krakowiak241 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Witam, auto wariuje ponieważ raz ciągnie do przodu jak rakieta po czym np po powrocie ze sklepu jedzie jak seicento. Pyrka, szarpie, zero przyśpieszenia, obroty góra dół jak łódka na sztormie, potrafi nawet zgasnąć. Zaczęło się tak dziać ja zaczęły spadać temperatury. Kupiłem ostatnio nowe kable zapłonowe (200zł), a jak nie pomogło kupiłem też nową cewkę (BREMI 320zł). Problem nadal pojawia się bardzo często. Ostatnie co przychodzi mi do głowy to czujnik położenia wału ale czy takie właśnie są obiawy kiedy on szwankuje?? Miał ktoś kiedyś podobne problemy z autem? Dodam tylko że jest to bp + lpg. Problem taki sam na jednym i na drugim. Świece wymieniane rok temu, akumulator jakoś na jesień. Mam też problem z połączeniem z komputerem ale to temat na inny wątek. Silnik 2.8, 174KM, 96r. *Proszę uzupełnić profil.
nusiek Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Bez podłączenia pod komputer ciężko będzie zdiagnozować, najprawdopodbiej jakiś czujnik ma chwilowo złą wartość, gdyby padł czujnik wału to najprawdopodbniej byś nie odpalił auta. Pasowało by sprawdzić co siedzi w komputerze, może on sam jest walnięty dlatego też nie możesz się podłączyć. Może być też czujnik temperatury płynu, który podaje złą wartość do ECU a ten zmienia mieszankę. Niestety podstawa to komputer błędy i logi .
krakowiak241 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2018 3 godziny temu, nusiek napisał: Bez podłączenia pod komputer ciężko będzie zdiagnozować, najprawdopodbiej jakiś czujnik ma chwilowo złą wartość, gdyby padł czujnik wału to najprawdopodbniej byś nie odpalił auta. Pasowało by sprawdzić co siedzi w komputerze, może on sam jest walnięty dlatego też nie możesz się podłączyć. Może być też czujnik temperatury płynu, który podaje złą wartość do ECU a ten zmienia mieszankę. Niestety podstawa to komputer błędy i logi . Komp może i jest padnięty ale w zeszłym roku auto było u elektryka, a w zasadzie u dwóch prawie miesiąc. Pierwszy się poddał i wysłał auto do drugiego. Ten drugi też się nie zdołał połączyć nawet gdy wsadził kompa z innego auta. Wtyczka i samo łącze jest ok ponieważ z abs-em i innymi rzeczami laptop się łączył. Problem jest tylko z połączeniem diagnostycznym. On stwierdził, że prawdopodobnie coś zakłóca sygnał np instalacja lpg. Powiedział że trzeba by przejrzeć lub wymienić całą elektrykę, a to się nie opłaca w takim starym aucie. Czujnik temperatury płynu też wymieniłem na oryginalny audi w październiku jak zalewałem go płynem zimowym. Dzisiaj np odpaliłem auto i od razu ruszyłem ale po ok 3km stanąłem bo totalnie nie dało się jechać. Odpaliłem jeszcze raz i kolejne 3km przejechałem bez problemu. Wyskoczyłem po syna do przedszkola i jak wróciłem problem wrócił. Krótka droga do sklepu. Po 10min wróciłem odpalam auto i problemu nie ma. Spokojny powrót do domu. I tak wyglada teraz moja jazda. Jestem umówiony na przyszły tydzień u mechanika na wymiane tego czujnika położenia wału ale jak to nie pomoże to już sam nie wiem co robić... Nie chce znowu oddawać auta do elektryka na miesiąc i potem usłyszeć że się poddaje bo skończyły mu się opcje
nusiek Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 (edytowane) Nie wiem czy dobrze kojarzę ale ACK które masz ma bodajże jeszcze dwa czujniki w głowicach, są to czujniki położenia wałków (ale jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi) one również mogą świrować. Co do komputera instalacja lpg wątpie by zakłócała połączenie montowałem już wiele LPG i nigdy takiego problemu nie miałem. Jeżeli po ponowym odpaleniu auta problem znika na moment oznacza to że sterownik ECU, łapie błąd chwilowy czyli któryś czujnik najprawdopodbniej daje zły sygnał a po rozrouchu chwilowo daje dobry odczyt. Czyym próbujesz się łączyć najlepszy byłby vcds albo VAG Com, niektóre komputery typu autocom mają problem z tymi silnikami. Jest jeszcze jedna opcja. Mianowicie sterownik LPG, bo to przez niego teraz są sterowane wtryskiwacze PB oraz LPG, Jeżeli jest lekko uszkodzony to może nie dawać sygnału na wtryski PB, jak i również LPG i nie masz paliwa na kilku cylindrach stąð te problemy z jazdą. Co za sterownik masz zamontowany ? Edytowane 20 Stycznia 2018 przez nusiek Pomysł
krakowiak241 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 14 minut temu, nusiek napisał: Nie wiem czy dobrze kojarzę ale ACK które masz ma bodajże jeszcze dwa czujniki w głowicach, są to czujniki położenia wałków (ale jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi) one również mogą świrować. Co do komputera instalacja lpg wątpie by zakłócała połączenie montowałem już wiele LPG i nigdy takiego problemu nie miałem. Jeżeli po ponowym odpaleniu auta problem znika na moment oznacza to że sterownik ECU, łapie błąd chwilowy czyli któryś czujnik najprawdopodbniej daje zły sygnał a po rozrouchu chwilowo daje dobry odczyt. Czyym próbujesz się łączyć najlepszy byłby vcds albo VAG Com, niektóre komputery typu autocom mają problem z tymi silnikami. Jest jeszcze jedna opcja. Mianowicie sterownik LPG, bo to przez niego teraz są sterowane wtryskiwacze PB oraz LPG, Jeżeli jest lekko uszkodzony to może nie dawać sygnału na wtryski PB, jak i również LPG i nie masz paliwa na kilku cylindrach stąð te problemy z jazdą. Co za sterownik masz zamontowany ? Więc sterownik to STAG 300-6. W grudniu robiony był przegląd (wymiana filtrów + regulacja). Pamiętam jak mówili, że coś jest nie do końca ok bo raz jest 3,5s a raz 3s. Ale nie powiedzieli mi o co chodzi więc uznałem że to nic ważnego. Instalacja jest z 2009r ale tak jak mówię jeśli problemu nie ma auto śmiga elegancko, obroty stoją praktycznie w miejscu. Po ponownym odpaleniu auta problem znika ale nie za każdym razem. Wczoraj np jak wracałem ze sklepu to odpalił i jechał ładnie, potem nagle wystąpił ten problem, a po ok 2km znowu wszstko było ok. Odnośnie łączenia się z kompem to robili to elektrycy. Ja nie mam takiej możliwości. Kod silnika mam z tej strony ( http://www.audiklub.org/silniki.html ) ale nie jestem pewien czy to jest ACK bo tam jest 193KM a u mnie podobno jest 174KM.
nusiek Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Jeżeli masz 174KM to masz silnik AAH, najlepiej daj fotkę z pod maski. Silnik AAH nie ma tych czujników wałka o których mówiłem, ma jedynie czujnik wału oraz czujnik jednego wałka (od strony kierowcy koło odmy). Z tym LPG jest to dziwne że raz sterownik pokazuje czas 3ms a raz 3,5 dośc spora rozbieżność, tylko czy na każdym cylindrze tak samo czy też nie. Wróżenie z fusów trochę teraz 1
krakowiak241 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 31 minut temu, nusiek napisał: Jeżeli masz 174KM to masz silnik AAH, najlepiej daj fotkę z pod maski. Silnik AAH nie ma tych czujników wałka o których mówiłem, ma jedynie czujnik wału oraz czujnik jednego wałka (od strony kierowcy koło odmy). Z tym LPG jest to dziwne że raz sterownik pokazuje czas 3ms a raz 3,5 dośc spora rozbieżność, tylko czy na każdym cylindrze tak samo czy też nie. Wróżenie z fusów trochę teraz za chwile spróbuje wrzucić zdjęcia
krakowiak241 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 10 minut temu, krakowiak241 napisał: za chwile spróbuje wrzucić zdjęcia
nusiek Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Silnik to AAH 174KM. Co jest z tymi kablami ze są oblepione taśmą ? PS: Gaz do ogarnięcia, bo trochę to tak wrzucone byle jak, ale to już jak uporasz się z furą
krakowiak241 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 1 minutę temu, nusiek napisał: Silnik to AAH 174KM. Co jest z tymi kablami ze są oblepione taśmą ? PS: Gaz do ogarnięcia, bo trochę to tak wrzucone byle jak, ale to już jak uporasz się z furą Kable kupiłem pod koniec zeszłego roku. Pojechałem na święta pod kraków i po powrocie okazało się że popękały i są przebicia. Niestety pudełko zostało tam a paragon gdzieś się zapodzial bo inaczej bym je zareklamował a tak to 200zł wyrzuconych w błoto. Myślałem że za 200zł dostane dobrej jakości kable ale chyba tak nie było. Jedyne co mi pozostało to okleić je taśmą ale przebić już nie ma. Wiem że bardzo niechlujnie to wszystko wygląda. Ktoś robił tą instalacje na szybko. Ale tak jak mówie jeśli nie ma tych problemów które są teraz autko śmiga elegancko. Wymienie ten czujnik położenia wału i zobaczymy. Bardzo chciał bym zrobić to połączenie z komputerem ale puki co nie mam pojęcia kto mogł by się tym zająć i czy faktycznie nie trzeba by było przeglądać lub robić całej instalacji elek. Generalnie mechanicy bardzo niechętnie podchodzą do takich aut. Słyszą 96r to już krok w tył, słyszą że 2.8 plus gaz to kolejny krok w tył, a jak usłyszą że jest problem z połączeniem z komputerem to już w ogóle... Nikomu nie chce sie grzebać przy takim aucie bo uważa że pewnie i tak za rok czy dwa wyladuje na złomie a jemu szkoda czasu.
nusiek Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Gdybyś mieszkał bliżej ogarnął bym Ci ten problem, ale z tymi kablami no nie jest za dobrze, kiedyś musisz je poprawić. Zastanów się też nad czujnikiem wałka na lewej głowicy od tyłu się znajduję może on coś nawala. AAH to Ciężki silnik do podpięcią sterownik Hitachi. Kup sobie kabel od Viakena ten profesjonalny mi na nim ten silnik podpina. A naprzykład autocom już sobie nie radzi...
krakowiak241 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 26 minut temu, nusiek napisał: Gdybyś mieszkał bliżej ogarnął bym Ci ten problem, ale z tymi kablami no nie jest za dobrze, kiedyś musisz je poprawić. Zaanów się też nad czujnikiem wałka na lewej głowicy od tyłu się znajduję może on coś nawala. AAH to Ciężki silnik do podpięcią sterownik Hitachi. Kup sobie kabel od Viakena ten profesjonalny mi na nim ten silnik podpina. A naprzykład autocom już sobie nie radzi... Ok, gorzej jak kupie kabel i program a połączenia nadal nie bedzie... Jeśli nie bedzie poprawy po wymianie czujnika wału to wymienie też ten czujnik wałka. Co mi pozostało... będę próbował po kolei. Kable wymienie jak uporam się tymi wiekszymi problemami. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będę po wymianie tego czujnika wału to dam znać jak wygląda sytuacja.
mortek1986 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 kolego kup jakies dovr kable, tamte wygladaja srednio i tak samo pewnie pracuja 1
przem8 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zacząłbym od kabli, a potem jakieś czujniki. Lepiej zacząć od czegoś co widać od razu, że jest uszkodzone i nie zdziwiłbym się jakby tu leżała główna przyczyna 1
krakowiak241 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2018 W dniu 21.01.2018 o 12:14, przem8 napisał: Zacząłbym od kabli, a potem jakieś czujniki. Lepiej zacząć od czegoś co widać od razu, że jest uszkodzone i nie zdziwiłbym się jakby tu leżała główna przyczyna za tamte kable dałem 200zł. Jakieś propozycje?
mortek1986 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Opublikowano 22 Stycznia 2018 widac ze nie sa oryginalne, od 2.4 albo 2.8 30v, kup beru koszt 270zł
krakowiak241 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2018 10 godzin temu, mortek1986 napisał: widac ze nie sa oryginalne, od 2.4 albo 2.8 30v, kup beru koszt 270zł http://allegro.pl/przewody-kable-zaplonowe-beru-vw-audi-v6-2-6-2-8-i7106704243.html
areckzur Opublikowano 23 Stycznia 2018 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Przepraszam że się wtrącę ale mam pytanie odnośnie swojej Audi A4 B5 2.8 ACK 193KM + LPG STAG300. Czy jest ktoś na pomorzu/warmia mazury kto ogarnia ten silnik (jest specem), chciałbym sprawdzić logi oraz poszczególne parametry. Z autem wszystko jest jak należy tylko falują mi obroty delikatnie powiedzmy od między 0-30 / 0-50 obrotów. Nie szarpie, nie przerywa. Przepływka nowa oraz podcisnienie wymienione i odma + ezektor. Jedyne co mi pozostaje to wymiana świec, podmiana całej przepustnicy , cewka i kable raczej watpie. Czy jest ktoś godny polecenia ? Pozdrawiam.
krakowiak241 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2018 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/po-co-w-aucie-sonda-lambda/2fgtv objawy by się zgadzały. Sam nie wiem co robić... Kable 270zł, jak nie pomoże to czujnik położenia wału minimum 150zł, a ja to nie pomoże to sonda ponad 240zł. To jest ponad 650zł.... Dobra na razie koniec tematu bo wątpię żebym mógł sobie pozwolić na to wszystko zwłaszcza że niedawno wydałem ponad 500zł na kable i cewkę nie wspominając o wymianie czujnika wody, czujnika temp. gazu i przeglądzie gazu. Aha a pod koniec marca przegląd... Nie chce ktoś kupić audi do roboty?
mortek1986 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Opublikowano 23 Stycznia 2018 czujnik bym wykluczył, a co do sad to podepnij pod kompa bedzie wiadomo jak pracuja
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się