Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju, dziwne objawy, vacu pompa ?


kubaja11

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, moje Audi zrobiło mi nie małego psikusa...

Wszystko zaczęło się od tych mrozów, autko stało pod chmurką przez 5 dni a mroziło wtedy po -13... -16.. -15..

Po odpaleniu samochodu i przejechaniu kilku kilometrów zaczęły się dziwne objawy, samochód zaczął kopcić, czuć było spaliny oleju, spadła moc a obroty na biegu jałowym falowały.

Od razu wróciłem spokojnie do domu i zacząłem oględziny autka, stawiałem na zamarzniętą odmę, dodam że zamiast oryginalnej odmy mam catch tanka i co jakiś czas muszę zlewać z niego olej wraz z wodą lecz co się okazało catch tank był praktycznie pusty i przepływ powietrza między zasilaniem a powrotem z zbiorniczka był drożny.

Wtedy zauważyłem plamy oleju za pompą vacu i dość sporo oleju który się zlał z góry z okolic pompy vacu na skrzynie biegów.

 

Po podpięciu vaga komputer wykazał 2 błędy.

bledyvag.jpg

 

Pod numerem VIN widać ściankę schlapaną olejem

 

20180312_141523.jpg

20180312_141552.jpg

 

Spora plama oleju zebrana na skrzyni

 

20180312_141532.jpg

 

 

Wziąłem się za demontaż pompy vacu, z zewnątrz na obudowie nie zauważyłem wycieku mimo że po oringach widać już że są mocno odgniecione,

jedyne co było mokre to okolice plastikowego króćca ale czy możliwe by to było żeby przez ten króciec wywaliło tyle oleju w tak krótkim czasie ?

 

20180312_141633.jpg

20180314_124707.jpg

20180314_124718.jpg

 

Czy ten króciec powinien mieć taki luz ?

 

 

Zastanawia mnie to dlaczego zaczął tak kopcić, pytanie czy problem tkwi w samym uszczelnieniu pompu vacu.

Nie mogę nigdzie znaleźć wymiarów wszystkich uszczelnień na pompie, będę musiał jechać z pompą na sklep i żeby dobrali mi oringi.

Mam nadzieje że to pomoże. Może ktoś z Was miał podobny problem ??

 

Czy może jednak ma to jakieś powiązanie z pompą wysokiego ciśnienia paliwa, bo sterownik wykrył błąd właśnie z pompy gdy wtedy jechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie winny oring na tylnej ściance pompy vacum - niedostępny w audi jako część. Kupiłem używaną bardzo tanią pompę (chyba 10 zł), żeby dobrać uszczelki jeszcze przed wymianą u mnie u mechanika. Po wymianie oringu jak na razie spokój.

 

U ciebie faktycznie mocno siknęło. U mnie to było bardziej kapanie, bo auto stało x czasu w zimnym garażu. Jak jeździłem dzień w dzień, to było ok - czyli kwestia rozszerzalności materiału.

 

Ten oring na plastiku też nie wygląda super - czy to nie przez niego tak sikało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj są chyba wymiary tego oringa:

http://pl.realoem.me/Audi/CA/A4Q/2007/454/R/1/145/145004

 

co do króćca, też mam taki luz u siebie, może ktoś podać jego numer ewentualnie uszczelnienie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tam udało się poradzić z problemem ? ostatnio spotkało i mnie podobna sytuacja wyciek oleju z tyłu silnika na skrzynie wystarczyło wymienić oringi ? a co do króćca musi być taki luz czy musi być na sztywno żeby się nie ruszał ? bo z tego co zaobserwowałem na filmie to tak samo się rusza i u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...