Wybreccio Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 W tym wątku http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_brak_mocy-t64106.0.html opisałem mój problem i umieściłem linki do logów. Proszę o analizę.
przemik Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 Poprosze jeszcze 004 stat i 004 dyn oraz 018 stat i 023 stat. Z tego co zamiesciles: Termostat - nie OK - kwalifikuje sie do wymiany. Podpowiem ze temperature plynu sprawdzamy w kanale 49 klimatronika . Przetestuj.przy najblizeszej okazji. Turbina - zdrowa LMM - bajka EGR - pracuje OK Dawki korekcyjne - w normie. Pozdro
Wybreccio Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Opublikowano 5 Lutego 2009 Wielkie dzięki. 004 statycznie i dynamicznie nie zrobiłem z rozpędu, bo zasugerowałem się tym, że nie wykonuje się tego dla AJM w BS. Kupiłem już nowy termostat w ASO i go wymienię. Po wymianie zrobię jeszcze raz logi i wrzucę już pełen komplet. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy błąd 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent oznacza walnięty czujnik G2 (i trzeba go wymieniać) czy może oznacza tyle, że komputer zanotował dziwne wskazania temperatury z tego czujnika, które mogły być spowodowane wadliwym działaniem termostatu, co nie musi wskazywać na zepsucie się tego czujnika. Wprawdzie wyszukałem, że G2 można prosto wymienić bez dużych ubytków cieczy chłodzącej, ale mógłbym to zrobić już przy okazji wymiany termostatu, tylko nie widzę sensu wymiany czujnika, jeżeli może być on jeszcze sprawny.
przemik Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 Skasuj ten bład i zobacz czy wraca... zacznij od wymiany termostatu
Wybreccio Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Opublikowano 6 Marca 2009 Dziękuję za dotychczasową analizę. Wymieniłem termostat i czujnik G2/G62 (oba ori kupione w ASO). Niestety, ale problemów się nie pozbyłem. Teraz mam tak, że na zegarach i klimatroniku (kanał 49) pokazuje mi temperaturę znacznie powyżej 90*C (dochodzi nawet do 110-121*C), ale vag przy odczycie z silnika w tym samym czasie pokazuje mi temperatury w granicach 91-93*C. Zrobiłem test - przejażdżkę z podpiętym vagiem - na zegarach i kllimatroniku temperatura wahała się od 96-115*C, a jednocześnie na vagu widziałem odczyt w granicach 91-93*C. Przy odczycie błędów z ECU nie występują już poprzednie: 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Dzisiaj zrobiłem logi w grupach do sprawdzania termostatu i czujnika G2/G62 na rozgrzanym silniku, jutro rano zrobię jeszcze na zimnym i zamieszczę logi. Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takich dziwnych wskazań?
przemik Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 Czyzby nowy czujnik swirowal... z tego co opisujesz to zachowanie wskazuje na walniety czujnik. Temperatura jest dobra bo odczyt z VAG a jest OK. No i ten błąd...
jachim858427 Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 Jak kolego wiadomo czujnik jest 2w1 czyli jedna wartość podawana jest na licznik a druga do sterownika ECU. Odczytaj vagiem temperaturę z licznika (17 INSTRUMENTS grupa 003 poz.1) i z silnika (01 ENGINE grupa 007poz.2). Jak będą takie same czujnik jest dobry jak nie to czujnik do wymiany.
Wybreccio Opublikowano 7 Marca 2009 Autor Opublikowano 7 Marca 2009 Dokończyłem dziś logi: Silnik zimny - 01 Engine - grupa 007 http://img183.imageshack.us/img183/9386/log01007xxxxxx.jpg Silnik zimny - 17 Instruments - grupa 003 http://img528.imageshack.us/img528/417/log23003xxxxxx.jpg Silnik rozgrzany - 01 Engine - grupa 007 http://img299.imageshack.us/img299/9386/log01007xxxxxx.jpg Silnik rozgrzany - 17 Instruments - grupa 003 http://img11.imageshack.us/img11/417/log23003xxxxxx.jpg Przemik - błąd "01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)" został poprzednio skasowany i teraz już nie występuje. Macie jakieś pomysły? Walnięty nowy czujnik? Pobrudzone podczas wymiany czujnika styki? Coś z jakimś kabelkiem? Dodam jeszcze, że dzisiaj przez kilka godzin na blacie i vagu pokazywał mi prawidłowe wartości zgodne z odczytem vaga. Niestety, pod koniec dnia powróciły wartości z zakresu 115-120*C
spanky Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 wyglada na wysrany czujnik ... [moze gdzies przetarty kabelek albo wyjmij zegary i docisnij wtyczki]
Wybreccio Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Opublikowano 15 Marca 2009 Czy przyczyną podawania bzdurnych wartości na zegary mogą być zabrudzone styki czujnika i kabelka (np. zabrudzone podczas wymiany czujnika)?[br]Dopisany: 09 Marzec 2009, 11:07_________________________________________________Zrobiłem jak radziliście. Wyjąłem zegary, wypiąłem i docisnąłem wtyczki. To samo z wtyczką przy czujniku. Kabelek wygląda na cały, nie zauważyłem przetarcia. Niestety, nadal to samo. W piątek i dzisiaj jechałem w dłuższą trasę z podpiętym vagiem i kontrolowałem wartość temperatury, która jest przekazywana do ECU (01-Engine, grupa 007) - przez cały czas po rozgrzaniu silnika w granicach 90-93*C. Jednocześnie czasami na zegarach i na kanale 49 klimatronika pojawiały się wartości nawet 121*C, choć muszę przyznać, że przez większą część trasy wskazania zegarów i klimatronika powracały do normy i nie odbiegały od tego, co odczytywałem jednocześnie na vagu (01-Engine, grupa 007). Macie jeszcze jakieś sugestie? Kilka dni temu dzwoniłem do kolesia od elektroniki samochodowej, który po telefonicznym opisie sytuacji stwierdził, że to na pewno zegary są do wymiany. Dlatego mam pytanie - czy wartość pokazywana na kanale 49 klimatronika jest odczytywana z zegarów, czy idzie bezpośrednio do klimatronika z pominięciem zegarów?
spanky Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 watpie zeby to byla wina zegarów ... albo czujni kupiony jest uszkodzony ale kabelki ...
Wybreccio Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Opublikowano 16 Marca 2009 Dlatego żeby wykluczyć zegary chciałbym się dowiedzieć, czy wartość pokazywana na kanale 49 klimatronika jest odczytywana z zegarów, czy idzie bezpośrednio do klimatronika z pominięciem zegarów (to samo dotyczy vaga - 17 Instruments, grupa 003 - czy ta wartość idzie bezpośrednio z czujnika z toru podającego również na zegary, ale z pominięciem zegarów, czy jest odczytywana z zegarów)?
przemik Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 Wartosc na panelu klimatronika w kanale 49 to ta sama wartosc ktora pokazuje zegar na szafie - tylko ze dokladnie co do stopnia... pobierana jest z tej samej sekcji czujnika.
Wybreccio Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Może komuś ta informacja się przyda - dzwoniłem też do ASO i powiedzieli mi, że zarówno vag (17-Instruments grupa 003), jak i klimatronik (kanał 49) wartość temperatury odczytują z czujnika z tego samego toru, co zegary, ale z pominięciem zegarów, więc w takim przypadku jak mój wadę zegarów można wykluczyć.[br]Dopisany: 17 Marzec 2009, 09:40_________________________________________________Wczoraj po raz drugi wymieniłem czujnik G2/G62 - w ASO do mojego AJMa sprzedali mi zielony, 4-pinowy o numerze 059 919 501 A. Niestety, ciągle to samo Ten, który wyjmowałem za pierwszym razem by koloru niebieskiego (oznaczenia niestety nie pamiętam, bo skoro uważałem go za uszkodzony, to został w warsztacie). Czy na pewno sprzedali mi właściwy czujnik?[br]Dopisany: 22 Marzec 2009, 14:19_________________________________________________Problem rozwiązany, więc zamieszczam krótki opis. Może komuś się przyda w przyszłości. 1. Czujnik sprzedawany w ASO był właściwy. 2. Oba czujniki z ASO były dobre i nie uszkodzone. 3. W weekend, gdy zrobiło się cieplej, wypiąłem wtyczkę z czujnika, potraktowałem ją WD-40, potem preparatem do czyszczenia styków i złączy Kontakt S i na koniec, żeby zmyć syfy rozpuszczone przez Kontakt S, jeszcze raz WD-40. Wtyczkę zostawiłem na kilka godzin do wyschnięcia. Po wpięciu jej w gniazdo czujnika cieszę się już z prawidłowych wartości wyświetlanych na desce rozdzielczej i klimatroniku Problem okazał się bardzo błahy, ale kilku zawodników chciało mi już wymieniać zegary i wiatrak przy chłodnicy. Podejrzewam, że podczas pierwszej wymiany czujnika zlatujący płyn chłodniczy zalał wtyczkę i po podłączeniu powodował jakieś zwarcia.
spanky Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 dobrze ze zegarow nie wymieniales ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się