Lahmed Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam Szanownych Forumowiczów, posiadam Audi Navigation Plus (Blaupunkta) w A4 z 2003. Osatnio padł mi akumulator i radio przeszło w tryb podania kodu po ponownym uruchomieniu. Niestety wprowadziłem błędny i radio zostało zablokowane. Kod oczywiście posiadam w ksiażce serwisowej a radio bylo orginalne od początku. Jedyna ingerencja to chyba było wgranie polskiego menu (z takim menu juz kupiłem moja A4). Przeczesałem forum, ale pod katem Navi Plus nic nie znalazłem. Próbowałem już: 1.Odłączenia od aku na kilka godzin - bez skutku 2. Włączenia radia przez dluższy czas w trybie podania kodu (ok godziny) - bez skutku 3. Serwis (Autoviva-Połczyńska) - bez skutku, zalecili pkt 2 albo nowe radio Czy zna ktoś z Was jakieś sposoby na pokonanie tej blokady typu "Alt+ Ctrl + Del" . Słyszałem, że wyjściem może być wymiana procesora w radio, ale to już mocna ingerencja i krok ostateczny jak dla mnie. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi lub namiary w Warszawie na speca który podejmie się tematu. Pozdrawiam, Lahmed
Gość Trzeniu Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 napisz do Kobra7 , może Ci pomoże
fabi_wgw Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Wykonaj punkt 2, ale przy włączonym zapłonie. Czas co najmniej 1 godzina, a może być dłużej.
Lahmed Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Opublikowano 11 Lutego 2009 Wykonaj punkt 2, ale przy włączonym zapłonie. Czas co najmniej 1 godzina, a może być dłużej. Pkt 2 wykonywałem podczas jazdy czyli zapłon był włączony. Ale fakt, ze na ogol bylo okolo godziny tyle co w korkach do roboty z rana. Moze go zostawię na zgaszonym silniku ale z włączonym "zapłonem". Dzieki za radę. Czy ktos sie orientuje czy taki problem mozna rozwiazac VAGiem?
Gość Trzeniu Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 myślę że jest to wina mechaniki a nie elektroniki więc Vag odpada
jacekm Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Raczej elektronika. Włącz zapłon i navi na nockę, rano powinno być OK
Gość Trzeniu Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Raczej elektronika. Włącz zapłon i navi na nockę, rano powinno być OK ooo f*ck , pomyliłem temat , przepraszam... jacek ma rację myslałem ze to temat o nie działającym wyświetlaczu w RNS=E
Lahmed Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Opublikowano 12 Lutego 2009 Raczej elektronika. Włącz zapłon i navi na nockę, rano powinno być OK Ok. Dzis zrobie probe na noc i dam znac. Mam nadzieje, że da sie zamknac auto drugimi kluczykami kiedy pierwsze w stacyjce bedą. Niby garaz podziemny ale tak z kluczykami zostawić to lipa...
boberek Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 no i co pomogło ?? bo ja tez kiedys tak miałem za pierwszym razem czekąłem 1 godzine za drugim juz 2 za trzecim juz 4
Lahmed Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Opublikowano 14 Lutego 2009 Poddałem sie Oddałem całe radio do goscia ktory zajmuje sie takim problemami. Koszt podobno od 50 do 150 zł w zaleznosci od problemu. Dam znać jak bede mial radio spowrotem w przyszłym tygodniu. Lahmed.[br]Dopisany: 14 Luty 2009, 11:22_________________________________________________Witam, no to sprzecik spowrotem działa cacy :> Yesssss! Przy okazji dodam pare słów opisu - moze ktos kiedyś z tego skorzysta. Rozmawiałem z magikiem, który uzdrowił mój sprzęcik i okazało się, że było coś nieźle namieszane i standardowe odczekanie aż kod da się wpisać nic by nie dalo. Fakt, że do zablokowania doszło w skutek dalej nie wyjaśnionego i nagłego rozładowania się aku (zwarcie czy coś ). Facet naprawdę robi dobre wrażenie i wydaje się, że naprawdę ma pojęcie co robi. W skrócie mówił, że musiał wejść proramatorem w pamieć radia i tam cos grzebać. BTW - ponoć robi tez niezłe códa z telefonami... Dla mnie naprawdę szacunek Koszt przywrócenia do życia: 120 zł... dużo to czy mało - nie wiem, ale jak to sobie zestawię z tekstem pana serwisana w AutoVivie... "Tu juz sie nic nie da zrobić - trzeba kupić nowe Radio" to mi ręce opadają Dla osob z Warszawy i okolic podaję namiary na tą firmę i telefon do człowieka. -------------------- www.softserwis.net www.audiomania.pl ul. Radzymińska 212a (róg Tużyckiej) 03-674 Warszawa Tel: 022-678-65-32 Kom: 602-342-407 (ponoc 24 h na dobę) - telefon bezpośrednio do pana "Magika" -------------------- Pozdrawiam, Lahmed
radecki Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 witam, odświeżam temat, ponieważ mam podobny problem. Wbiłem 2 razy zły kod i navi zablokowana "Unit locked". Musze jechać do magika? Czy wystarczy np. odłączyć akumulator na dobę czy coś? Kod poprawny mam, także wystarczyłoby zresetować, żeby znów wpisać kod...
turbobastard Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 mam to tez zablokowane i po włączeniu pojawia się napis aby poczekać 60 minut, po około godziny jak wróciłem do auta to ekran był ciemny czyli jakby sie wyłączyło i nie wiem czy było to aktywne czy wyłączone czy czekać dłużej, zostawiłem to na przekręconym zapłonie czyli prąd tam był.
krzysaudi Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Radio całkiem proste do zrobienia Zasilacz ustawiasz na 7 V , do tego zapinasz pod programator SDA oraz SCL i masa i odczyt - zerowanie licznika błędów - zapis . I nic innego nie pozostaje jak cieszyć się uzdrowionym radiem
turbobastard Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 jakie to proste ale mógłbyś rozwinąć co to te SDA i SCL jest?
Tom A4 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 sda scl i gnd są to punkty lutownicze do których trzeba się podpiąć programatorem w celu odczytu zawartości fisa ( EEPROM ) SDA - Serial Data Line SCL - Serial Clock Line GND - Ground
turbobastard Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 No właśnie, zastanawiałem się jak się dobrać do tego EEPROMu, to ostatnia deska ratunku kiedyś tak tunery satelitarne ratowałem ale miałem specjalny kabelek i program do tego. Co jest w takim razie potrzebne do połączenia się z Eepromem w rns-e?
Tom A4 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Programator i2c eeprom siedzi w fis to taka hybryda i dobranie sie do niej jest niemożliwe jesli chodzi o odczyt eepromu to tylko po punktach lutowniczych. Masz rns-e czy rns-d ?
turbobastard Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 rns-e, punkty lutownicze w fis mam rozumieć są to?
krzysaudi Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Fis - tak się nazywa procesor w audi navigation plus , vw mfd , vw mcd Rns-e można zrobić bez rozbierania przy odrobinie szczęścia .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się