mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Tak tak chodzi o zredukowanie zakłóceń. W ten sposób uzyskuje się dodatkową masę, czyli miejsce w którym zakłócenia zostaną zneutralizowane. Gorzej jak nie zostaną i wtedy oznacza to problem z zasilaniem. Co do rodzaju silnika (czy Pb czy ON), ma to znaczenie. Źródłem zakłóceń są wszelkiego rodzaju silniki elektryczne (alternator rozrusznik, wycieraczki, el. szyby). W aucie benzynowym wpływ zakłóceń ma jeszcze pompa paliwa no i silniczek krokowy (to jest dopiero rarytas jak to on zakłóca, bo nic z nim nie można za bardzo zrobić) znajdująca się przeważnie gdzieś koło zbiornika paliwa i tu jest problem w tej pompie a nie samym silniku. Jeżeli jest to LPG można z powodzeniem pompę wyłączyć, a jeżeli nie ma innego wyjścia pompa musi działać to już jest problem jeżeli zakłóca. Przewód do CB należy w takim przypadku poprowadzić jak najdalej takiej pompy i jak najbliżej blachy. Jeżeli to nie pomoże połączenie przez wspomnianą beczkę (trochę tu maleje sprawność układu, ale jest to niezauważalne). Jak to nie pomoże zostaje jeszcze filtr zasilania który mało pomaga ale zawsze coś. Powyższe wskazówki powinny wyeliminować zakłócenia prawie do 0 jeżeli tak nie jest należy sprawdzić czy wszystkie silniki są zmasowane (np. niektóre auta mają pompę paliwa włożoną do baku ale nie stykają się barpośrednio z masą auta, bo są np przez podkładkę gumową czy plastikową) W takim przypadku należało by zmasować obudowę pompy.
Guregoru Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 No dobra a jak z tymi silnikami (sorki że tak męczę ale jak coś robię to muszę mieć zrobione na perfect a nie na odwal zwłaszcza w mojej niuni)
Patrykbor Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Tak tak chodzi o zredukowanie zakłuceń. W ten sposób uzyskuje się dodatkową masę, czyli miejsce w którym zakłucenia zostaną zneutralizowane. Gorzej jak nie zostaną i wtedy oznacza to problem z zasilaniem. ciekawe spróbuje to siebie chyba , a czasami diesel potrafi więcej zakłócać niż Pb . Tak czytałem że fiatowskie diesle zakłócają że chocho
Guregoru Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 Aha i jeszcze jedno masa do tej beczki to może być przewód doprowadzony do nadwozia (w blachę) czy z akuma :?:
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 NIE Z AKUMULATORA!!! Z budy, przewód ma być jak najkrótszy i jak najgrubszy, ale też bez przesady Przewód o przekroju 2,5mm powinien być w sam raz.
Patrykbor Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 NIE Z AKUMULATORA!!! Z budy, przewód ma być jak najkrótszy i jak najgrubszy, ale też bez przesady Przewód o przekroju 2,5mm powinien być w sam raz. Dobrze wiedzieć nie musisz krzyczeć
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 No masz rację, nie chciałem krzyczeć, tylko podkreślić żeby się w oczy rzuciło. A zapomniało mi się że duże litery to krzyk, sorrki.
Patrykbor Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 No masz rację, nie chciałem krzyczeć, tylko podkreślić żeby się w oczy rzuciło. A zapomniało mi się że duże litery to krzyk, sorrki. nic się nie stało
Guregoru Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 Czyli nie z akuma i własnie zapomniałem się zapytać jaki przewód wystarczy
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Nie z akumulatora!!! Z budy, przewód ma być jak najkrótszy i jak najgrubszy, ale też bez przesady Przewód o przekroju 2,5mm powinien być w sam raz.
Guregoru Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 Tak tak widziałem to to miało zabrzmieć czysto retorycznie
sparki Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 No dobra a jak z tymi silnikami (sorki że tak męczę ale jak coś robię to muszę mieć zrobione na perfect a nie na odwal zwłaszcza w mojej niuni) to jakaś prowokacja :polew:teraz bedzie lans i bauns i haczenie bacikiem o lampy w każdy piątek
Guregoru Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 Haczenia bacikiem nie będzie bo nie będę wyglądał jak te samochodziki elektryczne w wesołym miasteczku [br]Dopisany: 10 Luty 2009, 21:56_________________________________________________Ha i jeszcze jedno pytanie a mianowicie przewód mam puszczony pod plastikiem i wychodzi zaraz nad podnóżkiem kierowcy a tam są jakieś przewody (masy i coś jeszcze chyba) nie bedzie to miało jakiegoś wpływu :?: ma ktoś tak pociągnięty przewód koło podnóżka :?: (CB mam pod półką kierowcy po lewej więc to było najlepsze wyjście)
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Za cienkie są Tam płyną małe prądy więc nie masz się co obawiać. Chociaż ja bym puścił dla pewności od strony pasażera, żeby mieć św spokój. Jeżeli już, to bardziej zagrażają mu listwy zaciskowe które są pod kierownicą i przekaźniki które jak będą się przełączać mogą jakieś stuki niewielkie wytwarzać w CB, ale nawet chyba nie zwrócisz na to uwagi.
Guregoru Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 Tzn że zabezpieczenie w stylu przyczepienie przewodu rzepami pod tablice rozdzielczą żeby nie plątał się pod nogami to nie był dobry pomysł :?:
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Myślę że tego nie odczujesz. Ale jak by były zakłócenia to pierwsze co zrób to poprowadź drugą stroną.
Guregoru Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 Jak drugą stroną od pasażera :?: to będzie jeszcze gorzej bo przewód będzie szedł pod całą tapicerką od prawej aż po lewą
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Dlaczego gorzej?? Wszystko ma swoje plusy i minusy. PLUS: 1. Nie będzie przechodził nad pedałami, więc nie ma niebezpieczeństwa że się w niego zaplączesz, 2. Mniejsze ryzyko zakłóceń. MINUSY: 1. Dłuższy przewód, a co za tym idzie pewnie będzie trzeba zrobić masę na środku kabla.
Guregoru Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 Właśnie będzie przechodził nad pedałami bo radyjko wisi po lewej pod półką zaraz przy drzwiach dlatego doszedłem do wniosku że po lewej wzdłuż progu będzie najlepiej i najkrócej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się