaka mi się zapowiada. Ktoś coś więcej powie na temat 1.4 TSI po 2012 roku?
rade Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Testowałem 1.6TDI i jak na 110KM to nawet to się to odpycha, ale auto lekkie nie jest i demon prędkości to też nie jest. Jak już kupować diesla to 2.0TDI Butowane 1.6 będzie paliło minimalnie mniej a nie pojedzie. Zawsze możesz wziąć jeszcze Skodę Octavię 3 1.6 Pb wolnossący i do gazu. Rzuciłem okiem na alledrogo i ceny widzę obu spadły i to sporo przez ostatni rok więc jest w czym wybierać
fireman tom Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2018 No właśnie jest sporo opinii o 1.4 TSI że po 2012 roku to jest naprawdę dobry silnik. Mam na oku taki z przebiegiem 55 tys. z salonu PL. Ceny faktycznie po nowym roku w dół poszły.
vito A4 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) Nikt nic więcej nie wie na temat Golfa VII ( po 2012 roku) z 1.4 TSI pod maską ?? Edytowane 7 Lutego 2018 przez vito A4
Axel1 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 https://www.autocentrum.pl/oceny/volkswagen/golf/vii/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.4-tsi-122km-2012-2015/
vito A4 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Dzięki Ale te stronę już przeglądałem, czytałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się