Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VW Crafter 2018 na spasie :D


JawoR36

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się pochwalić niedawnym nabytkiem, a mianowicie VW Crafter. Po długich poszukiwaniach używki, niezajeżdżonej, a także takiej, która miałaby coś więcej na wyposażeniu niż climę i fotel na poduszce zdecydowałem się na konfigurację i zakup nowego. Czekałem długo, bo aż 4 miesiące, ale VW tłumaczył bardzo dużym popytem od samego początku produkcji. 

Silnik : 2.0BiTDI 177KM z napędem na przód, miało być 4x4, ale musiałbym czekać jeszcze 6 miesięcy, a jakoś tak brakło cierpliwości

Skrzynia : Automatyczna 8biegów

Nadwozie z wysokim dachem (wyższe jest tylko z plastikową dobudówką - ble), a także w wersji L5, najdłuższa, tzn Long.

Kolor czerwony, a raczej wiśniowy. Biały nie wchodził w grę, rozważałem czarną perłę i ów czerwony, padło na czerwony ze względu na to, że na czarnym byłoby widać każdą ryskę.

Zabudowę wykonano pod moje indywidualne zamówienie w CFM Zabudowy - moim zdaniem najwyższa półka w PL.

 

Gwarancja wykupiona na 5 lat.

 

A teraz to co misie lubią najbardziej, czyli wyposażenie :)

- FULL LED z przodu|
- czujniki parkowania przód i tył
- kamera cofania
- elektrycznie składane lusterka
- Radio Composition media, 2DIN, karty pamięci itp, ze zmieniarką w schowku, 8 cali
- Bluetooth
- klimatyzacja
- kierownica trzyramienna, skórzana, wielofunkcyjna z podgrzewaniem
- podgrzewana przednia szyba elektrycznie
- fotel kierowcy comfort Plus
- aktywny tempomat
- system wykrywania poprzedzającego pojazdu i awaryjnego hamowania
- ławka dwuosobowa z podłokietnikiem w oparciu
- podgrzewane fotele przód
- drzwi tylne 270'
- wzmocnione zawieszenie
- stopień tylny
- schowki nad głową
- poduszki dla kierowcy i pasażera z możliwością dezaktywacji
- kurtyny dla kierowcy i pasażera
- pakiet lights and vision, czyli HomeLeaving/Coming, czujnik deszczu, zmierzchu itp
- pełne koło alu zapas
- hak zdejmowalny
- podgrzewane spryski przód
- alarm
- 4 ledy na pace
- 4 gniazdka 12V w kabinie

+ standardowe wyposażenie typu servotronic.

 

Nie ukrywam, samochód nie będzie tyrał dzień w dzień, pewno nigdy nie zbliżę się do granicy ładowności, a kilometrów zrobię max 10-15tyś rocznie, ale sprawia mi przyjemność jazda tym samochodem i nie ukrywam, że nie potrafię opisać przepaści między pracą z tym samochodem, a moim poprzednim VW T4.

Nowy Crafter nie ma zupełnie nic wspólnego, na szczęście już, ze Sprinterem. Z racji tego, że VW nie mogło wprowadzać istotnych zmian w poprzednim Crafterze, zrezygnowali ze współpracy z Mercedesem, który ich mocno ograniczał. Zrobili swoje autko od nowa, od podstaw. Wnętrze jest naprawdę bardzo przyjemne, rodem z osobówki typu Caddy, systemy multimedialne, rodzaje napędów, wyposażenie itp. Wszystko na plus.

 

 

Plany / mody ?

- jeden, szukam alusów na lato :grin:

 

Fotki
20171213_184643.jpg

25551989_1509569739162943_44885794085019

25507738_1509569742496276_56720427719362

25592127_1509569865829597_46481111688999








A tutaj przykładowe wnętrza ściągniete z neta, bo coś się nie mogłem dorobić swoich

 

craftint_2.jpg

craftauto.jpg

maxresdefault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lista wyposażenia robi wrażenie - szczególnie jak na samochód dostawczy. Faktycznie brakuje tu chyba aluminiowych felg - jakiego rozmiaru będziesz szukał ?

Wspomniana zabudowa wnętrza jest już kompletna czy będzie bardziej rozbudowana ? Jakieś półki itp. ? Czy tylko będzie mógł dzięki temu dobrze zabezpieczyć ładunek ? ( palety ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest petarda auto :)
wyposażenie niespotykane jak na dostawczaka, kolor dobrze że nie czarny, moim zdaniem nie wyglądałby tak dobrze jak ten plus dodatkowo mocniej się nagrzewa ciemny.
Co do paki to na 99% kompletna, półki itd to tylko dla kogoś kto narzędzia przewozi i to by się robiło od razu, więc myślę że to typowy blaszak będzie, ale paka fajna aż żal byłoby na nią coś ładować.
Gratulacje, jak pojeździsz trochę daj znać jak się przedstawia spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi będą 16tki, z Amaroka. Crafter ma 5x120 i duże ET, wiec wyboru nie ma zbyt dużego.

Paka już tak zostanie.

Spalanie od 7-12. Gdzie 7 to trasa do 90km/h, przy dynamicznej trasie do 110-120 pali 9-9.5. 12 to spalanie typowo miejskie.

 

Ciekawostka - Jakosc swiatel o wiele lepsza niz w B8.5 w bixie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JawoR36 napisał:

Felgi będą 16tki

Żartujesz ?

Edytowane przez granatowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, granatowy napisał:

Żartujesz ?

Nie :D

Szczerze mówiąc max rozmiarem dla Craftera jest 17 cali. Nie chce zakładać dużych kół, ktore beda na niskim profilu, nie spelnialy nacisku na koło, zakładac kola nieprzeznaczonego do tego samochodu (byc moze problemy z gwarancja i AC) i koszt opon typu ciezarowego na np 18 jest wyzszy, o spalaniu juz nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię żebyś zakładał 20" czy 19", ale myślałem, że dasz 18".

Skoro nie chcesz większych to 17" chyba będzie najlepszym kompromisem. ( 17" stalówki montowali w T5 ) - na 16" alu ten Crafter będzie śmiesznie wyglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to następne?  MAN? :) W sumie też VW:)

 

Crafterowy przód jest taki jaki powinien być w T6. Bardzo mi się podoba. 

Opony muszą mieć symbol C, więc tu dużego pola manewru nie ma. Jaki ma max masę na oś?

Co to za skrzynia? Silnik EA288, więc trochę lepsza opinia od poprzedniego biturbo który był połączeniem dżumy z cholerą.

Gratki i szerokości ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończy się pewno na 17tkach, bo C'eki widziałem w 17 idzie jeszcze dostać, w 18 calach szanse nikłe na coś markowego.

 

Nie wiem jaki jest max na oś. 

Oznaczenia skrzyni nie znam, nie zagłębiałem się w temat, a skurczybyki teraz nawet nie dają ksiązki serwisowej w formie papierowej, więc nawet wlepki nie mam w dokumentach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak wrażenia po dłuższym użytkowaniu? jakieś denerwujące rzeczy w eksploatacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2019 o 01:25, coal napisał:

i jak wrażenia po dłuższym użytkowaniu? jakieś denerwujące rzeczy w eksploatacji?

Szczerze? Bajka. Niskie spalanie, nie bierze oleju, nic się nie psuje, nic nie poprawiają. Nie narzekam na nic. Jak miałbym się do czegoś na siłę doczepić, ale to naprawdę na siłę, to:
- czasami radio łapie jakiś błąd i można je tylko ściszyć, podgłośnić nie można, pomaga zgaszenie/odpalenie radia, zdarzyło mi się tak może z 5 razy przez prawie dwa lata
- ASO VW ździera za wymiany oleju ok 1,8tyś złotych, jak wpadnę ze swoim olejem zamknąłem się w kilku stówkach (wchodzi 9 litrów Motula), a że robię wymiany co ok 10tyś km to zrezygnowałem z oryginalnego oleju od VW
- prawy daszek na mocnych dziurach zaskrzypi czasami
- brak podświetlanych daszków, nawet w opcji, mi tam tego brakuje czasami

Tak w sumie, to są pierdółki.

Spalanie w trasie, przy przepisowej jeździe, poniżej 7l niejednokrotnie wyciągnąłem, ale to nie jest jazda na moje nerwy. Z lawetą podwójną, z załadowaną Audi A4 i Polo spalił mi ok 12litrów przy ok 100-110km/h, z małą lawetą mniej, bo ok 10l, ale ciężko brać te wyniki wiarygodnie, bo ja ani wolno, ani przepisowo nie jeżdżę. Ciekawostka, mała laweta przy 140km/h prowadzi się za tym longiem jak po sznurku, można zapomnieć, że tam jest :decayed:
 

A poza tym to wolę w trasę jechać tym niż osobówką. Dynamiczny, wysoka i wygodna pozycja kierowcy, wygodne dodatki typu grzana kierownica czy aktywny tempomat, świetna skrzynia, po trasie 800km bez przerwy wysiada i wsiada z powrotem z przyjemnością. Ogólnie polecam mocno. Nie jeździłem najnowszym Sprinterem, ale poza nim, żaden bus nie ma według mnie do niego podlotu, a porównywanie go do Mastera czy Ducato to profanacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, granatowy napisał:

Na pace wozisz ciężkie ładunki czy używasz go tylko do ciągnięcia lawet ?

Na jakie felgi się zdecydowałeś ? ?

Głównie paczki do kuriera, kartony do pakowania paczek, jakaś ćwiartka czy inne części gabarytowe, czasami jakieś większe pierdoły z Castoramy, ogólnie prócz jednym wypadem na złom z aluminium (niespełna tona) to busik ma wakacje pełną gębą :grin: A lawetę od czasu do czasu pociągnie na Dojczlandy. Wiem, wiem, kupił busa i jeździ nim "po bułki", no ale taki był zamiar, mieć busa, pewnego, pod ręką, wygodnego i nie wypożyczać trupów, zastanawiając się czy dojadę. W dwa lata zrobiłem nim 30tyś km, ciekawe jak ja się później będę tłumaczyć przy sprzedaży, 5letni bus z przebiegiem ok 80tyś km? :grin: A co do felg, niestety, ale wyskoczyły mi inne priorytety, jakoś też brakło czasu, a w między czasie pojawił się pomysł dokupienia do VW nowej lawety, niskopodwoziowej, także żeby więcej stała niż jeździła co prawda, ale co nowe to nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, JawoR36 napisał:

Głównie paczki do kuriera, kartony do pakowania paczek, jakaś ćwiartka czy inne części gabarytowe, czasami jakieś większe pierdoły z Castoramy, ogólnie prócz jednym wypadem na złom z aluminium (niespełna tona) to busik ma wakacje pełną gębą :grin: A lawetę od czasu do czasu pociągnie na Dojczlandy. Wiem, wiem, kupił busa i jeździ nim "po bułki", no ale taki był zamiar, mieć busa, pewnego, pod ręką, wygodnego i nie wypożyczać trupów, zastanawiając się czy dojadę. W dwa lata zrobiłem nim 30tyś km, ciekawe jak ja się później będę tłumaczyć przy sprzedaży, 5letni bus z przebiegiem ok 80tyś km? :grin: A co do felg, niestety, ale wyskoczyły mi inne priorytety, jakoś też brakło czasu, a w między czasie pojawił się pomysł dokupienia do VW nowej lawety, niskopodwoziowej, także żeby więcej stała niż jeździła co prawda, ale co nowe to nowe :)

ja mam citroen Jumper-a z 2012 roku z przebiegiem 51000km, brałem go nówke z ASO

mam na niego trzech klientów którzy biora auto od reki ale na razie jest mi potrzebny

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...