MaTeo85 Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 Teraz, salamon napisał: Bez urazy dla zakładającego wątek ,ale chyba nie ma sensu na jakiekolwiek wyjaśnienia lub podpowiedzi walka z wiatrakami Chyba masz rację, kolega nie ma bladego pojęcia co chce i miesza kompletnie sterowniki...
ricko23 Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Opublikowano 18 Lutego 2018 panowie, w maksymalnym uproszczeniu - skrzynka pod nogami w aucie to urządzenie elektryczne zawierające elementy wykonawcze oraz procesor z zapisanym w nim sterownikiem. W przypadku uszkodzenia na przykład mosfetów które zasilają lampy tę skrzynkę należy wymienić i to robili niektórzy koledzy z różnym skutkiem. Oczywiście od zawartości tej skrzynki czyli od wpisanego tam sterownika zależą możliwości ustawień. Nie jestem zwolennikiem tak dalece idących zmian, ale można dokonywać różnych ulepszeń bez szkody oczywiscie dla bezpieczeństwa i obsługi auta. Jeśli jest możliwość np wyłączenia zimnej diagnozy lamp (pomijam inne zmiany w ustawieniach - dla uproszczenia tematu), więc proszę podpowiedzieć jak to zrobić przy istniejącym sterowniku, a jeśli jest to niemożliwe i jedynym sposobem jest wymiana sterownika (czyli całej skrzynki z wpisanym sterownikiem) proszę podpowiedzieć którą wersję sterownika Bordnetz należałoby wybrać, bo do tej pory koledzy piszecie o programie i dostępnych ustawieniach które znam na pamięć a potrzebuję pomocy zupełnie innej czyli ewentualnej wymianie części elektryki
MaTeo85 Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 każdy MCE w modelu B7 ma wbudowaną diagnozę. w tym sterowniku wyłączyć można tylko diagnozę lamp przeciwmgielnych.
salamon Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) 1 Skrzynka pod nogami kierowcy to jest moduł komfortu MK i nie ma nic wspólnego ze światłami 2 Skrzynka pod kolumną kierownicy to moduł centralnej elektryki MCE przez niektórych nazywany też bordnez i on zasila miedzy innymi światła,wycieraczki itd 3 Te moduły czasem ludzie wymieniają bo np mają elektryczne szyby tylko z przodu a dołożyli sobie elektrykę z tyłu więc MK do wymiany ponieważ ten fabryczny nie obsługuje 4xszyby ,albo chcą mieć kontrolę spalonych żarówek a ich MCE tego nie obsługuje więc wymieniają na taki który obsłuży Teraz pytanie do ciebie jaki masz nr swojego sterownika i co chcesz dołożyć,zmienić np. Moduł komfortu 8E0 959 433 CR - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby) Moduł centralnej elektryki 8E0 907 279 N moduł HIGH najbogatsza wersja wyłączyć można tylko diagnozę lamp przeciwmgielnych MCE- 09 adaptacja 10 Kanał 016: Diagnoza zimna światła przeciwmgłowe 0 = Diagnoza zimno światła przeciwmgłowe Lampa aktywne 1 = Diagnoza zimno światła przeciwmgłowe Lampa nieaktywne (tj dla DTM Edition) Edytowane 18 Lutego 2018 przez salamon
ricko23 Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Opublikowano 19 Lutego 2018 dzięki za info. Numer mojego sterownika to- 8E0 907 279 N. Chciałbym wyłączyć zimną diagnozę lamp (ponieważ działa wadliwie), dołożyć czujnik deszczu oraz aby sterownik miał wpisane światła do jazdy dziennej. Podane przez Ciebie wyłączenie diagnozy świateł przeciwmgielnych mam zrobione od dawna. Obawiam się że tych rzeczy które chcę zrobić w tym sterowniku nie jest możliwe
MaTeo85 Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 masz moduł w wersji HIGH z modelu B7 więc możesz dołożyć lustro fotochrom wraz z czujnikiem deszczu. Diagnozy jak już wcześniej pisaliśmy nie wyłączysz. więcej info masz w podpiętym wątku.
salamon Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Tak jak kolega wyżej pisze twój sterownik obsługuje czujnik zmierzchu-deszczu napisz co jeszcze chciałbyś dołożyć czy zmienić to pomożemy
ricko23 Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Opublikowano 19 Lutego 2018 jak już wcześniej wspomniałem, jedna z głównych zmian to wyłączenie zimnej diagnozy ponieważ działa bardzo wadliwie (sygnalizacja przepalonej żarówki pojawia się w różnych przypadkach, raz przy włączeniu świateł długich innym razem przy włączeniu kierunkowskazu, a innym razem przy włączeniu świateł cofania, albo światła stopu, mimo że połączenia styków dokładnie sprawdziłem, żarówki świecą normalnie czyli prawidłowo, a usuwanie błędu poprźez VCDS niczego nie zmienia czyli błąd przepalonej żarówki pojawia się ponownie. Dlatego moje pytanie na samym początku dotyczyło zmiany urządzenia zawierającego ten sterownik na urządzenie ze sterownikiem w którym taka zmiana jest możliwa. Bo wszystko to o czym pisaliście znam od dawna i dawno to sprawdziłem i poustawiałem to co było możliwe. Tak więc ponawiam pytanie, mając cichą nadzieję, że któryś z kolegów dokonywał takiej zmiany i podzieli się swoim doświadczeniem. Dzięki za drobną poprawkę w mojej wiedzy dotyczącą umiejscowienia sterowników, ponieważ tę wiedzę miałem z tego forum i sam bezpośrednio nigdy nie wymieniałem, ani nie oglądałem tych urządźeń bezpośrednio. Będę wdzięczny jeśli któryś z kolegów poradzi na jaki sterownik wymienić aby były możliwe takie zmiany i aby oczywiście był kompatybilny z innymi urządzeniami w aucie czyli komputerem itd
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się