Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T APU - Prośba o analizę logów - przerywa pod obciążeniem / jaka szacunkowa moc?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,
proszę ekspertów o analizę logów. Auto przerywa w zakresie od 3000 do 4000obr/min jakby wypadał zapłon później idzie jak szalone.
Audi jest po programie w Holandii (takie zakupione kilka lat wstecz) jednak moc jest nie znana, jesteście w stanie w przybliżeniu ocenić moc po logach? Podzespoły wydają się seryjne. Z wyliczeń po przepływce wychodzi ok. 190KM ale nie jestem tego pewien...

Poniższe logi wykonywane były na 3 biegu do 5500-6000obr/min tylko na PB. Temperatura zewnętrzna: -0,5stC, ciśnienie atmosferyczne: 1004hPa.
Ewentualnie proszę o podpowiedzi jakie jeszcze grupy logować, co dokładniej sprawdzić.


002-033

003-020

026-020

115-118

115-120

 

Edytowane przez alquere
Opublikowano

Sprawdź ciśnienie paliwa, bo wtryski pętlą od 5tys i turbo kiepsko wstaje. Moc pod 200kuni.

Opublikowano
9 godzin temu, przem8 napisał:

Sprawdź ciśnienie paliwa, bo wtryski pętlą od 5tys i turbo kiepsko wstaje. Moc pod 200kuni.

Od 5000obr nie czuć spadku mocy. Lambda pokazuje wartość ok. 0,86V nie jest to poprawną wartość?

Opublikowano

Zobacz co się dzieje w gr 3 i 20 od tych 3 tys. Nie wiem czy to głównie nie będzie wina programu.

Opublikowano
11 minut temu, przem8 napisał:

Zobacz co się dzieje w gr 3 i 20 od tych 3 tys. Nie wiem czy to głównie nie będzie wina programu.

Wartość CF w okolicach 11 wskazuje na wypadanie zapłonu?

Problem pojawił się od kilku tygodni wcześniej tego szarpania nie czułem. Może warto zacząć od zmiany świec?

Opublikowano

W grupie 20 jest spalanie stukowe i dopuszcza się niby wartość do 6. Świece możesz wymienić nie zaszkodzi albo przynajmniej sprawdź jak wyglądają.

Opublikowano
10 godzin temu, przem8 napisał:

W grupie 20 jest spalanie stukowe i dopuszcza się niby wartość do 6. Świece możesz wymienić nie zaszkodzi albo przynajmniej sprawdź jak wyglądają.

Dzisiaj wyciągnąłem świece i ich stan pozostawia wiele do życzenia -  NGK PFR6Q. Przejechane ok.50tys km, większość na LPG.
Po wyczyszczeniu nie wyglądały idealnie ale nie miały już nalotu. Zamontowałem i jazda próbna.
Auto w tej chwili znacznie mniej przerywa, czasami wcale. Jeżeli już szarpnie to z dwa, trzy razy ok.4000obr. Jutro zamontuję nowe świece i zobaczę jaki będzie efekt, dzisiaj nie zdążyłem wykonać logów.
Montować PFR6Q czy kombinować jakieś inne?

IMG_20180321_195925.jpg

IMG_20180321_200059.jpg

IMG_20180321_200219.jpg

Opublikowano

Montuj te ngk :)

Opublikowano
17 godzin temu, przem8 napisał:

Montuj te ngk :)

Dzisiaj miałem chwilę aby podłubać przy aucie.

Świece wymienione na PFR7Q.
Postanowiłem wyczyścić przepustnicę, było trochę syfu.
Próbowałem wykręcił plastikowe adaptery pod wtryskiwacze bo się pocą ale nie dałem rady ich ruszyć. Klucz imbus 19mm obracał się. Poszły nowe uszczelnienia na wtryskiwacze, wyczyściłem wszystko i złożyłem.
Na koniec znalazłem pęknięty generator podciśnienia/ejektor (prawdopodobnie ruszając przewodami wokoło połamałem go :P ). Chciałem skleić ale okazało się, że najmniejszy króciec jest nie drożny. Auto uziemione i jutro muszę kupić nowy...

Jakie mogą być objawy niedrożności małego króćca na ejektorze?

IMG_20180322_194706.jpg

IMG_20180322_203811.jpg

IMG_20180322_203952.jpg

IMG_20180322_205236.jpg

IMG_20180322_205316.jpg

IMG_20180322_182739.jpg

IMG_20180322_221119.jpg

Opublikowano

czesc i jak tam logi po zmianie swiec u mnie podobny program co u ciebie i silnik tez w grupie 020 stuki miałem po 11 nawet zmieniłem smiece na prfq6 i stuki zmalały tak do 6 7 róznie to bywa czym sie juznia te prfq6 od prfq7?

 

Opublikowano (edytowane)

PFR7Q. SĄ niby zimniejsze zrob loga jak możesz z tymi pfr7q z grupa 020. jak u ciebie sie poprawi to i u mnie pewnie by  to cos dało bo po zmianie na pfr7q juz była spora różnica

Edytowane przez mpiotrek7
Opublikowano

Stuki mogą być też przez szwankujący osprzęt i przytkany katalizator.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, mpiotrek7 napisał:

PFR7Q. SĄ niby zimniejsze zrob loga jak możesz z tymi pfr7q z grupa 020. jak u ciebie sie poprawi to i u mnie pewnie by  to cos dało bo po zmianie na pfr7q juz była spora różnica

Po wymianie świec szarpania już nie ma ale na logach CF nadal w okolicach 11...
Czyszczenie przepustnicy pomogło na lekko falujące obroty.
Zawór/ejektor wymieniony - po odkręceniu korek już nie podskakuje. Czuć podciśnienie, po położeniu korka na pokrywie przysysa go.
Poniżej logi, nie podoba mi się jeszcze ciśnienie turbo... W górnym zakresie obrotów temperatura dolotu rośnie powyżej 30stC. I teraz mam wrażenie, że ma mniej mocy niż jak przerywał :P ale może to tylko takie odczucia...

020-033

002-033

003-020

115-118

Edytowane przez alquere
Opublikowano
3 minuty temu, alquere napisał:

Czuć podciśnienie, po położeniu korka na pokrywie przysysa go.

A nie powinno, powinien delikatnie podskakiwać. Zaworek jednokierunkowy odmy sprawny?

Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

A nie powinno, powinien delikatnie podskakiwać. Zaworek jednokierunkowy odmy sprawny?

Zaworek również wymieniony na nowy. Dmuchałem w niego to trzeba było użyć więcej siły, żeby przepuścił powietrze niż stary. W drugą stronę blokował całkowicie, stary lekko przepuszczał.

Opublikowano

Ori założyłeś czy topran? Na topranie u mnie zasysało porządnie.

Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

Ori założyłeś czy topran? Na topranie u mnie zasysało porządnie.

Topran, tylko to miałem dostępne na miejscu.

Opublikowano
1 minutę temu, alquere napisał:

Topran, tylko to miałem dostępne na miejscu.

To możesz go wyrzucić do śmieci. Działo się coś czy profilaktycznie wymieniłeś? Może lepiej załóż stary ori :P

Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

To możesz go wyrzucić do śmieci. Działo się coś czy profilaktycznie wymieniłeś? Może lepiej załóż stary ori :P

Stary się rozpadł chciałem skleić ale okazało się, że jedna membrana skleiła się z siatką i całkowicie zatkany był najmniejszy króciec. Przedmuch sprężarką na 6bar nie odetkał :P
Czyli ten Topran po prostu wytwarza za duże podciśnienie w porównaniu z ori?

Opublikowano

Nie wiem co robi ale działa nieprawidłowo. U mnie jak zassało korek to nie można było go wyjąć na odpalonym silniku. Po zmianie na ori jak ręką odjął :D Jak wyjałęm i dmuchałem jednostajnie to samoczynnie co jakiś czas sam się zamykał zamiast przepuszczać powietrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...