Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przygasanie w momencie zejścia obrotów audi a4 b6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wie ktos moze co moze byc przyczyna przygasania w momencie zejscia obrotów? dolot powietrza szczelny przepustnica podstawiana druga przeplywka nowa czujnik polozenia wal, swiece, przewodty, cewka, podcisnienia. spadek obrotow wystepuje jednorazowo przy dojezdzaniu do skrzyzowania i wcisnieciu sprzegla. z gory dzieki za pomoc bo juz nie mam pomyslow co to moze byc.

Opublikowano (edytowane)

Bledow na kompie brak. czujnik temp. nowy.i jeszcze jedna rzecz po nocy nie wlacza sie pompa powietrza wtornego natomiast jezeli pojezdze i auto postoi 2, 3 godz to pompa sie wlacza a po calej nocy lub 6 godz juz nie....i obroty po calej nocy sa nizsze niz po 2 godz postoju wtedy wyraznie czuc prace na "ssaniu" a po nocy szybko spadaja i sa niskie

 

Edytowane przez Matimi
Opublikowano

ale bardziej mnie irytuje to spadanie obrotow jest ono tylko na rozgrzanym silniku. prosze o pomoc Panowie

 

Opublikowano (edytowane)

Ten typ tak ma. Mozesz umyc przepustnice i caly dolot co jakis czas. Pomoze ale nie calkowicie. Albo jezdzi caly czas z klima wlaczona wtedy tez nie  jest tak wyczuwalne. 

Edytowane przez wielkiszu666
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

dokładnie jak kolega wyżej opisał. U mnie jeszcze tego problemu nie ma bo w miare czyste wszystko bez nieszczelności ale kiedys pewnie bedzie

Opublikowano

U mnie to samo się dzieje i narazie jeszcze to toleruje, lecz powoli mnie to denerwować zaczyna. Wiem tylko tyle że mam wężyki podciśnienia do wymiany bo lewe powietrze puszczają i według mnie to jest przyczyną tych objawów. 

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz;) denerwujace to jest fakt ciekawe czy tylko 1.6 tak ma...przepustnice druga podstawialem juz i nic jeszcze mysle o wymianie kolektora.... co ciekawe u mnie jak byla temperatura chociaz dwa na plusie to nie bylo tych spadkow bylo idealnie... moze i faktycznie ten typ tak ma...

 

Opublikowano
11 godzin temu, Matimi napisał:

Dzieki za odpowiedz;) denerwujace to jest fakt ciekawe czy tylko 1.6 tak ma...przepustnice druga podstawialem juz i nic jeszcze mysle o wymianie kolektora.... co ciekawe u mnie jak byla temperatura chociaz dwa na plusie to nie bylo tych spadkow bylo idealnie... moze i faktycznie ten typ tak ma...

 

Nie tylko 1.6 tak ma w 2.0 ALT też jest to często spotykany problem 

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi Panowie moze kiedys ja bede mogl w czyms wam pomoc.

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie wie ktos moze jakie powinny byc prawidlowe obroty biegu jalowego w a4 b6 1.6? mam miedzy 738 a  768 wiec chyba malo i czy moga byc takie skoki 730 -760? i jaki jest kod do zmiany obrotow silnika? z gory dziek

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie wie ktos moze jakie powinny byc prawidlowe obroty biegu jalowego w a4 b6 1.6? mam miedzy 738 a  768 wiec chyba malo i czy moga byc takie skoki 730 -760? i jaki jest kod do zmiany obrotow silnika? z gory dziek
768 jest standardowo ustawione a wahania o których piszesz mogą wynikać z tego że któryś wężyk podciśnienia może jednak faktycznie lewe powietrze brać i świruje.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

dzieki za odp. wezyk raczej nie bo wszystko sprawdzone.... a moze to byc przyczyna sterownika??

 

Opublikowano
W dniu 9.03.2018 o 22:43, Matimi napisał:

dzieki za odp. wezyk raczej nie bo wszystko sprawdzone.... a moze to byc przyczyna sterownika??

 

Przyczyn może być wiele lecz nie doszukiwałbym się problemu w sterowniku. Jeśli wszystko masz sprawdzone z rzeczy które wymieniłeś to według mnie pozostaje sprawdzić czujnik pedału sprzęgła, albo wysprzęglik :) 

Opublikowano

Myslisz, ze czujnik sprzegla moze byc odpowiedzialny tez za takie spadanie obrotow?

 

Opublikowano

a co myslicie o egr moze przez niego tak sie dziac? co najciekawsze, ze czasem jest dobrze jade i kilka krzyzowek jest super a pozniej cos odbija....albo jade jest dobrze, zgasze i znowu to samo albo jade jest jakis czas dobrze a pozniej znowu te skoki...nie mam juz pojecia

 

 

Opublikowano

ale najbardziej te obroty spadaja przy samym zatrzymywaniu sie....

 

Opublikowano
8 godzin temu, Matimi napisał:

Myslisz, ze czujnik sprzegla moze byc odpowiedzialny tez za takie spadanie obrotow?

 

Myślę że tak, ale niekoniecznie, nie chcę też Ci wymieniać co może być do wymiany jak daną rzecz zrobiłeś bo wymienisz pół osprzętu i nadal nie będzie pożądanego efektu, bo potem się okazuje że wyrzuca się tak naprawdę pieniądze w błoto wymieniając sprawne części,  a tu przecież nie o to nam chodzi :).  

Pytałeś o zawór egr czy to przez to, i też Ci powiem że może to być przyczyna :)  Wykręć go i przeczyść preparatem bo zapewne jest cały zawalony nagarem, odmę też byś mógł sprawdzić i wyczyścić bo z tego co widzę to nie pisałeś że z odmą coś było robione.

U mnie występuje dokładnie ten sam problem. Pompa SAI po dłuższym postoju się nie włącza, tylko jak odpalę auto po 2-3h, Obroty też mi spadają właśnie gdy do skrzyżowania dojeżdżam, ale dzieje mi się to tylko wtedy jak auto jest nagrzane, na zimnym silniku to nie występuje i czasami tak się też dzieje jak wyjeżdżam na biegu wstecznym np z podwórka to też mu się to zdarzy ale tylko właśnie jak silnik jest jeszcze ciepły. U mnie jeszcze jest problem że nie schodzi płynnie z obrotów tylko przykładowo jak wciskam sprzęgło przy  2,3  tyś obr to przy 1,5 tys obr jest minimalna zawiecha obrotów, ogólnie rzecz biorąc nie spada płynnie. 

Narazie z tym jeżdżę, bo jakoś niezauważyłem nic niepokojącego w pracy silnika, oleju nie uwbywa, mocy też nie stracił, ale spalanie jest przez to ciut wyższe. 

Niedługo mi się zbliża wymiana oleju to przy okazji wszystkim się zajmę, wymianą wszystkich podciśnień, czyszczenie przepustnicy, egr, kolektora dolotowego, i zobaczymy czy coś pomoże.     

Opublikowano

u mnie jest identycznie to samo identycznie.... a wiesz moze jak powinna pracowac lambda?

no i w ogole dzieki za zainteresowanie sie:)

 

Opublikowano
9 godzin temu, Matimi napisał:

u mnie jest identycznie to samo identycznie.... a wiesz moze jak powinna pracowac lambda?

no i w ogole dzieki za zainteresowanie sie:)

 

Napięcie na sondzie powinno być bodajże w okolicach 1.5V. Jeśli jest poniżej tej wartości to może oznaczać że są właśnie nieszczelności w układzie dolotowym, uszkodzony przepływomierz albo regulator ciśnienia paliwa i oczywiście sonda może ulec przez to uszkodzeniu. Natomiast jeśli wartości wskazują powyżej 1.5V  to albo gdzieś lewego powietrza dostaje może to również być objaw padającej pompy paliwa i wiadomo sondy :) Musisz podłączyć auto pod vaga i tam przyczyna się znajdzie bo wszystkie dane na ten temat odczytasz, a na sam początek robisz test sond a potem katalizatora i sprawdzasz wartości. Nie pamiętam jak u mnie z tym było ale wiem że pokazywało mi że sondy mam sprawne, ale kat już nie mimo że był wymieniany 50 tyś km temu.  Odczyt mi pokazał że sonda ma  właśnie napięcie powyżej tych 1.5V i na to wychodzi że mieszanka jest wtedy uboga i ecu wydłuża czas wtrysku paliwa, co powoduje tym że właśnie gdy się zatrzymujemy to silnik jest zalewany zbyt dużą ilością paliwa i sterownik szybko skraca czas wtrysku dlatego tak przygasa a potem wraca do normy. Jeśli masz kogoś ogarniętego od diagnostyki komputerowej, to znajdzie przyczynę od razu, bo ja osobiście próbowałem ale,  wszedłem nie tam gdzie trzeba i troszke mentliku w sterowniku narobiłem, dopiero mechanik mi wszystkie nastawy robił na nowo :) 

Opublikowano

U mnie sada napieciem skacze jak chceraz -8 raz+4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...