Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dźwięk po odpaleniu auta.


McKnight

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem gdyż po odpaleniu auta pojawia sie dziwny dziwek który jest dla mnie trudny do namierzenia dźwięk pojawia sie tylko i wyłącznie na zimnym silniku bardzo zastanawia mnie to i bardzo nurtuje dlatego proszę o pomoc może ktos miał podobnie.

Pozdrawiam Patryk.

 

WP_20171223_10_20_22_Pro.mp4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..bardzo ogólnikowo to napisałeś...postaraj się zlokalizować źródło dźwięku...czy jest metaliczne czy głuche..itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dźwięk na pewno nie jest metaliczny jest to bardziej cos wyjącego dźwięk trudny do określenia :( wg mnie pochodzi on gdzies z przodu w okolicach kompresora od klimatyzacji a wg mojego kolegi od strony grodzi gdzies z prawej strony patrząc od przodu. Dźwięk potrafi zniknąć na 2 sekundy później znów sie pojawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, McKnight napisał:

dźwięk na pewno nie jest metaliczny jest to bardziej cos wyjącego dźwięk trudny do określenia :( wg mnie pochodzi on gdzies z przodu w okolicach kompresora od klimatyzacji a wg mojego kolegi od strony grodzi gdzies z prawej strony patrząc od przodu. Dźwięk potrafi zniknąć na 2 sekundy później znów sie pojawić.

Ciężko coś konkretnego poradzić bo mogą być różne przyczyny, podobnie mam u siebie z wyjącą pompą wspomagania tylko ona wyje cały czas ale lekko "jeszcze" Xd jeśli chcesz się upewnić że to od kompresora klimatyzacji to ściągnij pasek, i odpal rano będziesz wiedział na 100%, a ściągnąć pasek nie problem 10 min bez kanału jeśli nie masz osłony pod silnikiem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, i u mnie to była wina niskiego poziomu oleju do wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Langista napisał:

Ja miałem podobnie, i u mnie to była wina niskiego poziomu oleju do wspomagania.

plyn do wspomagania jest troszeczkę ponad maximum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy według was może ten dźwięk pochodzić z pompy wspomagania lub ze sprzęgiełka alternatora? Znacie jakiś Malo inwazyjny sposób aby sprawdzić te podzespoły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wisko już na wykończeniu. Skoro masz płyn to pompa wspomagania odpada. Sprawdź jakie napięcie daje alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorsze w tym wszystkim jest to ze ten dźwięk trwa 20sekun nieraz krócej nie raz chwilkę dluzej i utrudnia to namierzenie skąd dochodzi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Langista napisał:

Skoro masz płyn to pompa wspomagania odpada. 

Nie koniecznie. Osobiście miałem taki przypadek w Passacie B4. Płyn był a pompa wyła jak ... Dopiero wymiana pompy uciszyła sprawę.

Według mnie ten dźwięk może być ze sprężarki od klimy, pompy wspomagania albo wiskozy. U mnie na załączonej klimie, gdy już chwilę podziała zaczyna być słychać takie pojękiwanie jednak nie aż tak jak u Ciebie więc na razie mi to aż tak nie wadzi. Może to jej sprawka.

Jeśli chodzi Ci o mało inwazyjny sposób sprawdzenia to chyba tylko zdjęcie pasków. 

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez myślałem o sprężarce ale poprzedni właściciel mówił że ją wymieniał (wygląda tez na nową) ale nawet gdy jest "OFF" dźwięk występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dowiesz się jak nie posprawdzasz. Daj znać czy znalazłeś przyczynę. Jak nie to będziemy myśleć dalej.

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile właściciel nie jeździł z 9-cio calowymi felgami, to pompa wspomagania raczej nie dostała w kość. Kuzyn kiedyś właśnie przez to pompę musiał wymieniać na mocniejszą, ale to były dźwięki przy skręcaniu, jak musiała pracować. Ja właśnie bardziej na wisko obstawiam. Pamiętam, że mówiłem o tym mechanikowi i też obstawiał wisko, jednocześnie powiedział, że to są elementy, które z reguły się nie psują, bo tam sie za bardzo nie ma co zepsuć (co innego wisko elektroniczne). U mnie z czasem problem sam zniknął, możesz sprawdzić stan wisko, ale do tego jest trudny dostęp (trzeba zdejmować zderzak żeby się do niego dostać). Nie pamiętam już czy mechanik je odkręcał i zakładał z powrotem, czy faktycznie samo się uspokoiło.

Co możesz moim zdaniem wykluczyć : 

- pompa wody, gdyby łożysko było uszkodzone miałbyś problem z utratą płynu, lub temperaturą, no i byłoby je słychać cały czas

- pompa wspomagania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1

Edytowane przez McKnight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2018 o 12:54, Langista napisał:

O ile właściciel nie jeździł z 9-cio calowymi felgami, to pompa wspomagania raczej nie dostała w kość. Kuzyn kiedyś właśnie przez to pompę musiał wymieniać na mocniejszą, ale to były dźwięki przy skręcaniu, jak musiała pracować. Ja właśnie bardziej na wisko obstawiam. Pamiętam, że mówiłem o tym mechanikowi i też obstawiał wisko, jednocześnie powiedział, że to są elementy, które z reguły się nie psują, bo tam sie za bardzo nie ma co zepsuć (co innego wisko elektroniczne). U mnie z czasem problem sam zniknął, możesz sprawdzić stan wisko, ale do tego jest trudny dostęp (trzeba zdejmować zderzak żeby się do niego dostać). Nie pamiętam już czy mechanik je odkręcał i zakładał z powrotem, czy faktycznie samo się uspokoiło.

Co możesz moim zdaniem wykluczyć : 

- pompa wody, gdyby łożysko było uszkodzone miałbyś problem z utratą płynu, lub temperaturą, no i byłoby je słychać cały czas

- pompa wspomagania

Witam,

Troszkę mi się zeszło ale już wiem  winowajcą tego dźwięku jest  kompresor klimatyzacji.  Teraz mam pytanie regenerować? kupić zamiennik? regenerowany oryginał?  co się bardziej opłaca i jest żywotniejsze?  może ktoś z was miał taki problem  albo zajmuje się takimi rzeczami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem tylko, że nowy kosztuje 700 zł.. bratu padł i musiał wymieniać to ustrojstwo.. O regeneracji nic nie słyszałem bo nie wiem nawet czy da się to regenerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne wycie a pomogło oczyszczenie siateczki filtra oleju w zbiorniczku wspomagania układu kierowniczego. Jak wyje otwórz zbiorniczek wyrównawczy i zobacz czy nie ma piany. Jak jest to jest to przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...