Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Kontorolka świec żarowych DPF - błąd G450


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem właśnie 10tys km po wymianie filtra DPF na zamiennik JMJ 1013 jak do tej pory zero problemów. Silnik to 19, BRB wwersja z filtyrem DPF. Wczoraj niestety mała niespodzianka na desce migajaca świeca żarowa. Próbowałem odrazu przegonić auto po zapleniu świecy ale kompletnie nic to nie pomogło. Świeca ani na chwilę nie zgasła. Na kompie odczytałem bład: 008194 Particulate Trap Bank - zwiazany z czujnikiem różnicy ciśnień G450.

Rost Tech podpowiada:

18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

Possible Symptoms

  • Malfunction Indication Lamp (MIL) active

Possible Causes

  • Exhaust Pressure Sensor (G450) faulty
  • Diesel Particle Filter (DPF) faulty

Possible Solutions

  • Check/Replace Exhaust Pressure Sensor (G450)
  • Diesel Particle Filter (DPF)

Auto idzie normalnie bez żadnych oznak zatkania filtra, ale coś nie gra w osprzęcie jak należy. W bloku 067 w paramterach od czujnika róznicy ciśnienia ostani paramter ciśnienia nie reaguje i wskazuje cały czas -5,10. Trzeci parametr reaguje normalnie na luzie wartość wynosi 0,0 natomiast dla około 2,5tys obrotów wskauzje około 30, 35. Wygląda to tak jak na zdjeciach poniżej.

Dzisiaj pożyczyłem drugi czujnik na podmiankę, aby wyeliminować uszkodzenie samego czujnika G450 niestety na drugim egzemplarzu efekt jest taki sam, ptrzeciparametr z bloku 067 reaguje a czwarty stoi dokładnie na -5,10. Identycznie jak na fabrycznym czujniku. Zauważyłem także, że przy odpalonym silniku tylko z jednego wężyka wydobywały się spaliny, mam na mysli węzyki do samego czujnika G450 (odpalony silnik bez czujnika). Czy ktoś orienuje się czy z dwóch wężykó idą widoczne spalny i czuć ciśnienie pod palcem czy tylko z grubszego (tego przed filtrem)? Czy taki czujnik G450 trzeba jakoś adaptować przy podmianie?

Czy ma ktoś może jakies doświadczenia z tego typu zachowaniem i na co może ono wskazywać? Na moje oko wygląda to jakby przewód od ciśnienia za filtrem się zapchał albo odkręcił, nie mam możliwości sprawdzić tego pod autem ale za bardzo nie wiem co z tym fantem zrobić.

Dzieki za wszelkie sugestie.

rsz_20180416_183846.jpg

rsz_120180416_191109.jpg

rsz_20180416_191059.jpg

rsz_20180416_191001.jpg

Opublikowano

I jak sie sprawa  z wartością na minusie rozwiązała bo mam ten sam problem ale zadnego bledu nie pokazuje 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...