Jurij Lasic Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Cześć, Znajomy ma Seata jak w tytule i zastanawia się, który właściwie ma silnik, bo między 2012 a 2015 mogło to być EA111 lub EA211 - jeden na łańcuchu, drugi na pasku. Pierwszy silnik z tej serii (z kompresorem i turbo) zrobił tej konstrukcji czarny PR, więc kolega teraz nie wie czy ma uważać na teń łańcuch, wymieniać go niedługo (ma aktualnie ~50k nalotu) czy się zaraz w ogóle okaże, że jest na pasku Mam VIN jakby co. Ogólnie pytanie brzmi czy wymieniać ten łańcuch tak wcześnie (jeśli to ta wersja). Dzięki
janusz_stg Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Dość łatwo odróżnić te silniki. Silnik EA 211 po stronie paska alternatora ma plastikową obudowę paska rozrządu. Ponadto turbina jest z tyłu silnika jako zespolona część z wydechem. Natomiast EA 111 turbinę ma na górze z prawej strony silnika na przodzie jest zespolona z kolektorem wydechowym . Czy tak szybko wymieniać łańcuch? Na to pytanie nikt nie odpowie wróżąc ze "szklanej kuli" .Są potwierdzone bardzo duże przebiegi bez wymiany . Myślę ,że to będzie słychać.
k232 Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 A nie lepiej podjechać do ASO z numerem VIN ? Od nowości pierwszy rozrząd zmienia się po 120k km.
k232 Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Ja np. w aucie KIA mam już nalatane 160k km rozrząd na łańcuchu i nie wymieniam tego w ogóle.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się