Jump to content
0
mrozek90

1.8T swap z anglika

Recommended Posts

Witam,

nie znalazłem tematu, więc zaczynam:

Mam A4B6 sedan 1.8T BFB 120kW. Skrzynia manual, FWD, 5cio stopniowa. Silnik kończy powoli swój żywot (opiłki w oleju). Remont silnika (z własną robotą) będzie o ok. 50% tańszy od kupna dawcy z wysp.

Wpadłem na pomysł kupna anglika i przełożenia silnika. Do wyboru mam dwie opcje - BFB, BEX

Stąd mam parę pytań: 

1. Silnik BFB - mogę napotkać jakiś problem w przekładaniu? Np. czujniki inaczej zlokalizowane itp 

2. Silnik BEX - warto? Więcej do przełożenia, lecz czy będzie to jeździć? 

A może w angliku zrobić przekładkę? Wiem, że można w PL rejestrować auta z UK lecz nie cieszy mnie zmiana biegów lewą ręką oraz próby wyprzedzenia TIRa.

Jednym słowem planuję zrobić z dwóch jeden. Który wariant byłby najrozsądniejszy?

 

Może ktoś na forum miał jakieś doświadczenie z podobnym problemem?

Dodam, że z zawodu jestem mechanikiem i mam spore doświadczenie w przekładaniu silników, lecz zawsze to były słupki z aut dla ruchu prawostronnego. Nie mam pojęcia jak mocno UK -> PL różnią się. Domyślam się, że najbardziej to wiązkami elektrycznymi.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz przełożyć sam silnik to nie ma znaczenia czy to słupek z oznaczeniem bfb czy bex, bo są takie same (w bex są seryjnie większe wtryskiwacze i chyba będziesz musiał je zaadaptować u tunera jeśli zostaniesz przy ecu z bfb). Pytanie, co chcesz osiągnąć?

Bo jeśli ze swojego wozidła chcesz zrobić bexa, to musisz przełożyć jeszcze z niego ecu, dołożyć drugi intercooler (ewentualnie wsadzić fmic) i turbo (w bex jest k03s, a nie k03). Jak masz lpg to pytanie czy na pewno obsłuży taką moc i nie będziesz musiał znowu dokładać. 190, a 163 KM to jednak różnica ale bex musi jeździć na pb98 więc też do rozważenia jeśli chodzi Ci o same koszty.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup bex tylko szukaj w dobrym stanie jak zostaniesz przy mocy bfb to resztę do sprzedania turbo wtryski ic. Ja osobiście też robiłem swap w B7 z bfb na bex z anglika to zrobiłem pełnego bex z kompem i ic doszła jeszcze zmiana skrzyni z 5b na 6b ale wszystko pasuje

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki chłopaki. Czyli da się i o to mi chodziło :)

Reasumując - bezproblemowo można przełożyć z UK BEXa  ze skrzynią 6 Quattro / FWD mając tylko FWD czy musi być też FWD? 

A jak z wiązką ECU, komp w UK znajduje się po tej samej stronie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki chłopaki. Czyli da się i o to mi chodziło [emoji4]
Reasumując - bezproblemowo można przełożyć z UK BEXa  ze skrzynią 6 Quattro / FWD mając tylko FWD czy musi być też FWD? 
A jak z wiązką ECU, komp w UK znajduje się po tej samej stronie? 
Wiazke zostawisz swoją bo z anglika jest dłuższa co do quattro to już więcej zabawy bo trzeba wspawac podpore wału i zmienić tyle zawieszenie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, temat też po części mnie interesuje, wiec chce się upewnić, czy dobre wnioski wyciągnąłem. Mianowicie, mam u siebie silnik bfb do remontu z napędem fwd, lecz mam do kupienia pewny silnik bfb z anglika z napędem quattro i czy przy przekładaniu silnika z anglika z takim napędem nie będzie żadnych komplikacji? Napędu nie mam w planach przekładać, chodzi o sam silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik jest ten sam, po prostu przekładasz sam silnik i po sprawie. Różnica przede wszystkim jest w skrzyni biegów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, dzięki za odpowiedz 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.02.2018 o 19:45, siwak napisał:

Kup bex tylko szukaj w dobrym stanie jak zostaniesz przy mocy bfb to resztę do sprzedania turbo wtryski ic. Ja osobiście też robiłem swap w B7 z bfb na bex z anglika to zrobiłem pełnego bex z kompem i ic doszła jeszcze zmiana skrzyni z 5b na 6b ale wszystko pasuje

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

witam czyli kompletny ic z bexa angola jest taki sam i będzie pasował do a4 b7 1.8T bfb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...