Olajuwon Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam! Kupiłem A4 B5 2000r. 2 m-ce temu i zauważyłem pewien problem - na zimnym silniku dwójka i trójka bardzo ciążko wchodzą a żeby wbić jedynkę samochód musi praktycznie się zatrzymać. Dwójka i trójka wchodzą dopiero po przyhamowaniu do niewielkiej prędkości. Za radą mechanika miesiąc temu wymieniłem olej w przekładni na pełny syntetyk Mobil1 (dokładnego oznaczenia nie pamiętam, w każdym razie przeznaczenie na pewno do skrzyń-widziałem pojemniki) i co? Brak poprawy! Czyżby synchronizatory 1-2 i 3-4? Zaznaczam, ze po nagrzaniu silnika (po ok. 5km) problem znika! Aha skrzynia ma oznaczenie EHV. Proszę o radę!
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Niestety ja nie pomogę ale chciałbym jeszcze dorzucić jedno pytanko. Dlaczego 1 mogę wrzucić tylko na postoju podobnie jest też ze wstecznym? Domyślam się że tak ma być, ale czy ktoś mi może wytłumaczy łopatologicznie na czym to polega??
_Solar_ Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Dlaczego 1 mogę wrzucić tylko na postoju podobnie jest też ze wstecznym? Domyślam się że tak ma być, ale czy ktoś mi może wytłumaczy łopatologicznie na czym to polega?? tak ma być u mnie tez tak jest.Przyznaj sam szczerze kto redukuje w czasie jazdy bieg z 2 na 1.Jedynka służy wyłącznie do ruszania z postoju.Ciesz się, że nieudało (nieudaje) się Tobie zastosować takiej kombinacji w czasie jazdy, bo remont skrzyni w takim wypadku czeka.Tak samo jest z biegiem wstecznym dopiero podczas pełnego zatrzymania mozna wrzucic bieg.
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Nie, nie to nie chodzi o redukcję, ale np jest z górki i się lekko toczy to by się przydało 1 bo na 2 za wolno. Tak miałem w audi 100 i tej tez tak jest ze często muszę "startować" z 2. Jestem ciekawy jak oni to zrobili. Jestem elektrotechnikiem i na mechanice się znam w zakresie takim jak każdy facet powinien, czyli szczegółów nie znam a szkoda.
Norbi Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Niestety ja nie pomogę ale chciałbym jeszcze dorzucić jedno pytanko. Dlaczego 1 mogę wrzucić tylko na postoju podobnie jest też ze wstecznym? Domyślam się że tak ma być, ale czy ktoś mi może wytłumaczy łopatologicznie na czym to polega?? Brak synchronizatorów[br]Dopisany: 11 Luty 2009, 20:50_________________________________________________ Witam! Kupiłem A4 B5 2000r. 2 m-ce temu i zauważyłem pewien problem - na zimnym silniku dwójka i trójka bardzo ciążko wchodzą a żeby wbić jedynkę samochód musi praktycznie się zatrzymać. Dwójka i trójka wchodzą dopiero po przyhamowaniu do niewielkiej prędkości. Za radą mechanika miesiąc temu wymieniłem olej w przekładni na pełny syntetyk Mobil1 (dokładnego oznaczenia nie pamiętam, w każdym razie przeznaczenie na pewno do skrzyń-widziałem pojemniki) i co? Brak poprawy! Czyżby synchronizatory 1-2 i 3-4? Zaznaczam, ze po nagrzaniu silnika (po ok. 5km) problem znika! Aha skrzynia ma oznaczenie EHV. Proszę o radę! zapowietrzony układ lub wysprzęglik w stanie agonalnym
dzikasz Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 A jeśli problem jest tylko z dwujką, jak zimny to strasznie ciężko wchodzi po rozgrzaniu ciut lepiej ale i tak to nie to ;(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się