tmarek7 Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 Witam Wszystkich. Mam problem jak w temacie. Dodam ze dolewałem co 1,5 m-ca jezeli trafiła się trasa jakieś 4,5 litra oleju. Na początku odstałem się do odmy ale się okazało że jest nawet bardzo czysta. przebieg bardzo mały bo 150000 km (ale nie pewny) Poyślałem więc o zmierzeniu ciśnienia sprężania i tak: na 1 -wym -1,26 Mpa na 2-gim 1.2 na 3-cim 1,3 , na 4-tym 1,32 Mpa po próbie olejowej kolejno 1,6 1,55 1,6 1,6 Mpa Więc zdjąłem rurę z turbo i tu się okazało ze wirnik jest zapieczony (ani drgnie) wyjaśniło się dlaczego był słaby , brak mu było mocy. Ale nadal nie wiem dlaczego tak dymi i bierze olej Proszę o pomoc i radę
przem8 Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 (edytowane) Przez turbo wali olej do wydechu (jeśli dolot czysty) albo pierścienie się skończyły. Edytowane 20 Lutego 2018 przez przem8
wrestling1000 Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 Przez turbo przepływa olej chłodzi i Oliwi zarazem, u ciebie już niestety jest tam zapewne wyciek i dlatego masz takie ubytki. Turbo na stół i regeneracja jam masz błędy katalizatora to tym też się od razu zajmij
tmarek7 Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Opublikowano 21 Lutego 2018 Dzięki za szybką odpowiedz. Rozebrałem turbo (na zewnątrz było suche i w miarę czyste) wirnik był zapieczony ale dał się rozruszac i nie ma luzów promieniowych. Myślę więc że to nie była wina turbiny. Ale w takim razie dlaczego się zapiekło? Czyż by nie miało smarowania? No i to dymienie- po rozgrzaniu silnika i na wolnych obrotach nie dymi . Przy dodaniu gazu pojawia się duża ilośc dymu Martwi mnie też chyba zbyt duża różnica ciśnienia miedzy pierwszym pomiarem cylindrów a próbą olejową a także potęzny ubytek oleju Proszę o radę
wrestling1000 Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Miałeś luzy podłużne? Oleju może nie być bo zanim wyjmiesz turbo to się spali bo idzie na stronę wydechu. Skoro się wirnik zatrzymał to na jego części ślizgowej jest smola. Jaki olej masz zalany i jaki był wcześniej?
tmarek7 Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor Opublikowano 22 Lutego 2018 Miałem zalany 5W40 ale jak przed tym jak zaczeły sie duże ubytki to zmieniłem na 10W40
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się