Houdini Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) W dzisiejszym poradniku przedstawię Wam prosty i tani sposób na uzyskanie prawego DUŻEGO lusterka elektrycznie sterowanego, podgrzewanego i elektrycznie składanego. Co potrzebujemy: 1. Zestaw lusterek elektrycznie składanych wersja europejska (z małym prawym) 2. Prawe duże lusterko wersja UK I tu musimy się zatrzymać, bo ważny jest jeden szczegół. Lusterka na rynek UK wychodziły w 3 wersjach: - podstawowa - elektrycznie składana(wręcz niemożliwe do znalezienia, ewentualnie RS4 za kosmiczne pieniądze) - przystosowane pod elektryczne składanie Nam potrzebna jest wersja ostatnia. Czym różni się od podstawowej? Miejscem na mechanizm składania. Niestety nie dysponuję żadnym numerem, więc jedynym sposobem na rozróżnienie rodzaju stelażu, na chwilę obecną, są oględziny. Gdy już mamy zestaw eu składany i lustro UK, możemy przystąpić do swapowania. Zaczynamy od wyciągnięcia szkła. Następnie zdejmujemy obudowę. 2 śrubki od spodu (z racji iż stelaż lusterka jest aluminiowy istnieje duże ryzyko urwania śrubek) Następnie ściągamy czarny plastik od spodu, Oraz obudowę lustrerka. Teraz możemy porównać oba stelaże(eu i UK), i widzimy że różnic brak. Następnym krokiem będzie wyjęcie zawleczki. Płaski śrubokręt i wychodzi. Trzeba uważać bo sprężyna napiera na zawleczkę i może ona wystrzelić w powietrze. Teraz trzeba rozebrać kostkę. Zalecam wcześniej zrobić zdjęcie obydwu stron, albo spisać na kartce jaki kolor kabla w którym był pinie. Aby ją rozebrać małym płaskim odchylamy plastikowe osłony i wyciągamy piny Tu single mogą mieć większy problem, gdyż najlepszym narzędziem do wyjęcia pinów będzie przycięta spinka do włosów [emoji6] Gdy mamy już zdjętą kostkę, zaczynamy przeciągać wiązkę przez trójkąt Oraz przez sprężynę Teraz od spodu stelażu, w miejscu gdzie jest mechanizm składania, mamy 3 śrubki na torx 9. Tu podobnie jak wcześniej może być problem z odkręceniem. Mi 2 śrubki odkręciły się bez problemu, przy trzeciej musiałem sobie pomóc dremelem. Wystarczyło naciąć ją pod płaski śrubokręt. Odkręcamy mechanizm regulacji szkła Oraz wypinamy wtyczkę Wysuwamy mechanizm składania luster Dla porównania nagie stelaże Tu widać jedyną różnicę w budowie, ale nie będzie to nam przeszkadzało w niczym Kolejny krok można pominąć, ale osobiście polecam go wykonać skoro już mamy rozebrane lusterko. Mowa tu o czyszczeniu i smarowaniu mechanizmu. Zaczynamy od zdjęcia osłon plastikowych z dołu Oraz z góry i wyciągnięcia silniczka Patroszymy obudowę, czyścimy np benzyną ekstrakcyjną ze starego smaru i nakładamy nową warstwę Składamy w odwrotnej kolejności Teraz możemy przykręcić mechanizm do stelażu lusterka UK, polecam posmarować czymś śrubki, aby w przyszłości nie mieć problemu z ich odkręceniem. Ja użyłem smaru miedziowego. Przykręcamy mechanizm regulacji szkła, od lusterka eu. Teraz czas na najtrudniejszą część całej operacji, czyli założenie zawleczki na trzpień. Ja tutaj skorzystałem ze sposobu który wymyślili koledzy w wątku o przekładaniu zwykłego lusterka uk. Potrzebujemy do tego rurkę pcv, mi wystarczyła taka o średnicach wew 23mm Zew 33mm Gwint (może być też długa śrubka) odpowiednio mały by zmieścił się w otwór w trzpieniu, nakrętki i kilka podkładek W rurce wycinany taki ząbek, aby mieć którędy wsunąć zawleczkę Składamy w następujący sposób Oraz przykręcamy od spodu Teraz wystarczy tylko skręcać, aż sprężyna zostanie ściśnięta wystarczająco mocno aby można było założyć zawleczkę Zdejmujemy nasze narzędzie Przeciągamy wiązkę przez otwór i trójkąt, nie zapominając o piance Wkładamy piny do kostki, wcześniej jednak zalecam ocenić stan i ewentualnie przeczyścić Zakładamy obudowę, plastik od spodu oraz wkładamy szkło. I tak oto możemy się cieszyć dużym prawym elektrycznie składanym lusterkiem. Możecie zauważyć podczas składania wszystkiego do kupy, że przewody od grzania są na styk. Można się zdecydować na przedłużenie ich, jednak ja pozostawiłem je takie jak były. Będę wdzięczny za wskazanie błędów, jeśli jakieś popełniłem, oraz życzę owocnego modzenia [emoji6] Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez Houdini
BlackHazelAudi Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) Tą tulejke mogłes wykorzystac juz przy rozbieraniu ale ogółem bardzo dobrze wykonana robota ja zrobiłem poradnik na zwykłe lustro elek a ty na składane elek i cos czuje ze za niedługo znowu lustra pójda w ruch do przekładki na el. składane tylko piny bede musiał dorobic do silniczkow składania ehh i znowu noce będą zarwane na poszukiwanie modów Edytowane 19 Kwietnia 2018 przez BlackHazelAudi
Mario82A4 Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 (edytowane) Kolego zamierzam zrobić taki mod i mam kilka pytań , rozumiem że cały trójkąt który dokładamy do drzwi zostawiamy z małego lusterka żeby zachować odpowiedni kąt lusterka bo anglik podobno ma inny kont i czy mechanizm regulacji szkła trzeba przekładać czy może zostać z anglika . Masz może numer swojej obudowy bo zastanawiam się czy lusterko co mi wpadło w ręce to przedlift czy polift ty masz polifta a ja przedlifta Edytowane 2 Maja 2018 przez Mario82A4
Mario82A4 Opublikowano 18 Maja 2018 Opublikowano 18 Maja 2018 Narąbali tych modeli lusterek jak głupi siana . Ja mam dwa komplety lusterek składanych i każdy ma inne silniczki a twoje są jeszcze inne , wiec jak ktoś zamierza przerabiać swoje prawe lusterko na duże składane to niech zacznie od tego jakie ma silniczki i lusterka
mophk Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 czy u kogoś po przełożeniu wszystkiego lusterko jest dość luźne na tej zawleczce? przy 120kmh się mocno trzęsie i nie wiem czy szukać innego trojkata (wydaje mi się że zawleczka jest luźno bo zaczep jest już wyrobiony) czy tak ma być? lustro kierowcy jest sztywne
Mario82A4 Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 6 godzin temu, mophk napisał: czy u kogoś po przełożeniu wszystkiego lusterko jest dość luźne na tej zawleczce? przy 120kmh się mocno trzęsie i nie wiem czy szukać innego trojkata (wydaje mi się że zawleczka jest luźno bo zaczep jest już wyrobiony) czy tak ma być? lustro kierowcy jest sztywne U mnie jest wszystko ok , raczej powinno być sztywno ale obstawiam raczej sprężynę .
mophk Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 5 minut temu, Mario82A4 napisał: U mnie jest wszystko ok , raczej powinno być sztywno ale obstawiam raczej sprężynę . wysokosc sprezyn byla raczej taka sama... moze dam jakas podkladke jeszcze ale mimo "urządzonka" dalej jest ciezko..
Mario82A4 Opublikowano 27 Maja 2018 Opublikowano 27 Maja 2018 A grubości sprężyny też? Ja miałem dwie inne , jedna była z cieńszego drutu
mophk Opublikowano 24 Września 2018 Opublikowano 24 Września 2018 mam tak: czy ta część: występuje w zamieniku jakimś? wydaje mi się że jest mocno wyrobiona przez to sie dzieje jak na filmie. ktos coś? chodzi mi o wyrobienie tutaj:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się