JawoR36 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Chciałbym się pochwalić niedawnym nabytkiem, a mianowicie VW Crafter. Po długich poszukiwaniach używki, niezajeżdżonej, a także takiej, która miałaby coś więcej na wyposażeniu niż climę i fotel na poduszce zdecydowałem się na konfigurację i zakup nowego. Czekałem długo, bo aż 4 miesiące, ale VW tłumaczył bardzo dużym popytem od samego początku produkcji. Silnik : 2.0BiTDI 177KM z napędem na przód, miało być 4x4, ale musiałbym czekać jeszcze 6 miesięcy, a jakoś tak brakło cierpliwości Skrzynia : Automatyczna 8biegów Nadwozie z wysokim dachem (wyższe jest tylko z plastikową dobudówką - ble), a także w wersji L5, najdłuższa, tzn Long. Kolor czerwony, a raczej wiśniowy. Biały nie wchodził w grę, rozważałem czarną perłę i ów czerwony, padło na czerwony ze względu na to, że na czarnym byłoby widać każdą ryskę. Zabudowę wykonano pod moje indywidualne zamówienie w CFM Zabudowy - moim zdaniem najwyższa półka w PL. Gwarancja wykupiona na 5 lat. A teraz to co misie lubią najbardziej, czyli wyposażenie - FULL LED z przodu| - czujniki parkowania przód i tył - kamera cofania - elektrycznie składane lusterka - Radio Composition media, 2DIN, karty pamięci itp, ze zmieniarką w schowku, 8 cali - Bluetooth - klimatyzacja - kierownica trzyramienna, skórzana, wielofunkcyjna z podgrzewaniem - podgrzewana przednia szyba elektrycznie - fotel kierowcy comfort Plus - aktywny tempomat - system wykrywania poprzedzającego pojazdu i awaryjnego hamowania - ławka dwuosobowa z podłokietnikiem w oparciu - podgrzewane fotele przód - drzwi tylne 270' - wzmocnione zawieszenie - stopień tylny - schowki nad głową - poduszki dla kierowcy i pasażera z możliwością dezaktywacji - kurtyny dla kierowcy i pasażera - pakiet lights and vision, czyli HomeLeaving/Coming, czujnik deszczu, zmierzchu itp - pełne koło alu zapas - hak zdejmowalny - podgrzewane spryski przód - alarm - 4 ledy na pace - 4 gniazdka 12V w kabinie + standardowe wyposażenie typu servotronic. Nie ukrywam, samochód nie będzie tyrał dzień w dzień, pewno nigdy nie zbliżę się do granicy ładowności, a kilometrów zrobię max 10-15tyś rocznie, ale sprawia mi przyjemność jazda tym samochodem i nie ukrywam, że nie potrafię opisać przepaści między pracą z tym samochodem, a moim poprzednim VW T4. Nowy Crafter nie ma zupełnie nic wspólnego, na szczęście już, ze Sprinterem. Z racji tego, że VW nie mogło wprowadzać istotnych zmian w poprzednim Crafterze, zrezygnowali ze współpracy z Mercedesem, który ich mocno ograniczał. Zrobili swoje autko od nowa, od podstaw. Wnętrze jest naprawdę bardzo przyjemne, rodem z osobówki typu Caddy, systemy multimedialne, rodzaje napędów, wyposażenie itp. Wszystko na plus. Plany / mody ? - jeden, szukam alusów na lato Fotki A tutaj przykładowe wnętrza ściągniete z neta, bo coś się nie mogłem dorobić swoich
granatowy Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Lista wyposażenia robi wrażenie - szczególnie jak na samochód dostawczy. Faktycznie brakuje tu chyba aluminiowych felg - jakiego rozmiaru będziesz szukał ? Wspomniana zabudowa wnętrza jest już kompletna czy będzie bardziej rozbudowana ? Jakieś półki itp. ? Czy tylko będzie mógł dzięki temu dobrze zabezpieczyć ładunek ? ( palety ? )
coal Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Jest petarda auto wyposażenie niespotykane jak na dostawczaka, kolor dobrze że nie czarny, moim zdaniem nie wyglądałby tak dobrze jak ten plus dodatkowo mocniej się nagrzewa ciemny. Co do paki to na 99% kompletna, półki itd to tylko dla kogoś kto narzędzia przewozi i to by się robiło od razu, więc myślę że to typowy blaszak będzie, ale paka fajna aż żal byłoby na nią coś ładować. Gratulacje, jak pojeździsz trochę daj znać jak się przedstawia spalanie.
JawoR36 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2018 Felgi będą 16tki, z Amaroka. Crafter ma 5x120 i duże ET, wiec wyboru nie ma zbyt dużego. Paka już tak zostanie. Spalanie od 7-12. Gdzie 7 to trasa do 90km/h, przy dynamicznej trasie do 110-120 pali 9-9.5. 12 to spalanie typowo miejskie. Ciekawostka - Jakosc swiatel o wiele lepsza niz w B8.5 w bixie.
granatowy Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, JawoR36 napisał: Felgi będą 16tki Żartujesz ? Edytowane 31 Stycznia 2018 przez granatowy
Kooga Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Fajne autko Nawet crafter ma scieta kierownice
JawoR36 Opublikowano 1 Lutego 2018 Autor Opublikowano 1 Lutego 2018 5 godzin temu, granatowy napisał: Żartujesz ? Nie Szczerze mówiąc max rozmiarem dla Craftera jest 17 cali. Nie chce zakładać dużych kół, ktore beda na niskim profilu, nie spelnialy nacisku na koło, zakładac kola nieprzeznaczonego do tego samochodu (byc moze problemy z gwarancja i AC) i koszt opon typu ciezarowego na np 18 jest wyzszy, o spalaniu juz nie wspomnę.
granatowy Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Nie mówię żebyś zakładał 20" czy 19", ale myślałem, że dasz 18". Skoro nie chcesz większych to 17" chyba będzie najlepszym kompromisem. ( 17" stalówki montowali w T5 ) - na 16" alu ten Crafter będzie śmiesznie wyglądał.
griga-st Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 Co to następne? MAN? W sumie też VW:) Crafterowy przód jest taki jaki powinien być w T6. Bardzo mi się podoba. Opony muszą mieć symbol C, więc tu dużego pola manewru nie ma. Jaki ma max masę na oś? Co to za skrzynia? Silnik EA288, więc trochę lepsza opinia od poprzedniego biturbo który był połączeniem dżumy z cholerą. Gratki i szerokości
JawoR36 Opublikowano 2 Lutego 2018 Autor Opublikowano 2 Lutego 2018 Skończy się pewno na 17tkach, bo C'eki widziałem w 17 idzie jeszcze dostać, w 18 calach szanse nikłe na coś markowego. Nie wiem jaki jest max na oś. Oznaczenia skrzyni nie znam, nie zagłębiałem się w temat, a skurczybyki teraz nawet nie dają ksiązki serwisowej w formie papierowej, więc nawet wlepki nie mam w dokumentach.
coal Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 i jak wrażenia po dłuższym użytkowaniu? jakieś denerwujące rzeczy w eksploatacji?
JawoR36 Opublikowano 9 Października 2019 Autor Opublikowano 9 Października 2019 W dniu 24.08.2019 o 01:25, coal napisał: i jak wrażenia po dłuższym użytkowaniu? jakieś denerwujące rzeczy w eksploatacji? Szczerze? Bajka. Niskie spalanie, nie bierze oleju, nic się nie psuje, nic nie poprawiają. Nie narzekam na nic. Jak miałbym się do czegoś na siłę doczepić, ale to naprawdę na siłę, to: - czasami radio łapie jakiś błąd i można je tylko ściszyć, podgłośnić nie można, pomaga zgaszenie/odpalenie radia, zdarzyło mi się tak może z 5 razy przez prawie dwa lata - ASO VW ździera za wymiany oleju ok 1,8tyś złotych, jak wpadnę ze swoim olejem zamknąłem się w kilku stówkach (wchodzi 9 litrów Motula), a że robię wymiany co ok 10tyś km to zrezygnowałem z oryginalnego oleju od VW - prawy daszek na mocnych dziurach zaskrzypi czasami - brak podświetlanych daszków, nawet w opcji, mi tam tego brakuje czasami Tak w sumie, to są pierdółki. Spalanie w trasie, przy przepisowej jeździe, poniżej 7l niejednokrotnie wyciągnąłem, ale to nie jest jazda na moje nerwy. Z lawetą podwójną, z załadowaną Audi A4 i Polo spalił mi ok 12litrów przy ok 100-110km/h, z małą lawetą mniej, bo ok 10l, ale ciężko brać te wyniki wiarygodnie, bo ja ani wolno, ani przepisowo nie jeżdżę. Ciekawostka, mała laweta przy 140km/h prowadzi się za tym longiem jak po sznurku, można zapomnieć, że tam jest A poza tym to wolę w trasę jechać tym niż osobówką. Dynamiczny, wysoka i wygodna pozycja kierowcy, wygodne dodatki typu grzana kierownica czy aktywny tempomat, świetna skrzynia, po trasie 800km bez przerwy wysiada i wsiada z powrotem z przyjemnością. Ogólnie polecam mocno. Nie jeździłem najnowszym Sprinterem, ale poza nim, żaden bus nie ma według mnie do niego podlotu, a porównywanie go do Mastera czy Ducato to profanacja.
granatowy Opublikowano 9 Października 2019 Opublikowano 9 Października 2019 Na pace wozisz ciężkie ładunki czy używasz go tylko do ciągnięcia lawet ? Na jakie felgi się zdecydowałeś ? ?
JawoR36 Opublikowano 10 Października 2019 Autor Opublikowano 10 Października 2019 14 godzin temu, granatowy napisał: Na pace wozisz ciężkie ładunki czy używasz go tylko do ciągnięcia lawet ? Na jakie felgi się zdecydowałeś ? ? Głównie paczki do kuriera, kartony do pakowania paczek, jakaś ćwiartka czy inne części gabarytowe, czasami jakieś większe pierdoły z Castoramy, ogólnie prócz jednym wypadem na złom z aluminium (niespełna tona) to busik ma wakacje pełną gębą A lawetę od czasu do czasu pociągnie na Dojczlandy. Wiem, wiem, kupił busa i jeździ nim "po bułki", no ale taki był zamiar, mieć busa, pewnego, pod ręką, wygodnego i nie wypożyczać trupów, zastanawiając się czy dojadę. W dwa lata zrobiłem nim 30tyś km, ciekawe jak ja się później będę tłumaczyć przy sprzedaży, 5letni bus z przebiegiem ok 80tyś km? A co do felg, niestety, ale wyskoczyły mi inne priorytety, jakoś też brakło czasu, a w między czasie pojawił się pomysł dokupienia do VW nowej lawety, niskopodwoziowej, także żeby więcej stała niż jeździła co prawda, ale co nowe to nowe :)
Dev Opublikowano 10 Października 2019 Opublikowano 10 Października 2019 (edytowane) Godzinę temu, JawoR36 napisał: Głównie paczki do kuriera, kartony do pakowania paczek, jakaś ćwiartka czy inne części gabarytowe, czasami jakieś większe pierdoły z Castoramy, ogólnie prócz jednym wypadem na złom z aluminium (niespełna tona) to busik ma wakacje pełną gębą A lawetę od czasu do czasu pociągnie na Dojczlandy. Wiem, wiem, kupił busa i jeździ nim "po bułki", no ale taki był zamiar, mieć busa, pewnego, pod ręką, wygodnego i nie wypożyczać trupów, zastanawiając się czy dojadę. W dwa lata zrobiłem nim 30tyś km, ciekawe jak ja się później będę tłumaczyć przy sprzedaży, 5letni bus z przebiegiem ok 80tyś km? A co do felg, niestety, ale wyskoczyły mi inne priorytety, jakoś też brakło czasu, a w między czasie pojawił się pomysł dokupienia do VW nowej lawety, niskopodwoziowej, także żeby więcej stała niż jeździła co prawda, ale co nowe to nowe ja mam citroen Jumper-a z 2012 roku z przebiegiem 51000km, brałem go nówke z ASO mam na niego trzech klientów którzy biora auto od reki ale na razie jest mi potrzebny Edytowane 10 Października 2019 przez Dev
jedrekx Opublikowano 10 Października 2019 Opublikowano 10 Października 2019 moja T4 z 2002 roku ma 240 tys km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się