Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CAGA 143 KM, trzęsie przy ruszaniu


Hexord

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć forumowiczom! 
Mam problem, który przybliża mnie do sprzedania samochodu. 
Czasami występuje u mnie drganie przy ruszaniu od 0(gdy samochód się toczy problemu już nie ma). Raz drganie(szarpanie) jest mocniejsze raz słabsze. Problem ten pojawia się np. tylko 2 razy w miesiącu i trwa średnio ok. 1-2 dni. 
Wydaje mi się, że szczególnie występuje gdy samochód jest po dłużej trasie na autostradzie. Jadąc z Anglii do Polski utknąłem w korku przy Berlinie i myślałem, że wytrzęsie mnie na amen przy każdym ruszaniu samochodem :facepalm:

Gdy pojechałem do mechanika, oczywiście problem znikł i nic nie mógł stwierdzić, przeskanował na kompie- 0 błędów. 
Kiedyś coś czytałem, że to problem może być po stronie DPF, sprzęgło mi się wydaje, że chyba też jest ok bo ten problem mam tylko czasami i tylko przy ruszaniu, reszta biegów działa idealnie. (a może to kwestia docisku ?)

Słabo się znam na mechanice a nie chciałbym żeby mnie mechanik okantował, że sprzęgło do wymiany a zrobi tylko jakąś drobnostkę :)

Jak ktoś miał doczynienia z tym problemem dajcie znać jak go rozwiązać
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CAGA 2008R 2.0 TDI 170KM MANUAL 260 TYS KM

Mam identyczny problem z tym szarpaniem... być może razem staliśmy w tym korku ;) też często jeżdżę po Niemczech, myślałem ze silnik mi wyskoczy. 

Autko na krótkich dystansach mniej, generalnie auto szarpie i drga jak się rozgrzeje, albo gdy często ruszam w mieście, czyli często używam sprzęgła. 

Jestem po wymianie kompletnego sprzęgła dwumasy (sachsa 4,5tys zł)  problem ustał na 2-3 tys. km, potem zaczęło sporadycznie, pojechałem na sprawdzenie i reklamacje, uznali dwie poduszki więc wymienione (lemforder tysiąc zł) , dostałem stare od jednej mocowanie urwane, nie mam pojęcia czy podczas demontażu bo i tak prawdy się nie dowiem... z 400 km nawet nie drgało.

Mam wrażenie, że jak te auto jest już na podnośniku coś tam się przestawia i chwilowo nie szarpie ;p 

Teraz wróciło, staram się ruszać, żeby nie drgało troszkę z wyższych obrotów jest to irytujące i zaraz martwisz się czy na następnych światłach ci szarpnie :)  

Miałem zakładać temat, ale widzę sporo ludzi boryka się z tym problem, więc ten typ tak ma. 

Nie inwestuję więcej, będę naprawiał jak coś padnie dopiero, oczywiście jeździłem do innych mechaników, tłumaczyli mi o nie poprawnym montażu, że trzeba mieć jakiś sprzęcik do tego itd.

Ale jestem na 100 procent pewien, że u mnie znów dwumas padł, który ma przejechane z 18tys km. Ale firma, w której naprawiałem ucieka od tematu reklamacji z sachsa,  bo to wojna z wiatrakami a koszt zdjęcia skrzyni 500zł za każym razem ;)...  jak byłem u nich klientowi tarcza sprzęgła się posypała po 500km, sachs odpisał "nie właściwa eksploatacja samochodu przegrzanie itd." i nie uznali facetowi reklamacji.

Autko naprawdę mam doinwestowane, sam ściągałem od dziadka z Niemiec, zero błędów VCDS ,wszystkie rolki paski na przodzie wymienione, olej i filtry co 8 tys, , raz się tylko pomyliłem przy tankowaniu i zalałem go zwykłym ON  , dobrze że do pracy śmigam lagunką z 96 r w gazie,  300 tys nalotu nawet nie szarpie .

Pozdro będę obserwował temat :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie darmo wymieniacie dwumas i sprzeglo, poduszki. Btw. one wytrzymuja lekko 250k, jak pada wczesniej to albo rzeznik jezdzil tylko po miescie albo szafa skrecona o min 100k

 

Przyczyna jest banalna - pompa sprzegla do wymiany i nowy plyn.

Byla na to akcja serwisowa.

 

Po wymianie mozna ruszyc bez gazu praktycznie plynnie tak jak na marke premium przystalo.

 

Tak wiec ten typ tak niema.

 

Ja w B8 przebieg ponad 260k dwumas ori, w B6 przebieg ponad 340k dwumas ori, oba auta ruszaja plynnie i przyjemnie o zadnym szarpaniu nie ma mowy.

 

To nie zuk blaszanka ze co swiatla skacze jak zaba po wodzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do wymiany pompki, jest potrzeba ściągania skrzyni ?

Czy posiadasz Numer Części

Posiadasz Warsztat ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaje***scie 30 tys od montażu kompletnego sprzęgła wraz z dwumasa zaczęło sie dzisiaj ślizgac, przechwaliłem samochód w poprzednim poście, jestem ciekawe co mi jutro mechanik powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2018 o 16:45, execuiter napisał:

Panowie darmo wymieniacie dwumas i sprzeglo, poduszki. Btw. one wytrzymuja lekko 250k, jak pada wczesniej to albo rzeznik jezdzil tylko po miescie albo szafa skrecona o min 100k

 

Przyczyna jest banalna - pompa sprzegla do wymiany i nowy plyn.

Byla na to akcja serwisowa.

 

Po wymianie mozna ruszyc bez gazu praktycznie plynnie tak jak na marke premium przystalo.

 

Tak wiec ten typ tak niema.

 

Ja w B8 przebieg ponad 260k dwumas ori, w B6 przebieg ponad 340k dwumas ori, oba auta ruszaja plynnie i przyjemnie o zadnym szarpaniu nie ma mowy.

 

To nie zuk blaszanka ze co swiatla skacze jak zaba po wodzie.

 

 

Mówisz kolego o pompie sprzęgła czy o wysprzęgliku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O pompie mówił, wymieniłem Od razu z dwumasa i sprzęgłem, które nie wytrzymało 35tys :

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam (miałem?) ten problem. U mnie była jeszcze nierównomierna praca na wolnych obrotach i - jak się później okazało - lekki spadek mocy. Na początku pomogło czyszczenie zaworka na listwie wtryskowej + drugi na pompie; momentalnie jak ręką odjął wszystkie objawy... ale na krótko (około tydzień). Teraz wymieniłem ten zaworek na listwie i jest zdecydowanie lepiej, choć szarpanie przy ruszaniu czasami jeszcze się delikatne pojawia.

Może faktycznie trzeba się tą pompą sprzęgła zainteresować... A coś więcej o tej akcji serwisowej mógłby ktoś napisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprzęgło szczególnie po rozgrzaniu które jest samonastawne puchnie i klei efekt spieku. Dwumas jest do wymiany tylko wtedy gdy oddaje dziwne dźwięki. Te drgania itp to mit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2018 o 20:15, Kodzak33 napisał:

To sprzęgło szczególnie po rozgrzaniu które jest samonastawne puchnie i klei efekt spieku. Dwumas jest do wymiany tylko wtedy gdy oddaje dziwne dźwięki. Te drgania itp to mit.

Jest na to jakieś lekarstwo? Zmiana okładzin, czy tak już ma być i koniec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...