Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AJM] Proszę o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poprosze jeszcze 004 stat i 004 dyn :) oraz 018 stat i 023 stat.

Z tego co zamiesciles:

Termostat - nie OK - kwalifikuje sie do wymiany. Podpowiem ze temperature plynu sprawdzamy w kanale 49 klimatronika :wink4:. Przetestuj.przy najblizeszej okazji. :)

Turbina - zdrowa

LMM - bajka

EGR - pracuje OK

Dawki korekcyjne - w normie.

Pozdro

Opublikowano

Wielkie dzięki. 004 statycznie i dynamicznie nie zrobiłem z rozpędu, bo zasugerowałem się tym, że nie wykonuje się tego dla AJM w BS. Kupiłem już nowy termostat w ASO i go wymienię. Po wymianie zrobię jeszcze raz logi i wrzucę już pełen komplet.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy błąd

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

oznacza walnięty czujnik G2 (i trzeba go wymieniać) czy może oznacza tyle, że komputer zanotował dziwne wskazania temperatury z tego czujnika, które mogły być spowodowane wadliwym działaniem termostatu, co nie musi wskazywać na zepsucie się tego czujnika. Wprawdzie wyszukałem, że G2 można prosto wymienić bez dużych ubytków cieczy chłodzącej, ale mógłbym to zrobić już przy okazji wymiany termostatu, tylko nie widzę sensu wymiany czujnika, jeżeli może być on jeszcze sprawny.

Opublikowano

Skasuj ten bład i zobacz czy wraca... zacznij od wymiany termostatu :)

Opublikowano

Dziękuję za dotychczasową analizę. Wymieniłem termostat i czujnik G2/G62 (oba ori kupione w ASO). Niestety, ale problemów się nie pozbyłem. Teraz mam tak, że na zegarach i klimatroniku (kanał 49) pokazuje mi temperaturę znacznie powyżej 90*C (dochodzi nawet do 110-121*C), ale vag przy odczycie z silnika w tym samym czasie pokazuje mi temperatury w granicach 91-93*C.

Zrobiłem test - przejażdżkę z podpiętym vagiem - na zegarach i kllimatroniku temperatura wahała się od 96-115*C, a jednocześnie na vagu widziałem odczyt w granicach 91-93*C. Przy odczycie błędów z ECU nie występują już poprzednie:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Dzisiaj zrobiłem logi w grupach do sprawdzania termostatu i czujnika G2/G62 na rozgrzanym silniku, jutro rano zrobię jeszcze na zimnym i zamieszczę logi.

Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takich dziwnych wskazań?

Opublikowano

Czyzby nowy czujnik swirowal... z tego co opisujesz to zachowanie wskazuje na walniety czujnik. Temperatura jest dobra bo odczyt z VAG a jest OK. No i ten błąd... :confused4:

Opublikowano

Jak kolego wiadomo czujnik jest 2w1 czyli jedna wartość podawana jest na licznik a druga do sterownika ECU. Odczytaj vagiem temperaturę z licznika (17 INSTRUMENTS grupa 003 poz.1) i z silnika (01 ENGINE grupa 007poz.2). Jak będą takie same czujnik jest dobry jak nie to czujnik do wymiany.

Opublikowano

Dokończyłem dziś logi:

Silnik zimny - 01 Engine - grupa 007

http://img183.imageshack.us/img183/9386/log01007xxxxxx.jpg

Silnik zimny - 17 Instruments - grupa 003

http://img528.imageshack.us/img528/417/log23003xxxxxx.jpg

Silnik rozgrzany - 01 Engine - grupa 007

http://img299.imageshack.us/img299/9386/log01007xxxxxx.jpg

Silnik rozgrzany - 17 Instruments - grupa 003

http://img11.imageshack.us/img11/417/log23003xxxxxx.jpg

Przemik - błąd "01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)" został poprzednio skasowany i teraz już nie występuje.

Macie jakieś pomysły? Walnięty nowy czujnik? Pobrudzone podczas wymiany czujnika styki? Coś z jakimś kabelkiem?

Dodam jeszcze, że dzisiaj przez kilka godzin na blacie i vagu pokazywał mi prawidłowe wartości zgodne z odczytem vaga. Niestety, pod koniec dnia powróciły wartości z zakresu 115-120*C :(

Opublikowano

wyglada na wysrany czujnik ... [moze gdzies przetarty kabelek albo wyjmij zegary i docisnij wtyczki]

Opublikowano

Czy przyczyną podawania bzdurnych wartości na zegary mogą być zabrudzone styki czujnika i kabelka (np. zabrudzone podczas wymiany czujnika)?[br]Dopisany: 09 Marzec 2009, 11:07_________________________________________________Zrobiłem jak radziliście. Wyjąłem zegary, wypiąłem i docisnąłem wtyczki. To samo z wtyczką przy czujniku. Kabelek wygląda na cały, nie zauważyłem przetarcia. Niestety, nadal to samo. W piątek i dzisiaj jechałem w dłuższą trasę z podpiętym vagiem i kontrolowałem wartość temperatury, która jest przekazywana do ECU (01-Engine, grupa 007) - przez cały czas po rozgrzaniu silnika w granicach 90-93*C. Jednocześnie czasami na zegarach i na kanale 49 klimatronika pojawiały się wartości nawet 121*C, choć muszę przyznać, że przez większą część trasy wskazania zegarów i klimatronika powracały do normy i nie odbiegały od tego, co odczytywałem jednocześnie na vagu (01-Engine, grupa 007).

Macie jeszcze jakieś sugestie?

Kilka dni temu dzwoniłem do kolesia od elektroniki samochodowej, który po telefonicznym opisie sytuacji stwierdził, że to na pewno zegary są do wymiany. Dlatego mam pytanie - czy wartość pokazywana na kanale 49 klimatronika jest odczytywana z zegarów, czy idzie bezpośrednio do klimatronika z pominięciem zegarów?

Opublikowano

watpie zeby to byla wina zegarów ... albo czujni kupiony jest uszkodzony ale kabelki ...

Opublikowano

Dlatego żeby wykluczyć zegary chciałbym się dowiedzieć, czy wartość pokazywana na kanale 49 klimatronika jest odczytywana z zegarów, czy idzie bezpośrednio do klimatronika z pominięciem zegarów (to samo dotyczy vaga - 17 Instruments, grupa 003 - czy ta wartość idzie bezpośrednio z czujnika z toru podającego również na zegary, ale z pominięciem zegarów, czy jest odczytywana z zegarów)?

Opublikowano

Wartosc na panelu klimatronika w kanale 49 to ta sama wartosc ktora pokazuje zegar na szafie - tylko ze dokladnie co do stopnia... pobierana jest z tej samej sekcji czujnika.

Opublikowano

Może komuś ta informacja się przyda - dzwoniłem też do ASO i powiedzieli mi, że zarówno vag (17-Instruments grupa 003), jak i klimatronik (kanał 49) wartość temperatury odczytują z czujnika z tego samego toru, co zegary, ale z pominięciem zegarów, więc w takim przypadku jak mój wadę zegarów można wykluczyć.[br]Dopisany: 17 Marzec 2009, 09:40_________________________________________________Wczoraj po raz drugi wymieniłem czujnik G2/G62 - w ASO do mojego AJMa sprzedali mi zielony, 4-pinowy o numerze 059 919 501 A. Niestety, ciągle to samo :( Ten, który wyjmowałem za pierwszym razem by koloru niebieskiego (oznaczenia niestety nie pamiętam, bo skoro uważałem go za uszkodzony, to został w warsztacie). Czy na pewno sprzedali mi właściwy czujnik?[br]Dopisany: 22 Marzec 2009, 14:19_________________________________________________Problem rozwiązany, więc zamieszczam krótki opis. Może komuś się przyda w przyszłości.

1. Czujnik sprzedawany w ASO był właściwy.

2. Oba czujniki z ASO były dobre i nie uszkodzone.

3. W weekend, gdy zrobiło się cieplej, wypiąłem wtyczkę z czujnika, potraktowałem ją WD-40, potem preparatem do czyszczenia styków i złączy Kontakt S i na koniec, żeby zmyć syfy rozpuszczone przez Kontakt S, jeszcze raz WD-40. Wtyczkę zostawiłem na kilka godzin do wyschnięcia. Po wpięciu jej w gniazdo czujnika cieszę się już z prawidłowych wartości wyświetlanych na desce rozdzielczej i klimatroniku :)

Problem okazał się bardzo błahy, ale kilku zawodników chciało mi już wymieniać zegary i wiatrak przy chłodnicy. Podejrzewam, że podczas pierwszej wymiany czujnika zlatujący płyn chłodniczy zalał wtyczkę i po podłączeniu powodował jakieś zwarcia.

Opublikowano

dobrze ze zegarow nie wymieniales ... :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...