Skocz do zawartości
IGNOROWANY

{BDV} Prawidłowe wskazania z przepływki, lambdy i rozrządu.


golfagn

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, jakie powinienem mieć prawidłowe wskazania z długiej korekty (032), krótkiej (033)? Aktualnie mam odpowiednio -0,4% i ok -3% gazując na postoju.

 

Z przepływki mam przy 1000obr/min 5mg, przy 2tyś 10mg, przy 3tyś 15 a przy 4 20mg. Wydaje mi się, że to za niskie wartości.

 

Oraz grupa 093. nie wiem, czy dobrze wyczytałem, ale są to chyba dane z ustawienia rozrządu? Mam tam -5CF i -3CF czy to poprawne dane? Sprawdzałem ustawienie rozrządu (znacznik na wale i ustawienie na prowizorycznej blokadzie górnych głowic i było w miarę ok). 

 

Silnik jak w opisie pod foto.

Edytowane przez golfagn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób log dynamiczny 2+33. Korekty długoterminowe (gr.32) powinny oscylować w granicach 0 (wtedy jest idealnie) ale jak mieszczą się w przedziale +/-5 to jest dobrze (chociaż zakłada się max granice do +/-10).

Co do rozrządu to najlepiej oczywiście jakby były same zera ale Twoje wartości chyba są jeszcze akceptowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g instrukcji ross-techa prawidłowa wartość wskazań przepływki to moc silnika w KM×0,8 więc dla bdv to około 136g/s.

Test wykonać przy pełnym obciążeniu silnika np. 2 bieg i gaz w podłogę do 6000 obr. , u mnie wyszło 141g/s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bujnę się na autostradę i zmierzę max dane od przepływki.

Kolega z forum (piti82) sprawdził u siebie i ma takie same wskazania zarówno w rozrządzie jak i w przepływce. Moim problemem jest dość kiepskie przyśpieszanie. Na światłach muszę mocniej wcisnąć gaz, żeby wyprzedzić Golfa itp. Teoretycznie z tego co widzę, nie ma do czego się przyczepić w silniku: wszystkie dane z VAG-a ok, pracuje równo, spalanie i kultura pracy ok. 

Muszę serio mocno go piłować, żeby jeździć dynamicznie. Wiem, że jest ciężki (1800KG ze mną na pokładzie), ale na mój gust powinien mieć więcej dynamiki, wszystko co potrzeba jest wymienione. Chyba wywalę katy, bo kończą mi się pomysły.

 

Jest tu ktoś z Łodzi lub łódzkiego, żebym mógł porównać moc auta? Bo szczerze mówiąc mam słabe porównanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1800kg z kierowcą? Mója A4B6 2.4 w dowodzie ma wpisaną masę własną 1570kg sądzę iż Twoja podobnie wiec dużo ważysz kolego :D

U mnie dynamika jest ok,tylko ze ja mam skrzynie 6 biegową,na autobanie 350kg ładunku i 2 osoby w aucie 220km/h bez problemu osiągnęła. Szybciej juz było strach bo przy takim załadowaniu auto hamowało jak lokomotywa.

Ustawienie rozrządu po niedawnej wymianie mam podobne -5° i -2°. Przed wymiana na oryginalnym rozrządzie było -2° i 0°.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważyłem autko na przeglądzie i wyszło równe 1700 jak dobrze kojarzę, w dowodzie mam 1658kg plus LPG. Ja jestem wysokim i szerokim chłopcem i ważę ciut powyżej setki ;) Więc wyjdzie te 1800, a ważony był z 1/4 zawartości obu baku obu paliw.

 

Żeby rozpędzić się do tych 180km/h też nie ma problemu, więcej szczerze mówiąc nie sprawdzałem nawet. Chodzi mi mi raczej o samą dynamikę przy ruszaniu. Spod świateł do dynamicznego ruszenia zanim wrzucę 2 przekraczam mocno 3 tyś obr, a nawet jak depnę gaz do dechy nie wbija jakoś szczególnie w fotel.  

Przyznam, że mam słabe porównanie, bo albo do 125 albo do 420koni. Możliwe, że autko jest ok a ja tylko wymyślam problem. Dlatego szukam kogoś z tym silnikiem i manualem w Łodzi lub okolicach dla porównania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na hamownie i sprawdzisz ile masz rzeczywiście mocy.  Zarówno 2.4 jak i 1.8t w serii to nie są demony prędkości i trzeba je czasami dobrze kręcić żeby przegonić inne, słabsze popierdółki spod świateł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad hamownią, ale trzeba by na to wydać za dużo kasy a aktualnie mieszkanie kupiłem ;) Wolę postawić komuś %% i zrobić rundkę z nim dookoła bloku :) 

 

Na razie sprawdzę wszystko co możliwe samemu, przejdę na pełen syntetyk, bo teraz półsyntetyk jest wlany, rozbiorę cały osprzęt silnika, sprawdzę wydech czy nie zapchany. 

 

Jak ktoś by miał pomysły to proszę podrzucać :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz zapchane katy, mimo iż bdv to nie demon prędkości to jak dla mnie dynamika jest zadowalająca.

Dynamiczne ruszenie z jedynki do 5000 obr następnie  wrzucenie drugiego biegu z gazem do dechy=pisk opon i migająca kontrolka trakcji.

Wcześniej jeździłem a3 1.8 125km i A4 zbiera się dużo lepiej i  nie trzeba jej cisnąć jak A3.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie zakładam, że BDV to demon prędkości. Liczyłem chyba na coś więcej jak go kupowałem. Dziwi mnie, że muszę tak gazować, żeby jechać dynamicznie.

Zrobię przy aucie co napisałem wyżej i odezwę się jak coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...