Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wolno opadające obroty.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś rozwiązał problem z wolno opadającymi obrotami? Co skutkuje szarpnieciami przy zmianie biegów. Problem oczywiście jest na ciepłym silniku. Na zimnym wszystko działa prawidłowo. Naczytałem się różnych tematów ale nie uzyskalem konkretnej odpowiedzi. Czujnik sprzęgła myślę że jest sprawny bo gdy jadę na tempomacie to gdy nacisne sprzęgło tempomat się wyłącza. Myślę nad ezektorem i przewodami zestaw z wezykami oraz zaworkami zwrotnymi (mój ezektor jest lekko mokry od oleju). Odma wymieniona na oryginał aso bo była pęknięta. Nie mam już pomysłów co można zrobić z tymi obrotami. Może ktoś wyjaśni mi czy ten ezektor z przewodami może mieć wpływ na wolne opadanie obrotów? Bo rozumiem że nie ma tutaj krokowca. I po puszczeniu gazu przepustnica się zamyka i za pracę odpowiadają właśnie te zaworki zwrotne od podcisnienia?

Edytowane przez Skrillex
Błąd
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś rozwiązał problem z wolno opadającymi obrotami? Co skutkuje szarpnieciami przy zmianie biegów. Problem oczywiście jest na ciepłym silniku. Na zimnym wszystko działa prawidłowo. Naczytałem się różnych tematów ale nie uzyskalem konkretnej odpowiedzi. Czujnik sprzęgła myślę że jest sprawny bo gdy jadę na tempomacie to gdy nacisne sprzęgło tempomat się wyłącza. Myślę nad ezektorem i przewodami zestaw z wezykami oraz zaworkami zwrotnymi (mój ezektor jest lekko mokry od oleju). Odma wymieniona na oryginał aso bo była pęknięta. Nie mam już pomysłów co można zrobić z tymi obrotami. Może ktoś wyjaśni mi czy ten ezektor z przewodami może mieć wpływ na wolne opadanie obrotów? Bo rozumiem że nie ma tutaj krokowca. I po puszczeniu gazu przepustnica się zamyka i za pracę odpowiadają właśnie te zaworki zwrotne od podcisnienia?
Ja u siebie wymieniłem eżektor zaworki czwórnik odmy ten z literką Q i nadal to samo

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czyli nikt chyba jeszcze nie rozwiązał tego problemu. Ja czwornik chyba mam ten z końcówka q bo mam ścięty (taki już był -a4 b7). Dziwi mnie to że na zimnym wszystko dobrze chodzi a na ciepłym takie te obroty są uciążliwe. Może zaryzykuje i to wymienię i zobaczę co będzie. Bo w sumie na początku nie miałem takich problemów. Wszystko chodziło dobrze. Oleju też mi nie wsysa bo od wymiany do wymiany (wymiana co 10tkm w sumie na początku dolalem tylko 0.5l po jakiś 6tys ale to wtedy dostawał do odcina a jak jeżdże normalnie do 4-5tys obr to trzyma stan.) nie dolewam. A jak u Ciebie zachowują się te obroty? Miałeś jakieś zużycie tego ezektora i reszty?

Opublikowano
Czyli nikt chyba jeszcze nie rozwiązał tego problemu. Ja czwornik chyba mam ten z końcówka q bo mam ścięty (taki już był -a4 b7). Dziwi mnie to że na zimnym wszystko dobrze chodzi a na ciepłym takie te obroty są uciążliwe. Może zaryzykuje i to wymienię i zobaczę co będzie. Bo w sumie na początku nie miałem takich problemów. Wszystko chodziło dobrze. Oleju też mi nie wsysa bo od wymiany do wymiany (wymiana co 10tkm w sumie na początku dolalem tylko 0.5l po jakiś 6tys ale to wtedy dostawał do odcina a jak jeżdże normalnie do 4-5tys obr to trzyma stan.) nie dolewam. A jak u Ciebie zachowują się te obroty? Miałeś jakieś zużycie tego ezektora i reszty?
Zaworki nie trzymały ciśnienia a eżektor wymieniłem bo myślałem że będzie dobrze


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ok. Hmmm ale po wymianie zaworów jak ci nie trzymały nic poprawy nie ma? Gruszkę sprawdzałaś czy sprawna? Teraz myślę czy to wymieniać bo myślałem zamówić komplet z aso 310zl ezektor zaworki i przewody wszystko ładnie połączone. Ale jak mam wydać kasę i nic to nie pomoże to nie wiem. Dziwi mnie to że na zimnym wszystko dobrze chodzi i obroty ładnie spadają.. Tylko dlaczego jak złapie temperaturę robocza to się dzieją takie dziwne rzeczy z tym opadaniem obrotów.

Opublikowano
Ok. Hmmm ale po wymianie zaworów jak ci nie trzymały nic poprawy nie ma? Gruszkę sprawdzałaś czy sprawna? Teraz myślę czy to wymieniać bo myślałem zamówić komplet z aso 310zl ezektor zaworki i przewody wszystko ładnie połączone. Ale jak mam wydać kasę i nic to nie pomoże to nie wiem. Dziwi mnie to że na zimnym wszystko dobrze chodzi i obroty ładnie spadają.. Tylko dlaczego jak złapie temperaturę robocza to się dzieją takie dziwne rzeczy z tym opadaniem obrotów.
Wymieniałem membranę gruszki podciśnienia bo była pęknięta i jak wiadomo też to nic nie pomogło

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No ale dziwi mnie jedno jak wcześniej chodziło mi wszystko ok. To czemu teraz tak nie jest? Widziałem na forum że koledze z czerwonej b6 te obroty ładnie nawet schodzily po wymianie tych rzeczy. A wezyk który idzie z przepustnicy do zaworku od listwy wtryskowej jakie ma zadanie? Bo miałem wcześniej pęknięty wymieniłem go ale raczej to by było na plus niż na minus. Ostatnio robiłem test to podczas jazdy gdy puszczę wcześniej gaz i dopiero po chwili nacisne sprzęgło to obroty się nie podbijaja i opadaja od razu. Ale gdy od razu puszczam gaz i wciskam sprzęgło to jest delikatne podbicie i opadają wolniej. Co ma wpływ na obroty jeśli puszczam gaz i przepustnica się zamyka? Królową nie ma więc raczej pozostają jakieś podcisnienia?

Opublikowano
No ale dziwi mnie jedno jak wcześniej chodziło mi wszystko ok. To czemu teraz tak nie jest? Widziałem na forum że koledze z czerwonej b6 te obroty ładnie nawet schodzily po wymianie tych rzeczy. A wezyk który idzie z przepustnicy do zaworku od listwy wtryskowej jakie ma zadanie? Bo miałem wcześniej pęknięty wymieniłem go ale raczej to by było na plus niż na minus. Ostatnio robiłem test to podczas jazdy gdy puszczę wcześniej gaz i dopiero po chwili nacisne sprzęgło to obroty się nie podbijaja i opadaja od razu. Ale gdy od razu puszczam gaz i wciskam sprzęgło to jest delikatne podbicie i opadają wolniej. Co ma wpływ na obroty jeśli puszczam gaz i przepustnica się zamyka? Królową nie ma więc raczej pozostają jakieś podcisnienia?
Wcześniej czyli kiedy coś się działo przed tym czy z dnia na dzień się źle zrobiło ?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jechałem dłuższą trasę wracałem i jak się zatrzymałem i później ruszyłem to coś mi się już nie spodobało. Ale zobaczyłem że odma pękła i myślałem że to przez nią (ezektor był zaolejony przy jego obudowie). Po wymianie odmy niestety już się nie poprawilo. I tak poczytałem forum i dlatego pomyślałem żeby to wymienić.. Ale czy to pomoze nie wiem.

Opublikowano (edytowane)

Ramię gruszki uwalone. Robię sztukę ale bede musiał kupić nową. Ile taka przyjemność?

 

 

 

Ramię gruszki powietrza ogarnięte. Autko lepiej przyspiesza. Ale jeszcze mam pytanie w jakim kierunku powinno przechodzić powietrze w sprawnym ezektorze?

 

 

 

Ezektor z przewodami i zaworkami wymieniony. Jakiejś różnicy nie widać co do tych obrotów. Jedyne co zauważyłem że jak się z biegu zmienia na luz to opadają prawidłowo. Jednak jak się zmienia na większy bieg to jeszcze nie jest to co powinno być. Chyba że ten typ tak ma?! Bo chyba jeszcze nikt tego nie rozwiązał do końca? Zrobię jeszcze test na pb i LPG i dam znać jak sytuacja wygląda.

Edytowane przez Skrillex
Opublikowano

Ladnie obroty schodza przy zmianie biegu na lpg i pb ale tylko jak odpale na zimnym. Jak wskazowka stanie na 90 stopniach to zaczyna sie wolniejsze opadanie obrotow podczas zmiany biegow. Wie ktos moze co to moze byc? Juz tyle przeczytalem roznych tematow ale nic nowego to nie wnosi. Bo w sumie mam wszystko szczelne nie ma lewego powietrza itd. Kierownica powietrza dziala. Tylko dlaczego do 90 stopni wszystko chodzi ok a pozniej juz obroty nie spadaja tak jak powinny? Co moze miec na to wplyw? Czujnik sprzegla chyba dziala bo tempomat dziala. A w przepustnicy jest jakis czujnik ktory moglby sie zawieszac od temperatury? Bo przepustnica jest podgrzewana. Moze tutaj jest gdzies problem? Bo chyba sondy nie maja nic z tym wspolnego? Zadnego check ani nic innego sie nie swieci. Czytalen forum to ludzie wymieniali swiece przeplywki itd itd ale to nic wspolnego z tym nie ma bo jakby cos z tych rzeczy bylo zuzyte to by na zimnym tez nie chodzil tak jak chodzi. Na jakiej zasadzie jest podgrzewana ta przepustnica wie ktos?

Opublikowano

Sprawdzilem ten czwornik( zawor odpowietrzenia ). I w nim mam uszkodzona membranke. Moze to miec jakis wplyw? Za co odpowiada ten czwornik?

Opublikowano

To wina czwornika. Pod podietym kompem przepustnica na wolnych ma 2.6-2.8% cos takiego. Zaworek odpowietrzajacy (czwornik) ma peknieta membranke i nie spelnia swojej roli. Zamowilem w aso jutro wymiana i dam znac czy wszystko dziala jak powinno.

Opublikowano
To wina czwornika. Pod podietym kompem przepustnica na wolnych ma 2.6-2.8% cos takiego. Zaworek odpowietrzajacy (czwornik) ma peknieta membranke i nie spelnia swojej roli. Zamowilem w aso jutro wymiana i dam znac czy wszystko dziala jak powinno.
Czwórnik ten co wchodzi w pokrywę zaworów ja mam ten z literką Q i nadal to samo


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Jutro dam znac co i jak bo bedzie wymieniony. U mnie jest dziura w membranie i nie spelnia swojego zadania. Wszystkie parametry trzyma tak jak powinien. Tylko glupieje ta przepustnica od tego zaworka sprawdzone pod kompem. Ogarnialem dzis ten temat z mechanikiem. Wszystkie czujniki itd pracuja prawidlowo. Lewego powietrza nie lapie. Wymieniona mam odme i ezektor z przewodami z aso. Czwornik jedynie zostaje. A jesli to nic nie zmieni to nic innego juz nie ma do wymiany. A zjada ci olej? Bo moze przez to przez to masz cos z obrotami? Bo u mnie od wymiany do wymiany co 10tys nie dolewam nic oliwy.

 

 

 

Jakie wartosci pokazuje ci przepustnica pod kompem? Tzn ile procentowo? 

Edytowane przez Skrillex
Opublikowano
12 godzin temu, Simy3 napisał:

Ja dzisiaj zwalczylem ten problem za darmo po 2 latach kopania w silniku i necie

A co było powodem? 

Opublikowano

Powodem jest czujnik polozenia pedalu sprzegla tylko szkoda kupowac nowy bo to nic nie da poniewaz daje zly sygnal, czujnik to zwykly wlacznik 0 1 na 2 piny czyli zalancza obwod lub rozlancza jak wlacznik swiatla w pokoju kazdy czujnik ktory testowalem kilka nowych i kilka wyjetych od znahomych podczas jazdy obwod jest zamkniety i daje sygnal do komputera a tu musi byc na odwrot podczas jazdy obwod ma byc rozlaczony a po nacisnieciu sprzegla dopiero obwod ma sie zamykac i dawac sygnal do komputera samochodu, mi udalo sie przerobic fabryczny czujnik aby dzialal na odwrot i od wczoraj ciesze sie normalna jazda z obrotami spadajacymi od razu NA LEB?

Opublikowano

Na samym poczatku gdy wyciagnalem swoj czujnik zrobilem sobie taki prosty pilocik z wlacz-wylacz wpialem go w kostke ktora szla do czujnika i gdy naciskalem sprzeglo, naciskalem wlacz lub wylacz az doszedlem do wniosku ze po wcisnieciu sprzegla musze dawac sygnal na kompa wtedy obroty spadaja, jazda byla super sprzeglo guzik obroty spadaja, kolejny bieg, oczywiscie nie zapomnij wrocic wlacznikiem aby obwod znow rozlaczyc itd az wczoraj przerobilem czujnik fabryczny i jest super, musze znow nauczyc sie jezdzic?

20191021_184425.jpg

Opublikowano
W dniu 22.10.2019 o 21:46, Simy3 napisał:

Ja dzisiaj zwalczylem ten problem za darmo po 2 latach kopania w silniku i necie

Komputer błędu nie wywala? Czy nie lepiej jest zamienić kabelki we wtyczce? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...